Stránka 1 z 6
Ferrari F2007, GP Monaca / ForumTeam / 1:24
Napsal: 16 srpen 2010 18:17
od Tomáš B.
Do rukou se mi dostal betatest nového konstruktéra ForumTeamu Karla Němce. Práce se budu snažit, co nejpodrobněji popisovat, aby modeláři měli zde takový fotonávod. Při stavbě si můžete vybrat ze dvou jezdců (Kimi Raikkönen a Fillipe Massa).
Model: Ferrari F2007, GP Monaca
Autor: ForumTeam
Měřítko: 1:24
Foto předlohy:
Náhled na model:
Model obsahuje i laserem řezaná žebra a dezény, ty nafotím později. Teď jsem na ně zapomněl

Někteří z vás mají oči opravdu všude a hned si všimnou, že na papirove-modely.cz je fotka už od dvou odpoledne

Napsal: 16 srpen 2010 19:38
od frydek665
Někteří z nás mají oči všude, protože už se nemůžu dočkat, jak tento model bude vypadat v celé své kráse. Nedej se ničím rušit, vem si 14 dní dovolené a ať to vodsejpá

. Nepochybuju o tom, že to bude SUPERKUS. Tak ať se daří.
Napsal: 16 srpen 2010 19:40
od Zdeněk-TEO
Tomáš dovolenou nepotřebuje. Na vejšku nastupuje až tak za měsíc, takže času na lepení habakuk....

Napsal: 16 srpen 2010 20:10
od Novis
...no vida, tak to by mohl stihnout i F2008
Jsem taky zvědavej, jak bude F2007 vypadat - přeju hodně zdaru při práci.
Napsal: 17 srpen 2010 00:17
od Tomáš B.
Koukám, že tady se nic neutají

Pánové díky za podporu, jen bych vás chtěl umírnit s těmi 14 dny - nejsem TEO

Začal jsem špičkou vozu. Je to sice jen pár dílků, ale zabrat mi daly na celý večer, to tvarování je nesmírně náročné. A o tom bude celý model. Snad už to bude jen a jen lepší, protože toto se mi moc nepovedlo, mohlo to být čistější.

Napsal: 17 srpen 2010 08:35
od Robert Blaschke
Neviem, s čím si presne nespokojný, ale v rámci toho, že je to papierový model, to na tej Tvojej fotke vyzerá veľmi "príjemne", t.j. very good

Napsal: 19 srpen 2010 00:19
od Tomáš B.
Napsal: 19 srpen 2010 09:28
od Robert Blaschke
No áno, to je "filozofický" problém konštruktéra pri zaoblených tvaroch. Namodelovať to v 3D ide vždy. Aj rozložiť na ploché časti. Ale v mierke 1/24 tie časti môžu byť tak malé a tak problematické na vytvarovanie a zlepenie, že je otázka, či maximálna zhoda so vzorom je primeraná.
Ale poznám z mojej vlastnej skúsenosti, že zjednodušovať nasilu je niekedy ťažké - človek má ten stroj napozeraný z fotiek a vie naspamäť, ako to má vo výsledku vyzerať - a chce to dosiahnuť.
Ale z Tvojej doterajšej práce vidno, že sa to dá postaviť - aj keď vo vyššej časovej náročnosti. Myslím, že vždy sa nájdu modelári, ktorí tú prácu "navyše" radi podstúpia. A kým to tak je, potiaľ to má zmysel.
Napsal: 19 srpen 2010 12:57
od 11111
Já musím za sebe sebekriticky říci že se mi zdá, že nesedí grafika. Možná se mýlím a jde o hru hran, jelikož některé díly jsou o 0,12 mm výše než sousední a nafocení ze strany to zkresluje. Pokud se Ti Tomáši podaří kolmá fotografie na bočnici křídla, budu za ní vděčný. Jinak držím palce, přední křídlo je jeden z nejsložitějších prvků na tomto voze.
Napsal: 21 srpen 2010 01:10
od Tomáš B.
Probrali jsme to s Jarkem sice už osobně, ale uvedu to i zde na veřejnosti. Nejedná se o chybu v grafice, ale o mou nepřesnost, která vznikla nepochopením tvarování a následným správným tvarováním už slepeného celku

Ale nedalo mi to a sepil jsem si "Alici", tak nazývám tento celek, znova a už jde krásně vidět, že vše sedí jak má

Na první fotce je dole schválně i nepovedená první verze Alice. Původně jsem chtěl dnes křídlo zkompletovat, ale na to je moc pozdě. A ještě zabrousím trochu mimo téma. Nevíte někdo, co to je za firmu? Někdy vidím na formulích tolik reklam a vůbec nic mi neříkají, toto je jedna z nich.

Napsal: 21 srpen 2010 01:50
od Charlie
Je to talianska telekomunikačná spoločnosť a ty ako verný fanúšik Ferrari by si o nich mohol niečo počuť.
Po odchode (vyhadzove) Vodafonu sa práve táto spoločnosť rozhodla rýchlo zaujať uvoľnené miesto na červených raketách z Maranella, aj keď nie v takej miere ako Briti.
Napsal: 22 srpen 2010 00:00
od Tomáš B.
Charlie díky za vysvětlení, trochu se stydím
Dnes jsem si dal za cíl zkompletovat křídlo, naivně jsem si myslel, že budu mít za chvíli vyhráno. Všechny spoje se lepí natupo a osvědčil se mi následující postup. Vždy jsem slepil jen jeden spoj a ten nechal řádne zaschnout, až poté jsem lepil další spoj. Taková kompletace je sice časově náročná, ale drží to pohromadě. V mezidobách jsem si připravoval díly na trup, které mám nyní už i zaretušované a zítra s nimi budu pokračovat.

Napsal: 23 srpen 2010 00:13
od Tomáš B.
Napsal: 23 srpen 2010 09:21
od 11111
Ahoj Tomáši, doporučil bych i podlepení dílu 52 pro tužší podlahu vozu. Nejlépe papírem gramáže 200 Copy Color. Oceníš v průběhu stavby její tuhost.
Napsal: 24 srpen 2010 01:09
od Tomáš B.
Děkuji za doporučení, sám jsem nad tím uvažoval a chtěl jsem se tě zeptat, ale jaksi jsme se na skypu míjeli v posledních dnech.
Dnes jsem ted podlepil podlahu vozu, vyřezal jednolivé díly a zkompletoval na dvě části. Taky jsem přilepil ještě dva menší díly na trup vozu. Moc toho nebylo, ale zítra to bude lepší, budu pokračovat difuzorem
