Stránka 1 z 2
Startovní čísla
Napsal: 23 únor 2009 11:04
od Lukáš Votický
Docela by mě zajímalo, jak to bylo se startovníma číslama od sedmdesátých let až do devadesátých.
Pokud jste si všimli, tak některá čísla měly týmy neustále stejná (např. Tyrrell 3,4 - Williams 5,6 - McLaren 7,8 - Lotus 11,12 - Ferrari 27,28 ), pokud v nich nejezdil úřadující mistr světa. Byla v tom nějaká tradice nebo to bylo pro lepší orientaci diváků, aby nebyli zmateni jako dnes, když každý rok je to jinak kvůli přidělování startovních čísel z výsledků předešlého roku?
Napsal: 23 únor 2009 11:28
od Tomas Vyslouzil
Startovní čísla zůstávala stejná, pouze 1 a 2 přiadly stáji, v níž jezdil úřadující mistr světa. Samozřejmě pokud nějaká stáj ukončila činnost, tak její čísla zpravidla získal některý nový tým, případně tým existující s nejvyššími čísly. Například Zakspeed měl v sezoně 1985 č.30, 1986 č.14 a č.29 (bo třináctku nikdo nechce) a od 1987 č.9 a 10 zděděné po týmu RAM, který odešel do věčných lovišť.
Napsal: 23 únor 2009 11:30
od Zdeněk Krčmář
Trochu bych oponoval "přířazené čísla z min. roku" Pokud se nepletu, tak v sezoně 2007 se stal vícemistrem "černoušek" Hamilton a v sezoně 2008 měl startovní 22, takže si myslím, že si může jezdec/tým některá čísla vybrat...
Ale možná se pletu

Napsal: 23 únor 2009 11:33
od René
Po sezóne 2007 bol McLaren diskvalifikovaný preto mimo iných vecí dostal aj štartovné čísla na konci roštu...
Napsal: 23 únor 2009 11:37
od Zdeněk Krčmář
jo, to bude asi tím....

Napsal: 23 únor 2009 11:39
od Tomas Vyslouzil
to Zdeněk Krčmář: dnes je praxe poněkud jiná - čísla se přidělují podle pořadí v poháru konstruktérú, ovšem s jednou vyjímkou - a to že čísla 1 a 2 náleží týmu, pro který jezdí mistr světa. Kdyby tedy letos Hamilton přestoupil k Force India, měli by jejich vozy 1 a 2.
Loni jezdil Hamilton s č.22, protože McLaren byl v roce 2007 klasifikován v poháru konstruktérů jako poslední díky diskvalifikaci za špionáž.
Hezkým příkladem jsou taky mistři odcházející do důchodu - odtud č.0 u Williamsu v roce 1994 (Prost po titulu 1993 ukončil kariéru). A hezká rarita jezdila po tratích i v roce 1997 - Arrows s číslem 1

Napsal: 23 únor 2009 11:50
od Zdeněk Krčmář
Nyní jsem si vzpomněl, jak to bylo tehdy v sezoně tuším 2000, kdy v 99 vyhrál tytul Mika Hakkinen, ale Schumi, měl přesto startovní 1...
Slyšel jsem cosi, že se Mika čísla vzdal....
Je tohle možné i dnes?
Napsal: 23 únor 2009 12:27
od Tomas Vyslouzil
Myslím, že si to s něčím pleteš. M.Schumacher jezdil v roce 2000 s č.3,
Například zde ve Francii mu sice Coulthard ukazuje, že je jednička, ale na kapotě má Schumi skutečně trojku
Další ukázka je ze Spa, kde jej posléze předjel Hakkinen objížkou kolem Zonty.

Napsal: 23 únor 2009 12:27
od mudd
Zdeněk Krčmář píše:Nyní jsem si vzpomněl, jak to bylo tehdy v sezoně tuším 2000, kdy v 99 vyhrál tytul Mika Hakkinen, ale Schumi, měl přesto startovní 1...
Slyšel jsem cosi, že se Mika čísla vzdal....
Je tohle možné i dnes?
kde startoval schumi s cislem 1 ve roce 2000?
Napsal: 23 únor 2009 12:38
od Lukáš Votický
Dobrý, čísla zůstávala stejná, to vím také. Ale proč tomu tak bylo? Šlo o tradici nebo snadný rozpoznávací znak?
A ještě doplním o jednu 0 v roce 1993, rovněž Damon Hill ji vlastnil (po titulu N. Mansella v roce 1992).
A Schumacher v roce 2000 neměl ani jednou číslo 1, to až o rok později.
Napsal: 23 únor 2009 12:38
od Zdeněk Krčmář
Tak, že by to byla už sezona 99? Nebo později už to asi nešlo, to měl pak 5x tytul v řadě...
Kurňa kde ja to jenom četl nebo slyšel

Nebo to byla kachna...
Napsal: 23 únor 2009 12:47
od mudd
Zdeněk Krčmář píše:Tak to asi byla sezona 99
v 98mem vyhral mika. schumi nemohl mit jeho startovni cislo. snad naposledy v 72 sachovali s cislama "volne".
Napsal: 23 únor 2009 12:50
od Zdeněk Krčmář
Tak jsem se díval ani ten rok 99 to nebyl, tak jsem to asi někde špatně pochytil...

Napsal: 23 únor 2009 12:54
od Tomas Vyslouzil
V roce 99 jezdil Schumi taky s číslem 3
Zde jeho crash test ze Silverstone 99

Napsal: 23 únor 2009 12:55
od kvr
Pro úplnost, praxe s "výměnou"čísel tu byla od roku 1974 až do 1995. Po svém posledním titulu tak Ferrari doplatilo na prachmizerný výkon Williamsu v daném roce
Proč? Prostě nějaký systém vybrali. Možná, jak zmiňuješ, aby v tom diváci měli menší bordel...