Stránka 1 z 2
McLaren M23 (1976-červený komín), P.Špinler, PKAA
Napsal: 29 březen 2010 11:14
od Ďourek
Napsal: 29 březen 2010 17:41
od Vlcacka
Takovej pěknej plasťák...

Moc pěkné "eso v rukávu".

Napsal: 29 duben 2010 19:40
od Ďourek
Napsal: 30 duben 2010 08:42
od Alda
Stavba pěkná, lak se ti povedl, ale příště vymaskuj ten větrný štítek. Anebo ho lep až po laku.
Napsal: 30 duben 2010 09:03
od Ďourek
Alda píše:Stavba pěkná, lak se ti povedl, ale příště vymaskuj ten větrný štítek. Anebo ho lep až po laku.
Měl bych takový nepatřičný dotaz: Co to je větrný štítek?

Napsal: 30 duben 2010 10:14
od Ali
řekl bych, že tím bylo myšleno přední sklo

Napsal: 30 duben 2010 10:20
od Ďourek
Jo prosklení?
Ale proč ho nelakovat?
Vymaskování by mohlo mít za následek přilepení krytu lakem k modelu (vím o čem mluvím: občas se mi model přilepí k podložce z novin) a když jsou na něm přidělaná zrcátka, tak se nedá lepit až po laku - leda bych zrcátka lakoval zvlášť a to si zase nedovedu představit (ty by se k podložce přilepily tuplem a navíc by je tlak stříkaného laku poměrně snadno odfoukl)
Napsal: 30 duben 2010 10:30
od frydek665
Vypadalo to prosklení před lakováním stejně jako po nalakování? Pokud ano, je vše O.K., pokud ne, tak to je ten důvod, proč se zakrývá.
Napsal: 30 duben 2010 11:53
od Ďourek
frydek665 píše:Vypadalo to prosklení před lakováním stejně jako po nalakování? Pokud ano, je vše O.K., pokud ne, tak to je ten důvod, proč se zakrývá.
Je logické, že před nalakováním vypadají jinak než po nalakování - nejsem si vědom toho, že by byl vynalezen lakuvzdorný materiál.
Otázkou ovšem zůstává, proč by mělo vadit, že je prosklení lesklejší, než před před lakováním...
A pokud si na tuto otázku dokážeme odpovědět, položme si otázku, zda to stojí za rizika, která jsem popsal výše - podle mého názoru ne...
Napsal: 30 duben 2010 11:55
od Alda
Ďourek píše:Jo prosklení?
Ale proč ho nelakovat?
Vymaskování by mohlo mít za následek přilepení krytu lakem k modelu (vím o čem mluvím: občas se mi model přilepí k podložce z novin) a když jsou na něm přidělaná zrcátka, tak se nedá lepit až po laku - leda bych zrcátka lakoval zvlášť a to si zase nedovedu představit (ty by se k podložce přilepily tuplem a navíc by je tlak stříkaného laku poměrně snadno odfoukl)
No měl bys víc možností. Zrcátka natřít lakem, co vystříkneš na podložku, nebo je chytit (přilepit) na zvláštní papír s tím, že je po laku odstřihneš (odřízneš) a pak nalepíš a tak. To sklo totiž má na sobě krupičku (pravděpodobně laku) Předpokládám, že bylo čiré se žlutým nádechem a hladkým povrchem, než si lakoval model. No a v reále by ani přes takové pilot neviděl. I když hlavně kouká z kokpitu ven. A na vymaskování použiješ pásku, co slabě lepí..používají ji na natírání oken. Hlavně oblepit z obou stran, nebo překrýt pilotní prostor + venek. Já bych teda raděj lakoval bez skla...je to jednodužší.
Napsal: 30 duben 2010 12:44
od frydek665
Nikdosamozřejmě neví z jaké fólie jsi to prosklení vyrobil a jestli se po nalakování stalo lesklejším, tak to je super. Na fotkách ale vypadá matné, málo průhledné, což možná způsobil lak a to je důvodem této debaty. Jestli jsi to prosklení vyrobil z matné fólie, tak jí lak evidentně neublížil a vše je O.K.
Napsal: 30 duben 2010 12:49
od Ďourek
frydek665 píše:Nikdosamozřejmě neví z jaké fólie jsi to prosklení vyrobil a jestli se po nalakování stalo lesklejším, tak to je super. Na fotkách ale vypadá matné, málo průhledné, což možná způsobil lak a to je důvodem této debaty. Jestli jsi to prosklení vyrobil z matné fólie, tak jí lak evidentně neublížil a vše je O.K.
V prvním příspěvku jsou fotky před lakováním - zkus to porovnat - mně nepřijde, že by se změnila průhlednost... Folie sama o sobě matnější byla - použil jsem na to takové ty desky, do nichž se za mých mladých let dávalo vysvědčení...
Napsal: 30 duben 2010 12:53
od Ďourek
Alda píše:Ďourek píše:Jo prosklení?
Ale proč ho nelakovat?
Vymaskování by mohlo mít za následek přilepení krytu lakem k modelu (vím o čem mluvím: občas se mi model přilepí k podložce z novin) a když jsou na něm přidělaná zrcátka, tak se nedá lepit až po laku - leda bych zrcátka lakoval zvlášť a to si zase nedovedu představit (ty by se k podložce přilepily tuplem a navíc by je tlak stříkaného laku poměrně snadno odfoukl)
No měl bys víc možností. Zrcátka natřít lakem, co vystříkneš na podložku, nebo je chytit (přilepit) na zvláštní papír s tím, že je po laku odstřihneš (odřízneš) a pak nalepíš a tak. To sklo totiž má na sobě krupičku (pravděpodobně laku) Předpokládám, že bylo čiré se žlutým nádechem a hladkým povrchem, než si lakoval model. No a v reále by ani přes takové pilot neviděl. I když hlavně kouká z kokpitu ven. A na vymaskování použiješ pásku, co slabě lepí..používají ji na natírání oken. Hlavně oblepit z obou stran, nebo překrýt pilotní prostor + venek. Já bych teda raděj lakoval bez skla...je to jednodužší.
Mě to všechno přijde zbytečně složité - mám dojem, že by se mi sklo po nalakování špatně vlepovalo dovnitř - zatím jsem vždy lakoval se sklem.
Drobným podpůrným prostředkem pro tento postup je fakt, že nemám k dipozici "lakovnu" zrovna často, takže modely stojí na polici a čekají na nalakování - nebavilo by mě mít ve vitríně pět šest nedokončených modelů a okolo nich krabičky s malými dílky, které přijdou nalepit až po laku...
Napsal: 30 duben 2010 13:14
od Ďourek
Třeba na tomhle snímku mi to prosklení také připadá matnější - i když jsem si vědom toho, že to není úplně přesně tento vůz...

Napsal: 30 duben 2010 14:02
od Alda
Ďourek píše:Třeba na tomhle snímku mi to prosklení také připadá matnější - i když jsem si vědom toho, že to není úplně přesně tento vůz...

jj. Tak to jsi mne dostal. Dokonce to vypadá jako by to sklo něco pamatovalo. Tak máš i inspiraci na další postupy. Já mám za sebou 20 let praxi v plastikových letadlech..lisovaných acetátových kabinkách a tak. Formulky dělej dál, dalším a dalším modelem se zlepšuješ.
