Stránka 1 z 5

TYRRELL 023 MIKA SALO 1995 , GP TEAM

Napsal: 30 květen 2010 11:33
od Alda
Další betastavbou v pořadí od GP Teamu je Tyrrell 023. Vůz se dá stavět jak č. 4 Mika Sala, tak i č. 3 Ukya Katayamy.
Model je tištěn na 3 strany + návod.
Obrázek Obrázek

Napsal: 30 květen 2010 12:01
od Alda
Práce začaly podvozkem, difuzorem a převodovkou. Převodovka má zatím horní plochu v černé, která se bude měnit.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 30 květen 2010 12:42
od Robert Blaschke
No, toto je konkrétne môj obľúbený typ, takže som zvedavý, ako bude v závere vyzerať.

O jednej veci ale mám pochybnosti - o tej drevenej doske na spodku. Ja viem, že väčšinu ľudí nezaujíma, ako to vyzerá zospodu, ale mňa áno.

Dočítal som sa na wikipedii, že táto drevená doska (= skid block), bola zavedaná po havárii Airtona Sennu (nepíše sa kedy) a jej rozmery sú: 300mm šírka, začiatok 330mm za osou predných kolies a koniec v osi predných kolies.

Takže záver: Buď na tomto stroji vôbec nebola, alebo, ak bola, bola užšia a dlhšia, než ju vidím na obrázku vystrihovačky.

(Pre predchádzajúcu vystrihovačku - McLaren MP4/10 to myslím platí tiež, len s tým, že tam tá doska už určite bola.)

Napsal: 30 květen 2010 12:47
od Alda
Robert Blaschke píše:No, toto je konkrétne môj obľúbený typ, takže som zvedavý, ako bude v závere vyzerať.

O jednej veci ale mám pochybnosti - o tej drevenej doske na spodku. Ja viem, že väčšinu ľudí nezaujíma, ako to vyzerá zospodu, ale mňa áno.

Dočítal som sa na wikipedii, že táto drevená doska (= skid block), bola zavedaná po havárii Airtona Sennu (nepíše sa kedy) a jej rozmery sú: 300mm šírka, začiatok 335mm za osou predných kolies a koniec v osi predných kolies.

Takže záver: Buď na tomto stroji vôbec nebola, alebo, ak bola, bola užšia a dlhšia, než ju vidím na obrázku vystrihovačky.

(Pre predchádzajúcu vystrihovačku - McLaren MP4/10 to myslím platí tiež, len s tým, že tam tá doska už určite bola.)


Roberte, máš pravdu. Deska je součástí modelu. Mrkni na náhled stránek, je tam vidět. Skládá se ze dvou dílů a ta opravdu dřevěná je užší než bílá plocha na podvozku. Stejně i tak ji má MP4/10.

Napsal: 30 květen 2010 13:04
od Robert Blaschke
OK, lenže ja by som sa skôr prikláňal k názoru, že tá doska tam byť nemá - neviem to presne.

Alebo ak tam má byť, tak jej šírka má byť : 300:24=12,5mm. Jej zadný koniec má byť totožný s osou zadných kolies a predný koniec začína 330:24=13.75mm za osou predných kolies.

(p.s. Na Wikipedii je 335, ale v iných podkladoch som našiel 330mm za osou prednej nápravy, takže som to tu opravil.)

Napsal: 30 květen 2010 13:11
od hepyno
Tá doska tam určite bola a doteraz je - inak by M. Schumacher nebol diskvalifikovaný z Vc Belgicka `94.

Napsal: 30 květen 2010 13:36
od Novis
...když tak koukám na tu placatou podobu modelu, který bude z poloviny bílý, tak bych chtěl poprosit autory, aby na to mysleli (pokud s modelem půjdou na trh) a obrysové čáry na bílých dílech udělali co nejtenší a šedé, stejně i např.prořezy na bocích vozu, které jsou nyní červeně značené. Dík.
Jinak další zajímavá předloha, budu sledovat.
Teď jdu ale koukat na VC Turecka :wink:

Napsal: 30 květen 2010 13:41
od Robert Blaschke
hepyno píše:Tá doska tam určite bola a doteraz je - inak by M. Schumacher nebol diskvalifikovaný z Vc Belgicka `94.


YESS :idea:

Napsal: 30 květen 2010 15:48
od Alda
Novis píše:...když tak koukám na tu placatou podobu modelu, který bude z poloviny bílý, tak bych chtěl poprosit autory, aby na to mysleli (pokud s modelem půjdou na trh) a obrysové čáry na bílých dílech udělali co nejtenší a šedé,.........

Neboj, hned jsem to připomínkoval a je to tak jak má být. Vše slabý, šedý obrysovky. Vše se ještě pořád upravuje a ladí k dokonalosti. :D

Napsal: 30 květen 2010 17:45
od hepyno
A dúfam, že len pri bielej neostanete :wink:

Obrázek

Napsal: 30 květen 2010 17:50
od Gerry
Ne, neboj se..... Pavel už má v plánu tuhle ze začátku sezony taky. :wink:

Napsal: 30 květen 2010 23:21
od Alda
Dnešní postup. Příď s kokpitem.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Ještě jsem dostal narychlo změnu bočnic přídě, kde došlo k posunu startovního čísla a horní díl převodovky.

Napsal: 31 květen 2010 08:05
od 11111
Ahoj kluci, nedovedu si vysvětlit jednu věc na modelu která odporuje platným pravidlům od roku 1983. Podlaha vozu dle těchto pravidel musí být rovná mezi koly vozu. Zvednutí přední části podlahy pod bočnicemi je tedy v rozporu s pravidly. Zřejmě Vás zmátla referenční rovina (dřevěná deska) která je položena níže než podlaha vozu a tudíž navazuje na spodní část nosu. Bylo by lepší kontrolní stavbu stopnout a přepracovat tyto části, ale je to jen mé doporučení...

Napsal: 31 květen 2010 09:53
od kvr
hepyno píše:Tá doska tam určite bola a doteraz je - inak by M. Schumacher nebol diskvalifikovaný z Vc Belgicka `94.


Jen pro doplnění - deska vznikla po Imole s celkem velkým zpožděním - do závodu se dostala až při GP Německa 1994.

Napsal: 31 květen 2010 12:26
od igor
11111 píše:Ahoj kluci, nedovedu si vysvětlit jednu věc na modelu která odporuje platným pravidlům od roku 1983. Podlaha vozu dle těchto pravidel musí být rovná mezi koly vozu. Zvednutí přední části podlahy pod bočnicemi je tedy v rozporu s pravidly. Zřejmě Vás zmátla referenční rovina (dřevěná deska) která je položena níže než podlaha vozu a tudíž navazuje na spodní část nosu. Bylo by lepší kontrolní stavbu stopnout a přepracovat tyto části, ale je to jen mé doporučení...


Necítim sa ako expert na pravidlá, ale ak Tamiya na tomto modely tyrrella 023 dosku ma, tak istotne tam aj bez debaty bola. Model vyzerá zatiaľ pekne. Držím palce!
Igor