Stránka 1 z 2

Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 04 říjen 2012 17:36
od bernie
Tak tohle je ten můj malý relax :lol:
Chtěl jsem si zkusit ta kola s vytlačeným diskem v bombírované verzi. Takto to dopadlo. I zde u náhodně umístěného vypsání značky lze tušit nějakou systematičnost 8)
Obrázek Obrázek

U kokpitu jsem si upravil čelo vany o průchodku kabeláže
Obrázek

Nyní jsem v polovině stavby
Obrázek Obrázek

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 04 říjen 2012 19:20
od Umberto
Krásná čistá prácička pane mistr. Jen mi nesedí venek ráfku, možná to dělá to že je to focený tak z blízka, ale příjde mi to takový hrubý a hodně plastický, možná jsi to neměl podlepovat.

P.S. Na Dornychu jsem byl úspěšnej...díky.

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 04 říjen 2012 19:47
od frydek665
Bernie, kdy to lepíš? Skoro každý příspěvek píšeš z nějakého dostihového závodiště a pak naráz šup a půl auta je hotovo :shock: :roll: :P .

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 05:48
od bernie
Roberte, kola jsou postavena podle návodu, i když ten je na mé gusto až moc komplikovaný. Já rozdíl mezi kužel tvarem a bombírem u této konstrukce nevnímám. Porovnej s tím, co stavěl ali, nebo co má aktuáln rozpracované jako betu Zdeněk Krčmář.

Frýďo, že zrovna ty mě budeš dusit na tempo stavby :roll: Jen počkej 28. říjnem - Cenou prezidenta republiky končí turfmanův rok a do zimního /leden-únor/ Galavečera českého turfu, je klid a na jaře se začíná až v dubnu. Takže bude snad i hůř :twisted:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 07:04
od Zdeněk Krčmář
Kužel 8)
Obrázek

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 15:14
od Umberto
Jak říkám , příjde mi to až moc, ale jsem si jistý že je to tím že jsou fotky tak z blízka, ve skutečnosti to určitě vypadá normálně 8) .

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 20:36
od 11111
Předloha
Obrázek

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 20:53
od bernie
Na modelu to dělá 0,5mm, takže v porovnání s fotkou posuďte, zda je to v toleranci.

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 05 říjen 2012 21:03
od Zdeněk-TEO
Já osobně bych hranu ráfku neřešil. Někdy v zájmu modelovosti je potřeba leckteré detaily potlačit a jiná zase vyzvednout, aby byly lehce zvýrazněné a nezanikaly.

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 06:34
od Umberto
To určitě Zdendo, taky jsme to nepsal proto abych to kritizoval:-)

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 17:22
od 11111
bernie píše:Na modelu to dělá 0,5mm, takže v porovnání s fotkou posuďte, zda je to v toleranci.


0,5mm x 24(měřítko) = 12mm (skutečnost) Nemyslím, že by to bylo špatně. Když vidím na druhém kole zepředu schodek a prst technika (i když je tam vzdálenostní rozdíl)...

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 19:47
od frydek665
Už jsem to konzultoval s Berniem přes SZ, myslím, že by tady mělo jít o verzi Lotus 49B, nikoliv Lotus 49:

http://www.statsf1.com/fr/1968/grande-b ... gages.aspx

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 20:30
od 11111
frydek665 píše:Už jsem to konzultoval s Berniem přes SZ, myslím, že by tady mělo jít o verzi Lotus 49B, nikoliv Lotus 49:

http://www.statsf1.com/fr/1968/grande-b ... gages.aspx


V žádném případě se nejedná o Lotus 49B a výše uvedené statistiky jsou chybné. V případě nutnosti doložím statistikami týmu s číslem šasí. Oliver totiž v předcházející French GP rozbil 49B MKI (šasí R6) a startoval v British GP na šasí R2, které bylo přepracováno do 49B MKII až od následující German GP a odjezdil s ním zbytek sezóny. Hlavními znaky pro typ 49 jsou: Přední ramena náprav kolmo k trupu, jiné lemy, menší "hrb" na krytu náprav, převodovka a rozvodovka ZF. Rozhodně ne křídla :lol:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 20:39
od frydek665
Jarku,věřím, že to máš perfektně nastudované. Označení 49B jsem bohužel našel nejen na stránkách statsf1.

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Napsal: 06 říjen 2012 20:46
od 11111
Na internetu se bohužel válí spousta "plevele" Pro mne je směrodatná oficiálně vydaná kniha Lotus 49 a fotka zadní části monopostu.
Obrázek
Jak jsem uvedl dříve, spousta lidí rozeznává typy L49B jen podle křídel, dokonce i Tamiya si dovolila ponechat rozvodovku a převodovku ZF u typů L49B, přičemž jednou z hlavních změn u L49B bylo použítí Hewland, který je vidět na fotkách s pneumatikami.