Stránka 1 z 2

Ferrari 158 /Forum Team/ 1:24

Napsal: 22 srpen 2009 22:33
od Zdeněk Krčmář
Bohužel stavba předchozího doutníčku skončila neslavně a tak, než mi přijde nový výtisk Ferrárka 1512, jsem šmikl právě do tohodle kousku...
Jedná se o vůz B.Bonduranta ze závodu v USA 1965 - poslední nasazení tohoto typu.

Nějaké info o týmu Ferrari, který je jedním z nejůspěšnějších týmů celé histrorie http://f1-facts.com/overview/company/Enzo_Ferrari

Popis vystřihovánky:
Název modelu: Ferrari 158 US GP 1965
Vydavatel: PKAA
Autor modelu:ForumTeam
Rozsah 2xA4 dílů vystřihovánka + 2x A4 návodné kresby a psaného návodu
Počet dílů: 103 číslovaných (zvlášť díly podložené bílou a černou barvou) + nepapírové díly značené písmeny
Obrázek

Stavbu jsem opět zahájil trupem doutníčku... Konstrukce je stejná jako u Ferrari 1512, takže jsem jej stavěl více méně z paměti...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Stavba jde jina bohužel velice pomalu, trápí mě totiž nateklé levé oko, patrně za to může nějaká muška či včela :( Nebo něco jiného? 8)

Napsal: 23 srpen 2009 11:29
od Vlcacka
Hlavně to prosím schovávej před zvědavými mladšími příbuznými, škoda kvalitní práce a promrhaného času a do stejné řeky snad dvakrát nevstoupíš. :wink:

Napsal: 23 srpen 2009 21:32
od Zdeněk Krčmář
Budu se snažit :D

Další prací na formulce byl kokpit pilota:
Volant jsem udělal klasicky s "imitací kůže" pomocí cigaretového papírku a dratku
Obrázek Obrázek Obrázek

A snad nejhorší a nejdůležitější prací na celém trupu je vlepení kokpitu do těla doutníku:
Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 24 srpen 2009 07:29
od 11111
Zdenku, na sedačce jsou rysky ohybu kůže, mezi ně můžeš nanést štětečkem herkules, jeden den liché, druhý sudé a přetřít Revellkou matt8. Hodně tím kokpit získá.

Napsal: 24 srpen 2009 10:45
od Tomáš B.
Něco podobného plánuji u svého Brabhamu a právě jsem nevěděl jestli to udělat takle herkulesem a nebo se pokusit to ztvárnit pomocí kapesníčku.

Jinak Zdeňku pěkná čistá práce.

Napsal: 24 srpen 2009 11:01
od 11111
Mám to na modelech v tématu "stavba trochu jinak"...

Napsal: 02 září 2009 11:07
od bernie
Tomáš B. píše:Něco podobného plánuji u svého Brabhamu a právě jsem nevěděl jestli to udělat takle herkulesem a nebo se pokusit to ztvárnit pomocí kapesníčku.

Jinak Zdeňku pěkná čistá práce.


Kapesníček? Ale fuj!
Ten má přeci strukturu tak pro pytlovinu. Čírou náhodou jsem vyhrabal kostlivce ze skříně a začal do něj dloubat vařečkou, takže návod zní:

- ofotit díl vystříhovánky
- rozřezat sedačku podle lemů /švů
- jednotlivé dílky potrápit na dlani párátkem, špejlí, špendlíkem, jako když se bombíruje
- lepit na sedačku na tupo a nebát se při dosedání po krajích vytvořit drapéru /jde to dobře
. slepenou sedačku doporučím přetřít fixativem a následně místy natupovat některá místa lakem
- samozřejmě to chce před lepením mít přihradovou kostru sedačky, do které se to bude lépe vkládat a tvářet s ohledem, kde měl Bandini lopatky a kde elipsovitá zakončení :)

Co, jak, proč .... nechť je předmětem individuálního experimentování, ale určitě budete výsledkem velmi mile překvapeni. Jen mějte na paměti, že se nejednalo o vrstvu, jakou měly odhlučněné dveře technického náměstka z osmdesátých let minulého století.

Ciao

Napsal: 02 září 2009 22:52
od bernie
....a trocha praxe
Obrázek

Napsal: 05 září 2009 10:57
od pepinel
Tak tohle fakt můžu, díky bernie .-)
Klidně i houšť.....

Napsal: 26 září 2009 19:54
od Zdeněk Krčmář
Abych pravdu řekl, tak jsem tentokrát nějaký tunning sedačky neřešil... Snad přiště 8)

Drobátko jsem ale popojel s formulkou:
Obrázek

Mimo to jsem stihl ještě navštívit tuning salon 2009 v Brně, kde jsem obdivoval jak krásné vozy, tak hlavně krásné šlečny... 8)

Obrázek
... to víte, se sešti rukama se lepí jedna bášeň... :!: :D

Napsal: 28 září 2009 22:55
od Zdeněk Krčmář
Přes prodloužený víken se nám podařilo spatlat každému jedno kolečko... Kde se ale vzalo to čtvrté? Uhodne někdo?

Jedinou úpravou byly matička od Draf Model... Laserem pálený vzorek už je klasika 8)
Obrázek

Napsal: 04 říjen 2009 18:31
od Zdeněk Krčmář
Začal jsem stavbu, snad nejhezčího úseku každého "doutníčku" a to samotným agregátem...
Obrázek Obrázek

Napsal: 10 říjen 2009 12:18
od Zdeněk Krčmář
Těch válečků, trubiček a koleček :evil: :evil: :twisted:
Obrázek Obrázek

Napsal: 10 říjen 2009 12:43
od Zdeněk-TEO
Zdendo. U brzdového třmenu by bylo dobré ten výřez udělat stejně široký, neli nějakou tu desetinku širší, než je tloušťka brzdového kotouče. Pak dosáhneš toho, že budeš moci brzdový třmen nasunout téměř na doraz na kotouč a bude v poloze v jaké by měl vlastně být. Takto by ve skutečnosti neměl ani nějak šanci pořádně brzdit. Takto to vypadá že je jen a pouze na obvodu kotouče.

Na této fotce by osazení brzdového třmenu mohlo být docela patrné.

Obrázek

Napsal: 10 říjen 2009 12:49
od Zdeněk Krčmář
Aha, zkusím ještě poladit, díky... 8)