Tyrrel 001 zo špeciálu ABC 2003 by mal predstavovať vozidlo z GP Monaca 71 ktorým, ako to Achard už na viacerýc miesrach uviedol, bol vlastne Tyrrell 003.
Toto vozidlo mozno vidieť na obr. 1.
Obr. 1 Tyrrell 003 Monaco 1971.
Aby sa model viac priblizil k tomuto vozidlu je vhodne spraviť par úprav. Ja by som tu uviedol niektoré jednoduchýché do ktorých sa môže pustiť asi každý.
Ako vidieť na obr. 1, Tyrrell 003 používal spätné zrkadlá na dlhých vzperách, ktoré vyrobíme z tenkých drôtov.
Ďalšiu úpravu je vhodné urobiť na zadnej náprave.
Uchytenie horného pozdĺžneho ramena na modeli pochádza z Tyrrell 001, ktoré bolo z vonkajšej strany karosérie, ako je to vidieť na obr. 2.
Obr. 2 Uchytenie zadnej nápravy Tyrrell 001
Tyrrell 003 mal toto uchytenie zo zadnej strany na ochrannom oblúku, ako je to vidieť na obr 3.
Obr. 3 Uchytenie zadnej nápravy Tyrrell 003
Na modeli preto zjednodušene votkneme pozdĺžne ramená do zadného čela.
Trojuholníkové kryty uchytenia 2x pozicia 21 nepoužijeme a biele plošky na kryte kokpoitu 14 zaretušujeme.
Ďalej zadnú nápravu doplníme aj o spodné pozdĺžne rameno ako je to vidieť na obr. 3.
Strmene zadných bŕzd z ohnutéhu "pruzku", pozicia 69, je vhodné nahradiť reálnejšími z iných modelov.
Ľavé zadné čelo môžme doplniť o olejovú nádrž, ktorú možme vidieť na obr. 4.
Obr. 4 Olejová nádrž Tyrrell 003
Ďalšou jednoduchou úpravou je dplnenie potrubia chladiacej kvapaliny od motora k vpredu umiestnenému chladiču.
Toto je vedené z vonkajšej strany pozdĺž spodnej hrany karosérie.
Potrubie vyrobíme z drôtu, alebo z cínovej pájky.
Na pravej strane potrubie vedie k obehovému čerpadlu, ktoré môžme doplniť napr. z Tyrrella 006 pozícia 71. Zároveň môžeme doplniť aj príslušenstvo motora na ľavej strane pozícia 72 Tyrrell 006.
Na ľavej strane potrubie vedie k hlavám motora.
Potrubie možno vidieť na obr. 1 až 4. Vstup potrubia do karosérie je zrejmý z obr. 5.
Obr. 5. Predná náprava Tyrrell 001
Úpravu si zaslúži aj predná náprava, ktorá bolo obdobná ako na Tyrrelli 001 (obr. 5).
Hlavne nepoužijeme os nápravy zo špajle, ktorú vynecháme.
Naopak nápravu doplníme o pružiacu jednotku zo súosého tlmiča a vinutej pružiny podľa obr. 5.
Najednoduchšou upravou tehlice prednj nápravy je vlepene zvislých prúžkov podlepenéh papiera predstavujúcich zvislý čap a popotočeného T predstavujúceho páku riadenia smerujúco vpred do dielov 27 a 29.
V zadnej časťi potom prilepíme polovicu strmeňa brzdy.
Od páky riadenia vedieme tyče riadenia do karosérie. Upravu predstavuje obr. 6.
Samozrejme môžme vyrobiť aj novú modelovejšiu tehlicu, samostatný brzdový kotúč a kompletný strmeň brzdy. Ovšem to už je náročnejšia úprava.
Obr. 6. Predná náprava modelu Tyrrell 003.
Jednoduchou úpravou je tiež nahradenie nakreslených hasiacich prístrojov v kokpite vozidla jednoduchými valcami.
Pri prekreslení modelu môžme vystrihovanku upraviť aj na Tyrrell 001 (obr. 7).
Obr. 7. Tyrrell 001 Mexico 1970
Spätné zrkadlá ponecháme v povodnom vyhotovení.
Na zadnej náprave ponecháme horné ramená v pôvodnom vyhotovení, ale nápravu doplníme o spodné ramená.
Model doplníme o potrubie chladiacej kvapaliny ako je popísané vyššie.
Tak isto upravíme aj prednú nápravu ako na Tyrrelli 003.
Upravíme ochranný oblúk z ktorého odstránime predné vzpery a doplníme ho o dlhé vzpery smerujúce dozadu k vekám hláv motorov ako je to vidieť nma obr. 2 a 7.
Zadné krídlo je potrebné posunúť dopredu až tak, že je potrebné v ňom urobiť výrez okolo sacieho potrubia, tak ako je to vidieť na obr. 7.
Dva chladiče oleja pod zadným krídlom nahradíme jedným umiestneným v strede.
Ako je vidieť na z obr. 7 v r. 70 jazdil Tyrrell na pneumetikách Dunlop, takže odstranime nápisy GoodYear na bokoch pneumatík.
Hladký behúň pneumatík nahradíme vzorkovaným napr. úpravou z volne stiahnuteľných pre Lotus 72.
(Minimálne zmeny pri prekreslovaní by mohli byť pre Tyrrell 001 z tréningu v Monaku 71 obr. 8 )
Obr. 8. Tyrrell 001 trening Monako 1971
Kto nechce čakať na Špinlerov Tyrrell 003 z Nemecka 1971, môže skúsiť aj takúto upravu.
Tá je žiaľ truchu náročnejšia a vyžaduje si prepracovanie prednej zaoblenej časti vozidla, doplnenie zadného krídla o dve rebrá a nanovo zhotovenie sacieho boxu nad motorom.
Obdobnú konštrukciu mal aj Tyrrell 004 s ktorým neskôr jazdil súkromnik Eddie Keizan v Južnej Afrike.
Upravené modeli je vidieť na obr. 9 až 13.
Obr. 9. Tyrrell 001 Kanada 1970
0br. 10. Tyrrell 003 Monako 1971
Obr. 11. Tyrrell 003 Nemecko 1971
Obr. 12. Tyrrell 004 Južná Afrika 1973
Obr. 13. Zbierka Tyrrelov 001 - 004