Stránka 1 z 8

Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 03 březen 2014 12:33
od Robert Blaschke
Je síce ešte zavčasu, ale ľudia sa ma pýtali, čo budem tvoriť ďalej.
Nebude to žiaden z majstrovských vozov, dal som sa ukecať na ďalšie Ferrari :)

Obrázek

Chvíľu to bude trvať, kým sa do toho naozaj pustím, ale tému založiť už môžem.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 03 březen 2014 18:22
od frydek665
Tak to je dobrá zpráva. Nádherné auto. Jsem docela zvědavý, jak se popasuješ s výfuky...

Obrázek

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 04 březen 2014 08:11
od Novis
Dobrá volba, která skýtá možnosti rozšíření i na roky 1968 a 1969.
Každopádně výfuky budou na očích a papír v tomhle případě asi nedokáže nahradit případné "home-made" z plastu nebo kovu. Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)
Robert je hlava, takže se nechám překvapit a budu sledovat, jak se s výfuky popasuje.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 04 březen 2014 13:33
od Robert Blaschke
Nerátam s ničím zvláštnym na tie výfuky. Plochý papier, následne nejaký kuželový medzikus, kde sa vetvy spájajú a na konci trubka z papiera, viz 312B.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 04 březen 2014 14:01
od Alda
Robert Blaschke píše:Nerátam s ničím zvláštnym na tie výfuky. Plochý papier, následne nejaký kuželový medzikus, kde sa vetvy spájajú a na konci trubka z papiera, viz 312B.


...A kdo bude chtít víc...."Lidové tvořivosti dveře otevřeny" ;)

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 07:15
od bernie
Chystá se model poslední jízdy Lorenza Bandiniho? No, Roberte, co dodat, držím palce a těším se na výsledek.

Když vidím to smetí kolem převodovky, tak jdu prsty přihlásit na jógu :D

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 09:17
od Robert Blaschke
bernie píše:Když vidím to smetí kolem převodovky, tak jdu prsty přihlásit na jógu :D


Bude to nejako tak, ako v plasťáku od MFH, žiadna veda:

Obrázek

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 12:58
od 11111
Novis píše:Dobrá volba, která skýtá možnosti rozšíření i na roky 1968 a 1969.

Ne jen na modely mladší, ale i na rok 1966.

Novis píše:Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)

Nevím, pokusím se na to zeptat, otázkou je zda navýšení ceny bude Vámi akceptovatelné.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 14:47
od Tomas Vyslouzil
11111 píše:
Novis píše:Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)

Nevím, pokusím se na to zeptat, otázkou je zda navýšení ceny bude Vámi akceptovatelné.

Pokud se to někde neudělá tzv. načerno, tak ty výfuky budou stát víc než celý model...Výroba prototypové hliníkové formičky (včetně nahození na lis a odlisování asi 100 ks) na takové paroží vyjde na minimálně 60 000 Kč.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 15:36
od bernie
Ale no tak, ono nad rámec standardu může být jedna stránka návodovky v řezech, uspořádání a v balíčku "zopár" decimetrů plastového profilu odpovídajícího průměru, který se stává tvarovatelným po namočení do teplé vody.
Koncovky standardní papírové díly a spojit dohromady.
Plastové tyčinky jsou v bílé, takže 2 masařky jednou ranou 8)

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 20:57
od 11111
Mám kolegu v práci, který se zabývá výrobou resinových součástí na modely. Podíváme se na to v práci, zda je to v jeho technologických možnostech. To ale předbíháme...

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 05 březen 2014 21:20
od Zdeněk-TEO
To už ale hodně odbočujete od podstaty vystřihovánek.....papír. Je mi jasné, že někteří jedinci se chtějí co nejvíce přiblížit reálné předloze a různé detaily z papíru vykouzlit nejdou, to už je lepší dělat plasty, tam se realitě dostanete daleko rychleji.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 07 březen 2014 07:54
od 11111
Informace jsem posbíral a odkládám to zatím k ledu.
Kdo se pohybuje ve strojařině a ví co stojí strojní čas 5-osé CNC frézky, kolik stojí monolitní frézy s PCD povlakem pro obrábění forem ze slitin hliníku s obsahem Si (křemík)... Určitě si dovede představit cenu formy na komplet výfukové potrubí. Tomášova informace o ceně je odpovídající a jednoduchým výpočtem se dostaneme při nereálném prodeji 300ks z typu výfukového potrubí na cenu za kus 200,- Kč bez další práce kolem. Při 200ks jsme již na 300,- Kč. Diskuze možnosti zakoupení zvlášť je zcela zbytečná, protože nelze množství odhadnout.
Narozdíl od Ferrari 312B, kde pro všechny modifikace bylo stejné sklíčko (kopyto vyrobil Robert), vím u Ferrari 312 o třech specifikacích výfukového potrubí...
Takže bude paroží ploché jak uvedl Robert.

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 09 červen 2014 21:05
od makr
Ono by to šlo s těmi výfuky i jinak.
Na Lole T370 jsem je jako prvotinu (byť nepřesně, protože sehnat fotku, jak ta hrůza byla zakroucená se nejen mě nezadařilo) sprostě poslepoval a naohýbal z drátů a protože jsem chtěl udělat i verzi Guye Edwardse a už se ta pakárna drátenická nechtěla dělat znova, zalil jsem prvotinu do Lukoprenu. Vyndat to byla sice parárna č.2, ale odlitek, lépe řečeno vstřik se zadařil... Cena? Asi tak 60kč...
Martin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Napsal: 27 červen 2014 13:14
od Robert Blaschke
Tak som si dnes začal ukladať fotky na obrazovku a snažím sa vykorčuľovať zo záludností perspektívy aby som si vytvoril ten správny výkres :)
Údaje o rozchode kolies sa v rôznych zdrojoch líšia, tak sa skúsim držať rázvoru 2400mm a ostatné mi nejako vyjde z fotiek, poprípade použijem nejakú "umeleckú bulharskú konštantu", aby som bol spokojný s tým, ako to celé na mňa bude pôsobiť. Ako som už bol viackrát povedal, výkresy iných autorov zverejnené kdekoľvek nepokladám za relevantný zdroj a ani k nim nijako zvlášť neprihliadam :)

Obrázek