Stránka 1 z 9

Lotus 49B MK I a MKII 1:24 / FT - různé verze

Napsal: 08 leden 2010 23:21
od novakv
Vývojová řada Lotusů 49 pokračovala jakýmsi přechodným typem, který se vyznačoval stejným trupem jako předchozí model, který však měl jiné uchycení ramen zadní nápravy. Navíc již využívaly předovodku Hewland, stejně jako typ Lotus 49B.

První z modelů tohoto typu připravovaným Forum Teamem bude vůz Jo Sifferta z kanadské GP.
Obrázek Obrázek Obrázek

Vozu byste se měli dočkat ještě letos, pokud se nepletu, snad v létě. Jarek jistě upřesní.

A opět náhled na část šmikajdy:
Obrázek

Napsal: 17 leden 2010 19:11
od novakv
Konečně jsem něco málo udělal:
Obrázek Obrázek

Vzhledem k tomu, že tyto verze mají uchycenu zadní nápravu v jakýchsi kapsách, bylo nutné upravit konstrukci zadní části a podpořit ji žebry. Zároveň byla na předním žebru kokpitu vytvořena zarážka pro přesné dosazení kokpitu:
Obrázek

Napsal: 21 leden 2010 12:09
od 11111
Přerušili jsme kontr. stavbu a trup bude optimalizován v partiích kde je ukryto odpružení přední nápravy. Toto bylo u L49B upraveno a mělo na "svědomí" výraznější hrb mezi "lemy" uchycení nápravy. Co se týče žeber nezůstane u L49B kámen na kameni :shock: Michal navíc vyhrožuje otevřením, vytvořením kapes v místě uchycení předních náprav :D

Použil jsem fotku z jiného závodu ale stejného šasí.

Obrázek

Napsal: 27 leden 2010 14:54
od 11111
Na trupu L49B pracujeme a stále jej dolaďujeme. Trup dostal 5 segmentů... Součaný stav :wink:

Obrázek

Napsal: 27 leden 2010 15:33
od Poosi
No že by se konečně začal stavět Lotus 49 ????

Napsal: 27 leden 2010 19:10
od 11111
Bohužel ne, ten už byl dříve postaven, začal se stavět Lotus 49B šasí číslo R7 v případě Jo Sifferta :D
L49B u kterého bylo změněno zavěšení a s tím souvisejíci změna odjímatelné přední části trupu se týká šasi R5-R11 přičemž R6, R7, R8 a R10 byly v roce 1970 přestavěny do 49C.
Nelze si plést dojmy s průjmy. :D L49B od L49 se neliší tím že otvory od chladiče jsou směrem nahoru, ale změnou zavěšení jak ve předu, tak v zadu a výměnou rozvodovky a převodovky ZF za Hewland. Právě otvory od chladiče směrem nahoru přišly až později, přičemž první start L49B byl 26.5.1968 v Monaku. My tuto verzi nazýváme pracovně přechodný typ, ale v žádné literatuře toto rozlišení není. Nezasvěcený může tedy lehce zaměnit L49 s L49B pokud rozlišuje tyto dva typy pouze nejnápadnějším výústěním teplého vzduchu od chladiče do stran, nebo nahoru.

Napsal: 27 leden 2010 19:29
od Novis
Když tak vidim na modelu to červené zbarvení a kryt na motoru, tak mi to nedá a musim se zeptat - dočkáme se i tohoto kousku (Gold leaf) z roku 1969?

http://www.statsf1.com/fr/lotus-49b.aspx

Napsal: 27 leden 2010 19:37
od 11111
Ano, určitě. Bude se jednat o šasí R5, které jako jediné bylo postaveno a startovalo v závodě šampionů 17.5.1968 jako L49 a na následnou GP Monaka již bylo přestavěno na L49B. Ostatní šasí R1-R4 byly prodány, nebo zničeny.

Doplňuji: statistika šasí R1-R4 je v betta stavbách L49

Napsal: 27 leden 2010 22:07
od Poosi
JJ krásné vysvětlení ale oba víme kam mířím je to starej spor o tom že jste netrefili správnej tvar trupu 49tky von ten "hrb" byl už i u prvních verzý z 67dmího roku ale vono je to jedno vám to stejně nikdo nevyvrátí mě může jen těšit že tetkom už to snad bude Lotus 49 "snad"

Napsal: 28 leden 2010 07:48
od 11111
U šasí R1-R4 byl hrb nepatrný a nemělo se cenu jím zabývat. Pro upřesnění jsem zavedl rozdělení jednotlivých typů L49B podle knihy na které se podílel i Lotus Classic Team a tento typ nese označení Mark I s křídly Mark II. Jednotlivé označení již ale nemělo vliv na mechanické díly, jednalo se jen o aerodynamické úpravy.

Co se týče starého sporu, už tehdy jsem ti psal že úpravu kterou jsi provedl jsem nepochopil a poskládal jsi dohromady vůz který neodpovídá ani jednomu typu L49.

Napsal: 28 leden 2010 12:14
od Poosi
JJ jak jsem říkal vás nikdo nepřesvětčí ale vo tom to není vážně jsem rád že už konečně vznikne věrohodný model jak bude k dostání hned si jej koupím vážně jsem za to rád

Napsal: 28 leden 2010 12:43
od Kašpi
To Poosi: Já jsem zase rád že si někdo dá tu práci a naučí se kvůli hrbu který je v 1:24 tak nepatrný že by jej nikdo nepoznal třeba Corel (mimochodem položil jsi nos do úplné roviny s trupem, takže máš rovnou podlahu, což bylo až u verze C, v bokorysu jsi udělal větší zůžení nosu, ale hrb v místě kde má být stejně nemáš.
Jde o to že ty máš radost že to máš správně, my máme radost že to máme správně, ostatní si to koupí x nekoupí, slepí x neslepí, dají do vitríny x vyhodí a o to tu jde.
Rovněž ti dekujeme za to že díky tobě budeme konečně dělat věrohodné modely.
Ještě jednou díky.

Napsal: 28 leden 2010 13:06
od 11111
Fotoargumentace je na této straně http://cashpick.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60 nepokládal jsem za nutné ji znovu otevírat a nebo umísťovat zde znovu odkazy.

To Poosi: Ve výčtu chyb u tvého modelu L49B můžu pokračovat, pro mne docela zásadních chyb. Nicméně pokud jsi spokojený, neberu ti to, ale tebou navrhovaný trup klasické L49 jak jsem obdržel, tak jsem vymazal. Možná jsi očekával jinou odezvu, možná se jedná o uraženou ješitnost, ale v papírovém modelu musíme dělat kompromisy a u nás to byl asi 1mm vysoký "hrb" u klasické L49, u Tebe za cenu špatně umístěného "hrbu" porušení celého profilu v půdorysu, zborcení a nedodržení profilu v bokorysu. Vážně mi naše "zlo" přijde menší než Tvé. U L49B jsme zpočátku váhali, ale na upozornění Víťi, že je "hrb" vyšší a po prozkoumání fotografií, jsme se pustili do přestavby trupu, jelikož "hrb" je vyšší a má cenu se jím zabývat. Výsledkem je ale 5 částí trupu, podstatně komplikovanější stavba do které jsme při zrodu klasické L49 nechtěli jít.

Napsal: 28 leden 2010 16:38
od Poosi
s váma je to úsměvné vždycky se snažíte mít poslední slovo a taky je vás na mě moc. Asi tak : vy jste s těma nejpřesnějšíma podkladama postavili lotus 49 ale když se podívám na model jako celek tak mi to jako Lotus 49 nepřipadlo ,nic proti, máte ho do detailů vymakanej "jen" ste netrefili CHARAKTERISTICKÉ rysy to se mi nelíbilo tak jsem (pro sebe) zkoušel experimentovat tak vznikl prototip (tyto fotky) jste vyděly JAKO CELEK to byl Lotus 49 "samozřejmě" jste ho poslali do kytek (měl jsem tam určité nedostatky) to u prototipů bejvá taky byly odstraněny Jelikoš je toto diskuzní forum tak jsem jen chtěl poukázat na nějaké nedostatky tak mě potěšilo když jsem četl že se tím začínáte zabívat tím a vážně se těším na vísledek nejsem žádnej inženýr nemám žádné ambice ani uraženou ješitnost to vážně né jen jsem fanda Lotusů jen to

takže na závěr: vaší práce si cením děláte krásný auta (taky si je kupuji) a to co připravujete to jsou vážně krasavci (Matra, Ferrari) takže nic proti vám ,jen mě prosím nemějte za zlé když poukazuji na nějaké nedostatky vždyť je to FORUM a šlo o mojí nej značku Lotus takže díky za pochopení a nadosmrti dobré JO ??? s pozdravem Poosi

Napsal: 02 únor 2010 19:06
od Cashpick
V tomto vláknu jsem pročistil příspěvky, které nějak vyvolal výše uvedený spor, ale nijak ho neposouvaly, pouze ho ještě více hrotily. Příspěvky týkající se jádra sporu jsem zachoval, protože myslím, že je důležité znát všechny názory na vydávané modely.
Nyní doufám, že se vlákno bude věnovat novému modelu 49B a brzy se zde objeví zprávy z betastavby.

Ty, jejichž příspěvky jsem odstranil prosím o pochopení - víte, že se na tomto fóru maže vyjímečně. V případě, že byste chtěli reagovat na promazávání diskuzka udělejte to v sekci Kritika.