Stránka 1 z 3

Brabham BT 45B / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 02 listopad 2020 15:25
od Zdeněk-TEO
Něco vysí ve vzduchu......

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 02 listopad 2020 15:52
od frydek665
Konečně tam visí Brabham BT45 :P

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 02 listopad 2020 16:57
od j.brauner
Ale, ale... To jsem zvědav!

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 03 listopad 2020 07:26
od Novis
:shock: Že by 45B z roku 1977? To byl krásnej kousek!

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 03 listopad 2020 08:51
od Zdeněk-TEO
No nejspíš Reuteman z 1976.

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 03 listopad 2020 09:28
od Henrich Sobotka
45B Pace , Watson

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 03 listopad 2020 09:59
od Zdeněk-TEO
Henkie....vždyť píšu že to bude Reuteman z roku 1976. Já jsem nehádal, co by to mohlo být za verzi.

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 03 listopad 2020 10:01
od Henrich Sobotka
aha no tak sorry. človek dúfa ... zas ako bude verzia s inými bočnými komínmi tak sem s ňou! ;)

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 04 listopad 2020 07:42
od khaRel
a jaké ty komíny teda budou- ty hubené, kulaté, nebo kulaté bílo-průhledné?

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 04 listopad 2020 08:49
od Zdeněk-TEO
No omlouvám se. Nakonec jsem Vás mystifikoval. Do rukou dostanu model Watsona z VC Monaka 1977 a je to BT45B.

Re: Brabham BT 45B / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 04 listopad 2020 09:21
od peyrac
Skvělá zpráva!

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 04 listopad 2020 09:42
od Novis
Zdeněk-TEO píše:No omlouvám se. Nakonec jsem Vás mystifikoval. Do rukou dostanu model Watsona z VC Monaka 1977 a je to BT45B.

Super :!: Těším se na tvoji stavbu.

Re: Brabham BT 45 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 04 listopad 2020 11:24
od Henrich Sobotka
Zdeněk-TEO píše:No omlouvám se. Nakonec jsem Vás mystifikoval. Do rukou dostanu model Watsona z VC Monaka 1977 a je to BT45B.


:twisted:

Re: Brabham BT 45B / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 13 listopad 2020 19:09
od Zdeněk-TEO
Výtisky pro testování mám doma.
Jako téměř u všech formulek začínám lepením kol. Zde jsem se rozhodl otestovat návaznost všech dílů kol na sebe. Pro jednoduší lepení jsem zvolil tvarování bočnic kol do tzv stříšky - bude to vhodné i pro fotografii modelu, ze které se následně vyhotoví i návodná kresba, proto lepím vše jen z dílů vystřihovánky a jen tak, jak je vystřihovánka nabízí. Abych nemusel pláště kol a bočnice lepit pomocí chlopniček, pomohl jsem si zde technologií pomocných kartonových bočnic vlepených do pláště a následným přilepením bočnic, na které jsem nejdříve přilepil zhotovené disky. Pro dodržení kulatosti disků a správné geometrie, jsem použil své pomůcku v podobě baterky. U zadních kol je opět bočnice konstrukčně z více vysunutým diskem, než přední kola. Zde jsem použil menší pomocné kolo z kartonu tl. 0,5mm.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Nasledoval slepení pohonné jednotky, rozvodovky, převodovky s držákem zadního křídla a zadní nápravy. Nic složitého, co by mělo nadělat problémy.
Obrázek Obrázek

Zadní křídlo se skládá z pár dílů. Zde je potřeba jen dobře natvarovat hlavní plochu křídla, aby se vám nezkroutila. Bočnice jsem podlepil papírem z hlasovacích lístků, to samé jsem udělal i u horní aerodynamické plochy. Pár fotek po jeho osazení na držák.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

O víkendu budu nejspíš pokračovat s trupem.

Re: Brabham BT 45B / PKAA / P.Špinler / 1:24

Napsal: 16 listopad 2020 12:53
od Zdeněk-TEO
Jak jsem předeslal, o víkendu bylo u mě také nějaké to lepení. Trup jsem si dal dokonce dvakrát, protože u prvního kusu jsem nasekal dost chyb a nakonec se mi to nechtělo sobě dopasovat. U druhého jsem zvolil malinko jiný postup a už je to i koukatelnější. A také se pokouším najít co nelepší postup lepení.

Zde je základ trupu prvního kusu. Pomocný díl umístěný za trupem, který dává i tvar vstupních otvorů sání vzduchu k motoru, jsem u druhého lepil až po sestavení celé kapotáže a jejím umístěním na základ trupu.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Druhý pokus o sestavení trupu. Není to nic jednoduchého sestavit kapotáž a umístit ji na základ trupu. Na kapotáži jsem udělal pár úprav, které se pokusím prosadit do konečného vzhledu modelu. V originál verzi vyšlo umístění sedačky hodně dozadu pod horní kapotáž. Když jsem to proměřil, vycházelo by její umístění do monopostu cca 15 cm dovnitř, což mě z logiky připadá hodně a pilot by se svým krkem dřel o hanu karoserie.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek