Stewart SF3, GP Evropy 1999 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Stewart SF3, GP Evropy 1999 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 02 květen 2008 22:56

Dovoli bych si jen takovou malou reportáž z patlání pro radost. Beta testy mám tak nějak zdárně za sebou. V krabičce mi ležela kolečka ze středně mokrýmy dezény, které jsem měl jako prezntační a přitom slípnuté z dílů výše jmenovaného modelu. Bylo by jich škoda, aby přišla na výstavách k úhoně. Přeci jen patří k modelu a tak jsem se rozhodnul k nim jej přidat.

Model jako takový byl vydám v ofsetovém sešitu FORMULE 1, s pořadovým číslem 6, vydavatelstvím PKAA. Vystřihovánka skýtá možnost slepení verze vítězného J.Herberta(17) z GP Evropa 1999 a jeho stájového kolegy R.Barrichella(16).

Tak jsem se rozhodnul pro verzi vítěznou. Při stavbě jsem poprvé použil retuš pomocí bílé vodové barvy z tuby od výrobce KOH-I-NOOR HARDTMUTH. Má úplně první retuš bílou barvou....snad se povedla.
Náhled aspoň na obálku jmenovaného sešitu a na kolečka již zhotovená.
ObrázekObrázek

:arrow: A vrhnul jsem se do patlání. Jako u jiných modelů P.Špinlera, ze série modernějších monopostů, se stavba tvoří základnímy etapami. Trup vozu s kokpitem.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

A když už je to stavba pro radost, tak jsem si zkusil trošinku vylepšit vzhled volantu - vyříznul jsem vzduch a vytunil více tvar do 3D podoby.
Obrázek

:arrow: další etapou je zhotovení bočních pontonů s chladiči. A pro jejich zdárné osazení je potřebné mít předem zkompletovaná ramena zadní nápravy a osazená na svá místa. Zde je možno podotknout, že místo pomocných chlopní 25 a 26 z vystřihovánky pro přilepení bočnice, jsem použil karton 1 mm tlustý a z něj zhotovil takový doraz na který se velice dobře ta bočnice přilepovala, dalo se krásně o ten karton jakoby s bočnicí opřít a tím pádem přitlačit pro zdárné přichycení lepidla k obou požadovaným částem, tvar tohoto pomocného dílu je vidět na jedné z fotek. Tuto vychytávku jsem se dozvěděl na jedné papírácké akci, při diskuzi kdo co jak lepí a tak jsem to chtěl vyzkoušet...myslím že je to docela dobrá vychytávka...není to můj nápad.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

:arrow: a následují difusory, přední křídlo, ramena přední nárpavy a v neposlední řadě i zadní křídlo. Na konec nějaké ty drobnosti a dopl%nky jako jsou zpětná zrcátka, konzola z kamerama a anténky od radiového vybavení vozu.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek

A je možno prezentovat kompletní model i s lehkou vrstvičkou toho laku.
ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Tento model se mi velice dobře a pěkně lepil, taková pohodičková stavbička....no a ty dezény tomuto fáru velice, túze velice sluší...a není to samochvála.

Jsem strašně rád, že mě Jarek oslovil a požádal o zhotovení těchto dezénků. Suprovej doplněk k papírovému modelu vozu F1.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1063
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 03 květen 2008 09:24

...vždy když listuju šanonem s F1 vystřihovánkama a vybírám si další "oběť" :) nikdy jsem se nepozastavil u tohoto monopostu jako u možného kandidáta...odrazuje mě bílá barva, pro kterou zatím nemám retuš. Teď když vidim model od TEA s mokrým dezénem a s retuší od Koh-i-nooru, tak musím uznat, že tahle F1 vypadá sQěle :shock:

Měl bych jeden dotaz k laserovému dezénu. Myslím, že to byla Vlčačka, komu se dezén při tvarování "odlupoval". Pak jsem tu taky někde viděl, že tento dezén byl před tvarováním ponořen do vody. Jak správně tyto dezény tvarovat? Možná už to tu někdo někdy řešil, tak stačí jen odkaz.... Díky.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, MP4/7A, MP4/8
Lakovna / dodělávky:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, FW08C, MP4/4
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 květen 2008 13:44

já jsem zatím v této fázi :D

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů