Stránka 1 z 4
Ferrari 312T2 / Petr Špinler / 1:24
Napsal: 06 leden 2011 21:23
od Ďourek
Zdravím Vás přátelé...
Los při výběru další vystřihovánky padl na prehistorický model. Ferrari 312T2 bylo jedno z prvních, které firma PKAA vydala laserovým tiskem a pro pana Špinlera mělo pořadové číslo 14. Ke mně se dostalo až díky reedicím, které jsme nedávno tak pěkně zdrbli..
Vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z prvních formulí, kterou pan Špinler dal k dispozici, nemá model ještě pár takových vychytávek, na které jsme v současné době zvyklí a které byly k vidění například u dvou později zkonstruovaných 312T... myslím tím plastičtější záď, na tupo lepené a plastičtější křídlo a závěsy zapuštěné do děravých bočnic
Dost řečí - model vypadá takhle:
A já se pomocí Jarkovy technologie z toho pokusím udělat něco takovéhodle:
Na začátku mám opět základ vyrobený ze čtvrtkové kopie, pouze kokpit je z originálu.. a ještě chladiče, ale ty stejně nejsou vidět (alespoň tedy na těchto fotkách...

žlutá hadice
Napsal: 08 leden 2011 17:56
od Ďourek
Chlapi, nemáte někdo pohled na tenhle vůz zezadu? Při pohledu zepředu to vypadá, že tam je kroucená žlutá hadice - nevíte odkud kam vede?
Napsal: 08 leden 2011 18:23
od Honza
žlutá hadice
Napsal: 08 leden 2011 18:32
od miraiscz
To Ďourek: Ta žlutá hadice byla pouze na začátku sezony 1976. Pod karosérií nad chladiči oleje jsou malé nádrže (asi na vodu), jejichž chladič je v nosníku zadního křídla a tam vedou. Později už to bylo řešeno trochu jinak. Na fotkách z poloviny sezony už neni po žlutý hadici ani památky, je to řešeno potrubím a moc není vidět.
Napsal: 08 leden 2011 19:02
od Ďourek
Díky moc chlapi..
Napsal: 08 leden 2011 19:10
od Honza
Teď koukám že ta třetí fotka je march...... sem se přehlíd

, takže ji mažu.......
Napsal: 12 leden 2011 21:50
od Ďourek
Mám tu další posun:
Tmelil jsem model na dvakrát - v první fázi boky a kryt motoru, potom zbytek... Takhle vypadá celá legrace obroušená - řekněme nahrubo - jsou tam určitá místa, kde bylo tmelu málo, takže se vytváření jakási "jezírka"...
Záhy jsem narazil na časový problém tohoto modelu - normálně během tvrzení tmelu a broušení zpracovávám motorovou část... a tady jaksi není co zpracovávat - pohled na pár detailů které jsem během čekání tak nějak zvládl...
V další fázi jsem na obroušený model přilepil vyvýšený zadní kryt - na originální vystřihovánce není, ale na těch dalších ano a víme, že tam to tak nějak plastické bylo... a blatníky.
Nastane další fáze tmelení - udělám oblý přechod mezi krytem motoru a vyvýšeným zadním krytem, zaoblím přechody k blatníkům a doladím ta jezírka.
Napsal: 18 leden 2011 22:00
od Ďourek
Napsal: 19 leden 2011 19:07
od Ďourek
Napsal: 19 leden 2011 19:52
od Alda
Nebudeš tam dávat tu přední osu skrz že ?
Napsal: 19 leden 2011 20:03
od Robert Blaschke
Alda píše:Nebudeš tam dávat tu přední osu skrz že ?
Veru, keď už robíš taký tuning, mal by si zvážiť každý detail. 2mm v tejto mierke je 4,8cm v skutočnosti. Hriadeľ priemeru päť centimetrov tam určite nebol

Napsal: 19 leden 2011 20:27
od Alda
Ono ani tak nejde o velikost osy, ale o to, že ve skutečnosti tam žádná nebyla. Koukni o pár příspěvků výš a na fotce od Honzy je 312 s odstrojeným kokpitem. Na ní je hezky vidět, že 312 má přední brzdy v discích kol, tudíž osu skrz nepotřebuje. (Na fotce jsou vidět pouze závěsy)
Napsal: 19 leden 2011 20:33
od Robert Blaschke
Alda píše:Ono ani tak nejde o velikost osy, ale o to, že ve skutečnosti tam žádná nebyla. Koukni o pár příspěvků výš a na fotce od Honzy je 312 s odstrojeným kokpitem. Na ní je hezky vidět, že 312 má přední brzdy v discích kol, tudíž osu skrz nepotřebuje. (Na fotce jsou vidět pouze závěsy)
Máš recht! Som bol lenivý si poriadne pozrieť fotky, ale už som sa pozrel.

Napsal: 19 leden 2011 22:02
od mfabi
Napsal: 19 leden 2011 22:19
od igor
Ano, je tam osa, ibaže to je tyč riadenia, je tenká asi tak 2 cm v priereze.
Igor