Brabham BT 26 Monaco / ForumTeam / 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Brabham BT 26 Monaco / ForumTeam / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 01 listopad 2007 17:40

Po nepřípiš štastně rozestavěném Brabhamu z ABC jsem se pustil do stejné verze z laseru a musím říci, že se mi výsledek mé doposavadní prace líbí o mnoho více, než z již zminované verze z ABC.
Opět rychlé seznámení s modelem...
Obrázek

:arrow: Název modelu:Brabham BT 26 Monaco
:arrow: Vydavatel:ForumTeam taktéž vyšlo v ABC
:arrow: Rozsah: 2xA4 Návod+ 1xA4návodná kresba, 2xA4 dílů
:arrow: Počet dílů: Asi 86 číslovaných

Zde již skompletovaný "nos". Narozdíl od verze z ABC mi přechody pěkně sedly...
:arrow: úprava č.1 nepříliš povedený bílý přechod mezi prvním a druhým dílem nosu. Pmocí kružítka Olfa, jsem vytvořil kruh z kancelářského papíru na který jsem posléze přilepil dvojku (díl je součástí vystřihovánky)

Obrázek ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 01 listopad 2007 19:36

Pokračoval jsem kokpitem, na sedačce jsem chtěl udělat imitaci kůže, ovšem nechtěl jsem radši pokoušet štěstí a tak jsem s ní nic nedělal :wink:

Obrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 01 listopad 2007 19:51

Dostal jsem mnoho soukromých zpráv, ve kterých jste se mě ptaly, kde se dají sehnat tyhle průbojníky.

Obrázek

Adresa internetového obchodu je zde http://www.advantage-fl.cz/kid325cz-sada-12-kornajsen-s-drevenym-drzadlem.htm


Nejedná se ovšem o levnou záležitost :!:

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 01 listopad 2007 23:28

Přístrojová deska a volant. Kroužek opět topenářské těsnění :wink:

Obrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 02 listopad 2007 16:24

Komplet kokpit i s opláštěním. Bohužel se mi nepodařilo opláštění dokonale ztvarovat :!:

Obrázek Obrázek Obrázek

Večer úprva č.2

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 02 listopad 2007 19:43

:arrow: úprava č.2 Jelikož jsem podovným způsobem upravoval i nos formulky, rozhodl jsem se takhle "vytunit" i oba boky. Opět bílý obdelníček kancelářský papír, dvojky pochází z vraku Brabhama z ABC.

Obrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 04 listopad 2007 13:48

Dnes jsem spojil nos s kokpitem a přidal štítek zespodu.
Obrázek Obrázek Obrázek

Nyní se pustím do přední nápravy...

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 04 listopad 2007 16:29

Začal jsem s předním nápravou, zatím je to stavba s "pididílky" :D
:arrow: úprava č.3 jelikož jsem se rozhodl udělat otočnou přední nápravu, což tahle verze Brabhamu neumožnuje, musel jsem některé díly skopírovat z ostatních verzí, jedná se o žebro a o řídící tyč.

Obrázek

Dále jsem pokračoval brzdovými kotouči s brzdovými třmeny.

Obrázek

Do večera bych je mohl skompletovat :wink:

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 04 listopad 2007 19:06

Hotové brzdové kotouče...

Obrázek

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 05 listopad 2007 11:10

Pěkná práce.

Jenom k těm číslům - vypadá to sice efektně, takhle prostorově, otázka ale je, zda reálně? Převedeš-li si to do skutečnosti, tak bys měl 3-4mm vystouplé startovní číslo (v závislosti na papíru, který jsi použil).

Nevím, jak to řešili v šedesátých letech, dnes se to dělá v nižších kategoriích samolepkou, která je hluboká tak 0.3mm.

Možná byla lepší varianta číslo jen vybarvit.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 05 listopad 2007 19:00

To kvr: s tím jsem počítal, že to nebude 100% podle skutečnosti. Pokud bychom zacházeli do detailů, tak ani spoje mezi jednotlivými díly nosu, by měly být úplně hladké :D
Jinak děkuji za názor, každý potěší :!:

Přední náprava přilepena

Obrázek Obrázek

Začal jsem i tlumiče

Obrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 listopad 2007 12:41

To Zdeněk Krčmář: ano spoje nosu by měly být rovné. A to že je nemáš rovné je technologií lepení - je to chyba kterou si ani neuvědomíš. Já jsem na ni byl upozorněn Jirkou Kumžákem na výstavě v Brně letos v únoru. Ty žebra jsou nejspíš u tebe moc nefest do pláště zasazené a potom když lepidlo navlhčí pláš, ten povolí a tím pak dojde k této nerovnosti. Jirka mi na to řekl že je zapotřebí tato žebrea udělat tak aby šla do pláště lehounce (obrousit je) a pak by k tomuto jevu snad nemělo dojít. Od té doby se snažím žebra takto dělat, ale také to pojistím podlepením pláště 120 - 160gr papírem pro zpevnění. I takto jsem dělal BT26 tréninkovou verzi, která se Ti dostala do rukou v PV. I mě na prvních doutnících takto vznikla tato nerovnost jakou máš i ty. Doufám, že je to výstižné co jsem tady popsal??

A ještě jedna rada do budoucna: koukni na stránky FT do douwnoadu a tam najdeš i tvary čumáku pro sání vzduchu k chladiči. U tohoto BT-éčka máš tvar spíše podobný k Ferrarkám.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 listopad 2007 13:55

K tvaru čumáku BT26, v ABC v návodné kresbě je tvar vstupu k chladiči, u dvojverze nebyl...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 06 listopad 2007 15:34

:arrow: co se týče předku nosu, už s tím ted asi těžko něco udělám....

:arrow: tvarovaní žeber, vyzkoušíme na dalším doutníku. Berte mě jako takového patlala, co postavil za svůj život jen domečky :!: 8) Takže veškeré kulaté tvary jsou pro mě novinkou :D
Mám se toho ještě hodně co učit....:idea:

Děkuji za Vaše reakce...
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 06 listopad 2007 19:10

Dokončil jsem kompletně přední nápravu

ObrázekObrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů

cron