Stránka 1 z 2

Lotus 49 J.Love/FT/1:24

Napsal: 12 říjen 2010 20:01
od Ali
Pustil jsem se do modelu Lotus 49 J.Love. Stavbu jsem původně započal z výtisku od PKAA, bohužel jsem znehodnotil přední část čumáčku. Naštěstí FT přišel s reedicí tohoto modelu. Tělo doutníku je stavěno z FT vydání zbytek je původní PKAA tisk.
Jak je již u mých staveb téměř pravidlem, první přišly na řadu kola. Zkusil jsem je vylepšit pomocí lesklé fólie dc-fix. Jednotlivé části disku jsem si okopíroval na kancelářský papír a na něj nalepil samolepící tapetu dc-fix. Folie trochu klade odpor, ale není to nic co by se nedalo zvládnout. Konec řečí a tu je výsledek:
Obrázek Obrázek
Jednotlivé plochy těla doutníčku jsem si podlepil tenkým papírem(pozůstatek volebních lístku z voleb do parlamentu), abych eliminoval "prosvítání" žeber.
Obrázek Obrázek Obrázek
P.S. Foťák mi zkresluje odstín oranžové v reálu je o něco světlejší.

Napsal: 12 říjen 2010 20:25
od frydek665
Ta kola vypadají suprově. Bombíruješ za sucha, nebo boky pneumatik navlhčuješ?

Napsal: 12 říjen 2010 20:36
od René
Nádherné, kolesá sa ti fakt podarili - budeš používať fóliu aj pri kokpite?
Trup sa ti tiež podaril - spoje plášťov trupu akoby ani neboli a bol z jedného kusu, vynikajúce.

Napsal: 12 říjen 2010 20:41
od Ali
Ahoj, díky.
Bočnice kol jsou poctivě oslintány a poté natvarovány. Jelikož jsou bočnice vysoké, tak je tvarování velice příjemná práce.
Kokpit nemám v plánu dělat z lesklé folie, ale možná by to stálo za vyzkoušení. Díky za tip-uvidíme.

Napsal: 15 říjen 2010 20:33
od Ali
Nakonec jsem přece jenom udělal kokpit z lesklé folie. Nepoužil jsem ale stejnou jako u kol. Folie dc-fix se mi zdála až příliš lesklá, použil jsem proto lepící pásku v kovovém odstínu. S výsledkem jsem spokojený.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Na rozdíl od zelené verze L49 GP Dutch ´69 jsem neprovedl olemování budíků ale jejich vsazení do palubní desky, také jsem se pokusil udělat tenčí věnec volantu- tento je spájený z měděného drátku.
Obrázek Obrázek

Napsal: 16 říjen 2010 10:36
od miro
V několika posledních příspěvcích se začalo objevovat používání hliníkových fólií. Takto "vytuněné" modely jsou posunuty úplně do jiného levelu. :idea:
Naprosto mě to uchvátilo. Už si pro ní taky běžím. :)

Já používám na různé rámy u motoru, ochranné oblouky a tyče řízení kancelářské sponky. Dají se koupit v různých tloušťkách (a barvách), s bužírkou i holé. Pak je stejně přetřu Agamou. Na Matru jsem použil i plastikové profily. Výsledkem je daleko pevnější provedení (pominu celkový dojem ze srovnání s celopapírovým provedením). U zavěšení kol přední nápravy je ta pevnost k nezaplacení.

A ještě dotaz k tomuto modelu. Ty pedály, to jsi "spáchal" nějakým prolisem?

Napsal: 16 říjen 2010 11:11
od Ali
To tvarování pedálů je provedeno vyřazeným kalibrem z práce. Stačí na něj trochu zatlačit a "přejet" folii. Výsledkem je pěkná struktura plechu.
Samotný kalibr vypadá takto:
Obrázek Obrázek

Napsal: 16 říjen 2010 14:29
od miro
Díky za nápad.
Ale asi si budu muset vypomoct jinak. :( Mým jediným pracovním nástrojem je myš a klávesnice. Něco snad vymyslím.

Napsal: 17 říjen 2010 18:09
od Ali
Největší obavy jsem měl z přilepení průhledného štítku kolem kokpitu. Samotné tvarování jsem provedl pouze prsty a k lepení použil vteřinové lepidlo UHU-metall
Obrázek Obrázek Obrázek
Spojení zadní a přední části nedopadlo uplně nejlépe, ale teď už s tím nic nenadělám. Nyní už fotky téměř hotového trupu:
Obrázek Obrázek Obrázek
Tímto doufám, že to nejtěžší mám za sebou.

Napsal: 17 říjen 2010 21:46
od HAAL.70
Je to krásná práce.
Co je to za folii,začnu jí používat taky.
Jo,kde jí koupím.

Napsal: 17 říjen 2010 22:26
od Ali
Tato folie je součástí modelu - stejně jako dezénky a žebra je vyřezána pomocí laseru.

Napsal: 17 říjen 2010 22:29
od 11111
fólie je řezaná na plotru :wink:

Napsal: 17 říjen 2010 22:39
od Ali
Jarku díky za upřesnění informace :wink:

Napsal: 17 říjen 2010 22:45
od HAAL.70
Né,myslel jsem tu no disky kol!

Napsal: 18 říjen 2010 04:02
od Ali
Aha tak to sorry :oops:
Již jsem psal, je to lesklá stříbrná folie dc-fix. Konkrétně se jedná o tento typ