Stránka 1 z 5

Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 06:59
od bernie
Ahoj kamarádi,
dnes 85let od narození Colina Chapmana vytáhnu fotky vozů, které se dostanou přes FT ven v další várce /patrně podzim 2013/.
Jedná se o vystřihovánku, která umožní stavbu jednoho ze všech dvaadvaceti závodních vozů v rozpětí 140dnů mezi GP Nizozemska a GP Mexika.
Z pohledu statistik byl vůz Lotus 49 toho roku spíše nespolehlivým. Ani jeden z pilotů, který startoval s třetím vozem GP nedokončil. Graham Hill měl s tímto vozem vyloženě trápení a nejůspěšnějším momentem sezony byla US GP, kdy si Jim Clark přijel na podium následovaný právě týmovým kolegou Hillem /opačné pořadí se podařilo následujícího roku při GP SA.
Uvedl jsem 22 závodních vozů a co ten dvacátýtřetí? Sladký bonus v podobě Lotusu49, se kterým se proháněl Colin Chapman po letištní dráze za továrnou Lotus.
Zde tedy je:

Obrázek
Obrázek Obrázek
Při stavbě této verze je nutné zamalovat vypsané pneumatiky a místo pro přilepení zpětných zrcátek.

A na druhém konci časové osy stojí GP Mexico, ve které Jim Clark startoval z Pole, zajel nejrychlejší kolo a zvítězil.
Obrázek
Obrázek ObrázekObrázek Obrázek
Obrázek

Velmi atraktivní verze hlavně díky rozdílnému grafickému pojetí startovního čísla 5 na levém a pravém boku monopostu.

Sbírka tedy utěšeně roste ;)
Obrázek

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 09:39
od Umberto
Tak to doufám že všechny verze stihneš do lůžánek to bude pokoukáníčko :P

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 11:28
od frydek665
Bernie, krásná sbírečka. Za tu chvíli, co ses odmlčel, ti přibyly dva nové kusy. Klobouk dolů!
Trochu mi nesedí výčet vozů z období mezi GP Holandska a GP Mexika. Do toho období spadá 9 závodů a já napočítal celkem 24 vozů plus k tomu ten Chapmanův.

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 11:53
od 11111
Ranway at Hethel C.Chapman
5 Dutch J.Clark R2 1st
6 Dutch G.Hill R1 Retired
21 Begian J.Clark R2 6th
22 Begian G.Hill R1 Retired
6 France J.Clark R2 Retired
7 France G.Hill R1 Retired
5 British J.Clark R2 1st
6 British G.Hill R3 Retired
3 German J.Clark R2 Retired
4 German G.Hill R1 Retired
3 Canadian J.Clark R2 Retired
4 Canadian G.Hill R3 4th
5 Canadian E.Wietzes R1 Retired
20 Italian J.Clark R2 3rd
22 Italian G.Hill R3 Retired
24 Italian G.Baghetti R1 Retired
5 US J.Clark R2 1st
6 US G.Hill R3 2nd
18 US M.Solana R1 Retired
5 Mexican J.Clark R1 1st
6 Mexican G.Hill R3 Retired
18 Mexican M.Solana R2 Retired


Doplnil jsem čísla šasí a umístění dle Lotus 49 The Strory Of a Legend By Michael Oliver

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 12:07
od frydek665
Ano, je to v pořádku. Já do toho výčtu ještě přidal Chrise Irvina v Holandsku a Mike Fishera v Kanadě. Oni sice startovali na Lotusech, ale v případě Irvina to byl Lotus 25 týmu Reg Parnell Racing a v případě Fishera to byl soukromý Lotus 33. Toho jsem si prve nevšiml. Takže výčet sedí, alespoň podle statsf1.com .

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 12:38
od papoušek
Tak to mám radost a těším se i já bych rád postavil celou sérii 49.
Jsem zvědavý kolik tato sranda bude stát?

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 13:02
od bernie
Pokud uz mas Papousku komplet devitiverzi, tak nemusis prikupovat tolik. Jinak tusim, ze na strankach FT je i cena predepsana.

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 13:53
od papoušek
Jo pokud bude 23 verze stát 180 tak je to ok super cena .

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 13:56
od Milan2
Pěkné auto, ale na druhou stranu to budou skoro totožné modely až na nějaké úpravy ať už v tvaru nebo reklamy a zbarvení, trošku je škoda že nevznikají úplně nové ještě nevytvořené auta/značky z těch 60.let

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 14:06
od frydek665
A není to až moc verzí v jedné vystřihovánce? Kolik to celé bude mít stran? Pět? Když si vezmu, že z toho můžu postavit jen jednu verzi a dvaadvacet neslepených kastlí vyhodím, což budou určitě aspoň dva listy papíru... Nebylo by lepší, rozdělit těch 23 modelů na nějaké pěti, šesti verze?

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 14:28
od papoušek
Určitě nejsem sám komu by vyhovovalo : jak to dělá RADO!
Pěkně každá verze zvlášt .
Není pak možné při lepení zamněnit nějaké díly.
Vím pro autora více práce ale pro modeláře lepší podle mně.
I tak si koupím 23 verze když to vyjde v celku.

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 18:48
od Umberto
No já bych byl byl buďto pro vydání každé verze zvlášť , nebo jako limitovanou knihu se všemi verzemi, cice by člověk zaplatil najednou víc peňěz, ale měl by něco speciálního:-)

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 19 květen 2013 22:21
od bernie
Díky borci, tahle diskuze je určitě zajímavým materiálem pro FT, kterou už nechám běžet v Jarkově režii.

Co se týče "technologického" odpadu, tak u devítiverze se dá vyjádřit počtem 2 stran. Zde by se jednalo o 4,5 strany, ale stanovená cena u "v23" je nižší než u "v9", takže já to nijak nehrotím. Mě však berte s rezervou ;) Pacientů, kteří si koupí 23ks resp 17ks- pokud mají kompletní devítiverzi bude tolik, co prstů na ruce nešikovného stolaře a pro ostatní, co berou 1ks je to vynikající beletrie - možnost pročíst všechny varianty.

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 20 květen 2013 08:25
od papoušek
Jsem tím prstem vidím to na 19 kusu!

Re: Lotus 49 komplet 1967 aneb třiadvacetiverze

Napsal: 20 květen 2013 10:36
od 11111
Díky Oto :|
Vím, že je spousta možných způsobů distribuce a opravdu by bylo možné rozdělení na více několikaverzí či prodej jednotlivých verzí, což se může jevit jako lepší pro některou část modelářské obce. Přesto vše zůstanu u této šílené 23verze a to hlavně z důvodu menší pracnosti pro mne a nezvýšených nákladech na pořízení pro Vás i nás.
Mám v současné době málo času a jak jste si mnozí všimli tak nejsem z tohoto důvodu modelářsky aktivní. Nemám již poštu a tiskárnu po cestě domů a spoustu času na zakázkový tisk, nechci zatěžovat domácí rozpočet ležáky na skladě a opravdu nemám křišťálovou kouli na věštění toho, kdo jakou verzi bude chtít.
Omlouvám se, ale zjednodušená logistika je pro mne v současné době prioritní.

Pro multiverze hovoří rovněž prodejnost a žádné zůstatky na skladě, ba naopak. Free Williams FW30 je stále žádaný jako by nebyl free a nejedná se zdaleka o jediný příklad.

Jarek