Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Modely, které se připravují k vydání...
bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 13 březen 2013 07:08

Ahoj kamarádi,
z Lužánek jsem si dovezl domů betu další skvělé "blaschkoviny" v podobě vystřihovánky, která umožňuje stavbu monopostu jednoho z těchto pilotů:

M. Andretti - GP South Africa
C. Regazzoni - GP South Africa
J. Ickx - GP Spain

Takže obsahem balení je opět i "kabinka"
Zde náhledy na předlohy, které budou užitečné při popisu odlišných konstrukčních prvků jednotlivých modelů.
Obrázek Obrázek

Největším rozdílem u obou variant jsou kola - hlavně ta zadní, takže zde začínám.

Jižní Afrika přináší zadní bombírovaná kola a přední kuželová. U španělské verze jsou všechna kola kuželová.

Začneme tedy tím těžším - bombírovaná kola africké verze.

Laserované korpusy velmi usnadní skládání základního kola.
Obrázek
Vnitřní "běhoun" vsunuji do korpusů bez choplně - to by pěkně drhlo, takže toto je zbytečná část dílu 502
Obrázek

A začíná peklo - bočnice k bombírování. Dobře si prohlédněte ten výkroj, který se má stáhnout tvarováním - 30 stupňů :twisted:
Obrázek

Každá sada tvarování /tzn mezi prsty tam a zpět / stáhne profil o cca 5 stupňů
Obrázek
I tak jsem se nikdy nedostal k precizně zpracovanému kolu, které by bočnici ve vnitřní partii nemělo zlomenou nebo jinak deformovanou - při tvarování na jednom místě a po vlepení na dalším jednom.
V koši skončilo 6bočnic, než jsem to dostal do jakés takés formy
Obrázek

Stejně většinu deformovaných ploch schová vsunutý disk, takže NEPROPADEJTE PANICE
Disky nelepím předpsaným způsobem se zoubky, ale natupo, takže jsem si poměrně zkrátil běhoun.
Obrázek

Přední kuželová kola jsou naprostým balzámem na duši i ruce, takže zde jen fotky kompletní sady
Obrázek
Snad by vás ale mohla překvapit velikost předních kol
Obrázek

Brzy na shledanou

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4739
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod frydek665 » 13 březen 2013 12:06

Mám pocit, že v Jižní Africe nejely vozy Ferrari na hladkých pneumatikách. Soudě teda aspoň podle fotek, které jsem z této Velké ceny našel.

Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod Robert Blaschke » 13 březen 2013 12:11

To, čo bernie zlepil, budú zrejme slicky zo Španielska.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3134
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 13 březen 2013 12:13

Ale píše, že jsou to bombírovaná kola africké verze.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 13 březen 2013 12:43

...žádné dezénky jsem k betě nedostal a vystřihovánka přináší běhouny s jasným označením barevných terčíků pro jihoafrickou /zelenou a modrou /nebo španělskou verzi /žlutou/.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4739
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod frydek665 » 13 březen 2013 12:45

Teď jsem shlédl sestřih sezóny 1971. V prvním závodě ve Velké ceně JAR se jelo ještě na pneumatikách se vzorkem. Na kompletně hladkých pneumatikách se jelo až od následující 2. Velké ceny, která se jela ve španělském Montjuichu. Dezénky asi budou potřeba... :P .

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod Robert Blaschke » 13 březen 2013 15:05

bernie píše:...žádné dezénky jsem k betě nedostal...


Nuž, potom sa niekde stala chyba.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod 11111 » 16 březen 2013 14:32

Dodáme tedy desény Roberte?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod Robert Blaschke » 16 březen 2013 15:00

11111 píše:Dodáme tedy desény Roberte?


No jasne! To by tak bolo, aby sme nedodali! :)
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 16 březen 2013 15:26

Vyborne aspon jeste potreniju to tvarovani zadnich kol
:D

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 25 březen 2013 18:35

Kola pro španělskou VC jsou opravdu oddychovka, tady past nehledejte.
Obrázek

Srovnání jiho-africké a španělské verze zadního kola

Obrázek

A než dorazí upravené díly na ještě jeden pokus jiho-afrických kol včetně dezénků, nabízím evoluci zadních kol ze 3 po sobě jdoucích VC.
Obrázek

Dále pracuji na pohonné jednotce.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod marec » 26 březen 2013 08:54

Skvela praca, vyborne !
M.

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 01 duben 2013 09:25

Děkuji za chválu a pokračujeme pohonnou jednotkou. Tohle je prostě pohodička. Když už dávám převodovku podruhé, tak vím co od ní čekat a není to až taková tragédie. Některé chlopně by mohly mít ostřejší úhly, jak vidíte /přihodím do poznámek z bety, ale nic vážného to není.

Obrázek Obrázek

Černý vlasec od Víti Nováka - skvělá věc. Ještě jednou díky Víťo ;)

Obrázek Obrázek

Snad jen košíčky sacích komínků by mohly být natištěny zrcadlově, aby spoje komínků a košíčku měly navýšení o vrstvu spoje stejným směrem a z dílu 233a vypustit jeho podkladové kolečko - košíček stejně lepím natupo kužel na komínek a pak zadekluju horním malým kolečkem.

Posunu se na brzdy a zadní osu - takže zatím ;)

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod bernie » 03 duben 2013 19:36

Než se odporoučím podlepovat díly kokpitu, tak shrnu práci na zadní ose, kterou pro tuto chvíli končim stavbu v zadní části vozu. Pokračovat má smysl až po spojení resp vložení do trupu.

Tohle je taková ta ňahňavá prácička, která se mi na moderně zpracovaných formulích líbí - drobota, která však respektuje základní stavební prvky.

Obrázek

Problém je ale při osazování kol. Pokud respektuji osu 60mm dlouhou, tak disky se konečků osy dotýkají jen letmo. O nasazení nemůže být řeči, pak by ráfek narážel na ramena a geometrie by byla v háji. Malý distanční kroužek mi pomůže u této stavby, detailní měření provedu do zápisu slabin a co si pamatuju u mexické verze, tak tam to bylo podobné. Co ty např Ali? Šlo ti to nasunout hladce? Nebo jsi vycházel z osy s rozměrovou rezervou a pak nebyl problém? 312tkou vyčerpaný Zdenda může napsat také samozřejmě.

Variantní použití kol:

Obrázek Obrázek

Nechci tlačit na pilu, ale nejlepším kusem z této trojverze bude jistě španělská - nízký profil pneu, prodloužený nos, tvářená kabinka - to bude mazlík :twisted:

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Re: Ferrari 312B GP South Africa nebo GP Spain 1971

Příspěvekod Ali » 03 duben 2013 19:49

Bernie, u šablon sloužících k výrobě dílu z nepapírového materiálu se chovám dost lajdácky. Pokud se jedná o tvarované trubky (např chladící) samozřejmě se snažím natvarovat dle šablony, ale u os kol vůbec nehledím na délku šablony (beru ji spíše jako orientační) a osu si přizpůsobím svým potřebám. Toto jsem nikdy nepřipomínkoval :oops:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host