Stránka 1 z 1

Lotus 107B - 1993 GP Monaco, Alessandro Zanardi / M. Fabián

Napsal: 07 říjen 2011 20:37
od kvr
Modelářské orgie Milana Pauluse, Frydka665 a Aliho jsou super a pěkně se na ně kouká, ale jak psal Hepyno, chybí tu klasika, takže jdu s kůží na krk.

Zvolený model je Lotus 107B od Mirka Fabiána a v duchu úvodu půjde o jednoduchou stavbu, s cílem s co nejmenším úsilím postavit adekvátně pěkný model. Jak už to u mě bývá zvykem, s drobnýma úpravama primárně za účelem zpevnění stavby.

Na úvod fotka původních papírů, části k podlepení už jsou zvlášť, vše samozřejmě narýhováno a chlopně vyřezány:
Obrázek

Začínám černými díly, na něž nemá výrazný vliv už opotřebovaný skalpel z minulé stavby:
Obrázek

Napsal: 08 říjen 2011 08:49
od Ali
Zajímavý postup.
Těším se na výsledek, Alexe Zanardiho já můžu :wink:

Napsal: 08 říjen 2011 19:21
od kvr
Hm, koukám, že v modelech je to pro mě první Zanardi. Výborný jezdec, ale v F1 se příliš nepředvedl, jeho návrat v roce 1999 bylo doslova utrpení...

Venku hnusně, takže zpátky k modelu. Přilepil jsem vrchní část podlahy a dal zpátky pod zátěž:
Obrázek

Před výměnou skalpel zničím na kolech... Trochu netypicky je tohle pro mě docela oblíbená část, taková bezhlavá odpočinkovka, o které vím, že ji budu mít za 3-4 hodiny za sebou. Postup jsem podrobněji popisoval ve zvláštním tématu, takže jen obrazově:
Obrázek Obrázek Obrázek

Před finální kompletaci nechám disky proschnout, zasunuté v pláštích, aby zatím držely jejich tvar. Pokračování příště...

Napsal: 09 říjen 2011 21:53
od kvr
Dneska jsem příliš na Lotusu nepokročil, ale aspoň něco. Dokončil jsem kola, odkazovaný postup už jsem dávno mírně vylepšil, budu jej muset opravit :), zde jen výsledek:
Obrázek Obrázek
Kola se mi na modelu hodně líbí, je to ten správný kompromis mezi technickou správností a jednoduchosti modelaření. Po slepení stejně nikdo nepozná, zda je ta brzda venku nebo v kole...

A nějaké drobnosti z "barevných" částí:
Obrázek

Napsal: 10 říjen 2011 21:07
od kvr
Dnes opět jen malý pokrok, připravil jsem hlavní části ke kompletaci a postavil křídla:
Obrázek
U předního křídla je nejdřív podlepen jen spodek a až po patřičném vytvarování přilepena horní část - celkem tak lépe bude držet tvar.

Větší plochy budou během kompletace podlepeny čtvrtkou, zatím jen obkresleno podle vyřezaného dílu:
Obrázek

Přilepení držáku křídla. S křídly je obecně problém, že mají tendenci se při přepravě utrhnout. Pro lepší pevnost místo nalepení volím raději proříznutí převodovky, zohnutí chlopně a zalepení dovnitř:
Obrázek

Rovněž u částí kokpit - motor - převodovka je lepší, když nedrží pouze nalepené na sobě. Zde to sice není tak kritické jako třeba u vozů ze 60.-70. let, ale provléknutím špejlí se určitě situace nezhorší:
Obrázek

Napsal: 11 říjen 2011 20:46
od kvr
Tak už jen v podstatě poskládat ty části dohromady. Tedy až na vlepování zpevňujících čtvrtek, které nechávám na poslední chvíli kvůli schnutí ve finálním stavu...

Do čumáku jsem vlepil připravené čtvrtky, a až poté přilepil podlahu. Čtvrtky nebyly vespod přilepené, takže se tam mohly chlopně podlahy vsunout:
Obrázek

Závěsy jsou připravené, takže zpátky k motoru. Zde jsem si práci zjednodušil a místo poloos jsem prostrčil jednu osu skrz. Bylo nutné posunout střed na převodovce o milimetr výš, ale toho si stěží někdo všimne :) Za druhé jsou zde netypicky přilepené náboje, ale o tom víc u předních závěsů:
Obrázek

Přední část je připravena na nalepení motoru, i s dírou pro špejli, která drží zadní část pohromadě:
Obrázek

Kryt motoru a chladičů bude opět podlepen čtvrtkou:
Obrázek Obrázek

A ještě přední závěsy. V nábojích jsou z boku vyříznuty díry a závěsy jsou lepeny dovnitř, podobně jako je tomu na straně vozu. Tento trik jsem původně začal používat u modelů Rada Radevicze, kde mají některé náboje opravdu "na šťopkách", což hrozí zbytečnými opravami. Původní místa k nalepení přijdou samozřejmě zabarvit:
Obrázek

A je téměř hotovo, drobné retušování, anténky. A pneumatiky, které přebarvím krátce před lakováním:
Obrázek

Model dobře zpracovaný, jen mi trochu nesedl čumák, jednotlivé díly horní části byly delší než měly, takže jsem musel při lepení odřezávat, což nedopadlo úplně podle představ. Odhad cca 24 hodin, takže ideální model do vánoční soutěže ;)

Napsal: 11 říjen 2011 20:50
od frydek665
Ty jsi taky jeden z těch magorů, který si něco zamane a za tři dny to má perfektně hotové :lol: :lol: :lol: .

Napsal: 12 říjen 2011 17:09
od kvr
Přejdi ze sekce Upgrade do sekce Downgrade a taky to půjde rychleji :lol:

... za tři dny to nebylo (měl jsem čekací rezervy, aby recenze nebyla úplně na přeskáčku ;) ), perfektně už vůbec ne (ten čumák). Přidávám ještě jedno skupinové foto, nějak se mi ty modely začínají párovat:
Obrázek

Napsal: 12 říjen 2011 17:14
od Marlboro
KVR tento model vypádá velmi dobře. A ktomu párování našli si dobré dvojice, až ta spodní nový Williams a starý McLaren. :D

Napsal: 12 říjen 2011 17:21
od Ali
Máš pěknou sbírečku :wink:
Zaráží mě ty bílé hrany na bočnicích-plánuješ nějakou společnou přetíranou? Nebo to takto necháváš schválně?

Napsal: 13 říjen 2011 09:05
od kvr
Věkově si tam příliš nesedí nejen ta první, ale ani Benetton-Lotus.

Kola, jak jsem psal výše, barvím až těsně před lakováním, ale tyhle věci dělám hromadně. Vezmu šestici vozů, vyfotím pro budoucí referenci z boku, namaluju kola a přebarvím konce os, a všech šest pak najednou lakuju. Poslední dva roky nabírám ale dost velké zpoždění, takže na lakování teď čekají modely z přelomu roku...