McLaren MP4/10, 1995, M. Blundell, FT/GP Team/1:18

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 24 září 2011 19:23

J.Brauner psal o tom samém problému s chlopněmi na dílu 30. Aldovi to při betě zřejmě páslo...

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 24 září 2011 19:26

Petře, Bočnice s komínem lep zvlášť. Můžeš to pak celé nalepit k monokoku i s podlahou, nebo to můžeš celé slepit "ve vzduchu" a celek nalepit na podlahu. Záleží na tobě. Jestli bych se mohl vyjádřit za Pavla : první model kterej má i svoje nešťastný řešení. Viz lepení bočnic a komínu. Apeluji na Pavla, aby to konstruoval jinak (komín na celkovou horní desku...řešení je nespočet) , a myslím že se počtem modelů hodně věcí vyřešilo. Já u toho taky nadával. Rád stavím "vše k podlaze" abych si držel geometrii a rovinu.

Tu delší chlopeň u komínu normálně uprav. Tuším že délka vychází s opěrkou hlavy. Ta se ke konci zůžila a chlopeň bohužel zůstala jak je.
Ať se ti daří.

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 24 září 2011 19:30

Pokud se někdy časově dostane i na klasickou verzi bez třetího křidélka na komíně, slibuju že návaznost komín na kokpit a polohu palubky v kokpitu upravíme.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 24 září 2011 19:37

Díky Aldo, mě osobně se zdá být nejlepší celou kastli slepit ve vzduchu, jak píšeš a pak celek přilepit k podlaze, i když taky to asi nebude sranda. Chlopně na dílu 30 si zkrátím a po tvém vysvětlení chápu, jak se stalo, že jsou delší. Díky :wink: .

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 24 září 2011 19:38

frydek665 píše:J.Brauner psal o tom samém problému s chlopněmi na dílu 30. Aldovi to při betě zřejmě páslo...


Páslo. Betu stavíme aby se vychytaly mouchy. Stane se, a je to docela často že se ještě některý detaily změní. Snažíme se i v rámci možností využít veškerých připomínek a postřehů k modelu. Pak se ale může stát že se něco přehlídne.

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 24 září 2011 19:54

Ono se to má tak. Tvoříme sice ve třech. A to má své klady i zápory. Pokud někdo vytvoří model komplet sám, nikdo mu do toho nemluví má klid. My společně pořád něco řešíme a kolikrát je těžká domluva. (připodobnil bych to dlouholetýmu vztahu) Já bych něco řešil jinak, kluci si trvají na svém. Takže kolikrát vznikne kompromis. Ale fakt, jen co sleduji já že se plno maličkostí na modelech stále lepší a řeší líp. A sám jsem rád.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 24 září 2011 20:21

Jasné, v pohodě. Doufám, že těch modelů ještě hodně vytvoříte. Jo a taky stále čekám na tvůj Lotus 78 (Nilsson, Japonsko 77) :wink: .

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 24 září 2011 20:58

frydek665 píše:Jasné, v pohodě. Doufám, že těch modelů ještě hodně vytvoříte. Jo a taky stále čekám na tvůj Lotus 78 (Nilsson, Japonsko 77) :wink: .


Lotus spí. Není na něho čas ani nálada. :(

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 září 2011 09:32

To je škoda!
Tak se mi podařilo dát kastli dohromady. Postupoval jsem tak, že jsem nejdříve přilepil bočnice k monokoku a pak na ně komín. Teprve takto vytvořený celek přilepím na podvozek. Je to sice práce "na šlaka", ale je to v kupě.
Pro ilustraci pár fotek. Kastle je zatím k podlaze jen přiložena:

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1016
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 25 září 2011 10:00

Máte to krásné, čisté a i přes uvedené problémy to zaškobrtnutí působí nepatrně. :wink:
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 25 září 2011 11:06

Zdar,
ten model už mám taky cca půl roku za sebou. Psal jsem k recenzi j.braunera jenom připomínky ke kolům, u vozu samotného jsem narazil na podobné chyby jako jsou zmíněny zde, ale netušil jsem, které z nich byly problém původního modelu a které jsem si způsobil sám jejich nápravou, takže jsem je raději nekomentoval.

Jinak k postupu - IMHO je postup slepit celý model ve vzduchu a pak fláknout na podlahu nejlepší. Chytit něco (klíčového) na chlopně, na které zevnitř není přístup a navíc prakticky nedrží tvar, je dost komplikované. Stejný problém jsem řešil i u B188, Tyrrell 023 (tam si vůbec nedokážu představit, jak by to drželo) i FW11(B) a postup slepit všechno a fláknout na podlahu byl při patřičném vytvarování velmi jednoduchý. Navíc mi to umožnilo ještě chlopně zevnitř zafixovat a celý model vlastně vyztužit čtvrtkou, takže mám ve výsledku pevnou a nerozbitnou stavbu ;) Nicméně, až na to, že zde zachraňuju ty těžce manipulovatelné chlopně, nejde o postup specifický pro GP Team, používám jej v podstatě už všude...

Ale asi jdu stejně s křížkem po funuse, lepíš moc rychle :) A až na tu návaznost "Mercedes" a "- Benz" se Ti to povedlo.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 září 2011 11:26

Vlcacka: Díky moc :lol:

kvr: Je to sice trochu s křížkem po funuse, ale je vidět, že jsme se v postupu shodli nezávisle na sobě. Jiný postup považuju za sebevražedný :lol: . Místo kde je spoj v nápisu Mercedes-Benz jsem lepil jako poslední a už s tím nešlo nic lepšího udělat. Nakonec jsem ale rád, že to dopadlo aspoň takto a doufám, že ta nejhorší část stavby je za mnou.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 září 2011 16:59

Kastli jsem přilepil k podvozku a nasadil jsem zadní zavěšení.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
j.brauner
Příspěvky: 2623
Registrován: 23 březen 2005 12:50
Bydliště: Kounice

Příspěvekod j.brauner » 25 září 2011 18:00

Buhužel jsem byl mimo, ale s modelem jsi si poradil lépe než já.
Já dolepoval komín na celek, což bylo děsný.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 26 září 2011 15:38

Mírný posun vpřed. Teď už pohodovka :wink: .

ObrázekObrázek

Obrázek Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 12 hostů