Tyrrell 009 x Lotus 79

Pokecejme o modelech
Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Tyrrell 009 x Lotus 79

Příspěvekod Gerry » 16 červen 2008 16:12

Tak jsem se právě z filmu Nejlepší vozy Formule 1 dozvěděl, že Tyrrell 009 by měl být údajně téměř přesnou kopií Lotusu 79. :shock: Nevíte někdo co je na tom pravdy?

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 17 červen 2008 09:10

Tak jsem se prohrabal netem, filmy a fotkami a opravdu je to tak.... ta podoba je obrovská, rozdíly jsem našel jedině v kratší přídi a tvaru bočnic zadního křídla (ty se asi navíc měnily i u jednotlivých kusů "o-o-nine", to budu muset ještě zjistit).
A co z toho plyne ? Že úprava z jednoho nejmenovaného modelu je nejen možná, ale i vysoce pravděpodobná (hraničící s jistotou) :wink: :D

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1016
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 17 červen 2008 12:38

Ty jsi Gerry ale šikula, sám si založíš vlákno, sám si odpovíš...nicméně tebou naznačená předělávka by mohla být opět velmi zajímavá...
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 17 červen 2008 12:40

No však si připadám jako nedávno u maturit...položím otázku, sám si na ni odpovím... :D
No a zajímavá doufám že bude ! Samozřejmě že budu postup prací komentovat a PT publikum o něm informovat.... :wink:

Uživatelský avatar
Yanno
Příspěvky: 416
Registrován: 28 březen 2005 09:42
Bydliště: Komárno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Yanno » 17 červen 2008 20:04

Ahoj Gerry,
Trochu pichnem, ale nemaj mi to za zlé.
Čo tak postaviť model komplet, podľa seba. Už predsa nie si teenager,alebo začínajúci modelár.. :wink:

Slimm
Příspěvky: 188
Registrován: 02 srpen 2006 08:35
Bydliště: Horšovský Týn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Slimm » 17 červen 2008 22:25

Máš na mysli tento vůz ze sezóny 1979? :D
Obrázek

Obrázek
F1 je závislost, modely F1 ještě větší :-))
Navštivte http://gp-team.ezin.cz/

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 18 červen 2008 06:18

Pro Gerryho a všechny ostatní co chtějí něco upravovat:

Vážení, podobnosti mezi jednotlivými vozy berou na vědomí i autoři, je velmi pravděpodobné, že na tom daném vozu pracují nebo chtějí pracovat. Je velmi jednoduché překreslit něčí model a potom dělat borce. Jediné čeho docílíte je, že naštvete původního autora. Bylo by vhodné trochu dodržovat etiku a upravování modelů do jiných verzí se vyvarovat. Autoři to mezi sebou taky nedělají. Právě z tohoto důvodu je poslední dobou vydáváno více vystřihovánek ve verzi k existujícímu modelu než nových vozů. Jak již bylo řečeno, přijď s vlastním modelem s vlastní konstrukcí a potom ti budeme moci zatleskat. Myslím že mluvím za všechny autory.

PS: na tyrrellu 009 pracuje Petr Špinler.

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 18 červen 2008 08:06

Pro všechny :
Yanno : Ne, nejsem teenager ani začínající modelář. Domnívám se však, že pro vlastní konstrukci modelu ( a zvláště tak komplexního, jako je Formule 1) je zapotřebí mít, znát a umět toho opravdu HODNĚ - což ostatně tobě, který je sám konstruuješ, nemusím říkat, že? :-))) Ačkoliv s grafickými programy určité zkušenosti mám, tak nevím nevím, jestli bych si troufl na to, abych v konečném důsledku vypustil do světa kvalitní model a ne paskvil. Nemluvě o tom, že sehnat dostatek kvalitních podkladů je taky unikum. Malý příklad : mám mj. v plánu udělat si úpravu ábíčkovského Tyrrellu 005, který je aspoň co vím, v tréninkové verzi, na verzi závodní. A asi budu muset jet jako kdysi p. Vyškovský, tj. jen podle fotek, kterých ani moc není. Ale aspoň díky za tu důvěru že bych to zvládl - kdo ví, snad někdy.... :D

Honza : Upřímně řečeno, nevím, čím jsem si zasloužil takový příkrý tón. Jak to tu po sobě čtu, nevidím nikde že bych tu ze sebe dělal borce (ještě tučně uvedeného) - a kdo mne zná, tak potvrdí, že do podobných projevů mám HODNĚ HODNĚ daleko - spíš naopak. Navíc nevím, jestli je něco špatného na tom, pokud si upravím pro svoje potřeby jeden model na nějaký jiný. Kromě papíráků taky stavím plasťáky, kde je tvorba vlastních konverzí (samozřejmě opět nikoliv na kšeft, ale pro svoji potřebu) nejen tolerovaná, ale dokonce i uznávaná ... a nesetkal jsem se s tím, že by od Revellu, Hasegawy, nebo dokonce i "garážových" výrobců takového modeláře napadali. Nikde jsem neuvedl, že ten model budu pod svým jménem pouštět na trh a obohacovat se na tvorbě jiných nebo se na jejich účet chlubit !! Neudělal jsem to nikdy a nemám to v plánu ani teď. Prostě jsem si pro sebe chtěl udělat jednu verzi, která na trhu není (o tom jestli nějaký model někdo připravuje, nemůžu mít ani tušení), jen pro svoji potěchu a sbírku. Vždyť jsem se i na rovinu přiznal, že chci upravit model a ne ho tiše překreslit a pak vydávat za svůj. A mimochodem, tohleto překreslení i považuju za nejschůdnější cestu jak se vlastní tvorbu modelů postupně naučit, nemyslíš?
A ještě jedna poznámka - právě si dělám ( a komentuju na webu ) svou barevnou úpravu (ano, opět úpravu) Marche 731. Ačkoliv bude stát jen u mně na polici, nepřepsal jsem na spodku autorství p. Špinlera, jen jsem tam přidal poznámku o barevné úpravě (tuhle malou ješitnost jsem si neodpustil, protože jsem měl z toho, že se mi to povedlo, opravdu radost).

Howgh, domluvil jsem. Omlouvám se, jestli jsem se svou iniciativou někoho dotkl. Nikoho jsem nehodlal obrat ani o duševní ani hmotné vlastnictví a ani se chlubit na něčí účet. Jak to tak po sobě čtu, asi jsem, řečeno slovy Jana Wericha, nechal trochu prchlivosti cloumati naším majestátem :D, ale pokud jsem nepřímo nařčen z neetického jednání, což považuju za až silný výraz, prostě se ozvat musím. Ale v tuhle chvíli si říkám, že nejlepší je asi nedělat nic ....

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 18 červen 2008 09:17

Ahoj Gerry,
musím ti dát za pravdu, že překreslením modelu pro vlasní potřeby nic neporušíš a snad i nikoho nenaštveš. Sám jsem překreslováním začínal a mohl bych jmenovat i jiné autory kteří začínali překreslováním stávajících modelů. Důležité bylo, že překreslené modely zůstaly pouze u autora předělávky a nebyly publikovány v tištěné formě ani předány volně ke stažení. Sám jsem s předělávkami přestal protože si myslím že je to hodně stráveného času a neadekvátní výsledek. Ale je to můj názor, který také prošel jistým vývojem. Sám ze zkušeností vím že předělat vlastní model je jednodužší než vrtnout do cizího. V životě jsem se naučil počítat čas na peníze, protože jej mám málo. Je pro mne tudíž levnější počkat a model si koupit než jej třebas jen jedno odpoledne překreslovat. Rád bych ale pokud by jsi závěr "lepší je nedělat nic" nemyslel vážně. Cesta k vlastní tvorbě je strnitá, ale ne nemožná. Já sám bych do toho bez lidí v týmu nešel.
PS: Asi čtrnáct dní po odpoledních jsem si hrál s vykreslením pohoné jednotky Ford, který má již asi 4 verze v papírovém modelářství, pro Lotus 49. Týden jsem v AutoCadu spojoval přímky a křivky do uzavřených celků aby byly data v .dxf použitelná pro Corel. Kolik času s konstrukcí strávil Michal se ani raději neptám. Přesto jsme nepoužili jediný detail ze stávajících verzí a šli jsme vlastní cestou. Snad bude výsledek stát za to.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 18 červen 2008 09:31

Překreslením se nic nenaučíš, maximálně tak kreslit čáry v corelu nebo jiném programu. Kouzlo spočívá v tom si to představit, vymyslet jak by se to dalo složit a pak už jen zkoušet a zkoušet.
Nikdo neříká že se chceš obohacovat. Autorovi může uškodit i poskytnutí modelu volně ke stažení. Dostali jsme se do stádia, kdy autoři volí modely ze kterých jde udělat další verze či právě model jiné stáje, protože je to přesná kopie něčeho např z minulé sezony. Neberte proto autorům jejich právo na to udělat si další verzi. Autor modelu = zároveň autor systému té vystřihovánky, ne jen té dané verze ve které to vyšlo.

Shrnutí: do své sbírky si předělej model jak chceš, volně ke stažení se nesmí objevit. Časem ho jistě autor vydá sám.

AD borec, ač to možná nevypadá je to myšleno obecně. Nechtěl jsem se tě nijak dotknout


Myslím že mluvím i za ostatní autory

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 18 červen 2008 09:34

HA, koukám že se tu objevil mezitím příspěvek od Jarka....... nezbývá než souhlasit.


Hodně zdaru s vlastní tvorbou. Doporučuji volit model na který existuje dostatek podkladů a nákres. Nejjednoduší cestou může být přepracování plastového modelu do papírového.

H.

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 18 červen 2008 10:05

Fajn, pánové, mám rád, když se věci vyjasní hned a pokud možná natvrdo, než se za zády pomlouvat. Já už to taky vydýchal :D pomohla mi k tomu jedna ředitelská důtka, kterou jsem navrhnul :D :D.
Já s vámi souhlasím - a doufám, že vy i chápete mne a nepodezíráte mne z toho, že jsem chtěl přemalovaný model někde prodávat nebo vystavit veřejnosti v plen. Takovým ať ty pracky upadnou. :twisted:

Opět se odvolám na plasťáky. Začínal jsem s modelařením když mi bylo 9 - 10 let, kdy na trhu byly jen KP a Směr - pamětníci znají. Kdo chtěl něco jiného, tak dělal "perestrojky". Bf-109 z S-199, Me-262 jednosedadlová z dvousedadlové CS-92...a když se objevily ruské výlisky Frogu, tak rázem byla spotřeba tmelu větší než všech životních potřeb dohromady. No a tohleto ve mně zůstalo i u papíráků. Prostě mne baví dělat z něčeho něco jiné - zvláště to co není běžně k dostání. Proto jsem si pohrál se změnou měřítka u modelů v 1/43 a 1/16, které jsou freeware na netu, aby mi šly do sbírky, proto si začínám hrát s barevnými mutacemi (viz můj Purley a uvažuji o dalších). Je to ale jen moje hraní si, ze kterého, když se mi povede, mám radost jako prcek o Vánocích. Zvlášť když mi to ještě někdo pochválí :D

Co se týče vlastní tvorby - zatím narážím na problémy podkladů, času a toho co zvládnu namalovat v nějakém PC programu. Já vůbec netvrdím, že by mne nějaká moje vlastní potfora nelákala, naopak... ale jak píšu, chtělo by to překonat tyhle tři problémy. Nějakým paskvilem bych se chlubil nerad. Ty plastikové modely jako podklad by mne lákaly, taky jsem o tom uvažoval, ale po zjištění jejich cen - tak takový hrdina vzhledem k rodinnému rozpočtu nejsem :twisted: To bych asi dopadl špatně.

Tak a tím končím. Doufám, že jsme si to vyjasnili a že mne už nepovažujete za někoho, kdo se chlubí cizím peřím nebo nedejbože za dalšího z papírových pirátů. A doufám, že se na mne opět nenaštvete, až se nějakým svým "polodílkem" pochlubím, bude-li stát za to. Opravdu jsem nemyslel vážně, že je lepší nedělat nic ...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 18 červen 2008 10:25

Vše v pohodě a přeji spostu radostí při stavbě papírových modelů. K podkladům čerpaným z KITů: Kupodivu jsou tyto modely ač v měřítku 1/12 hodně nepřesné v detailech a je lepší se držet dobových fotografií. I fotografie z muzeí kterých máme dostatek se nelze vždy držet, pokud to je vůz jenž jezdí GP historických vozů F1. Sami jsme se o tom přesvědčili a dále přesvědčujeme při tvorbě Lotusu 49.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

cron