Stránka 1 z 1

Drážkované pneumatiky

Napsal: 03 srpen 2007 10:57
od kvr
Začal jsem řešit drážkované pneumatiky a narazil jsem na zajímavou stránku: http://www.f1technical.net/articles/1.

Je otázka, nakolik skutečné pneumatiky odpovídaly specifikaci (ve smyslu překročení minimálních hodnot), ale pokud +- ano, vychází mi v měřítku 1:24 tak 0.6mm na šířku drážky a 0.1mm její hloubku, tzn. tak kancelářský papír na oblepení...

Napsal: 14 srpen 2007 13:50
od kvr
Tak jsem dokončil pneu na třech vozech, postupem asi podobným Teovi:
- slepit kola celkem standartním způsobem
- pneu jsem oblepil proužky kancelářského papíru (3x1.5mm vnitřní a 2x2mm vnější přední či 2x3mm vnější zadní)
- přetřel pláště Agamou 36M, je třeba to nepřehnat, aby drážky nezatekly
- nakonec pár vrstev syntentického polomatného laku

Vypadá to celkem věrohodně, jediné problémy byly s delším schnutím laku...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 14 srpen 2007 18:27
od hepyno
A čo takýto postup. Plášť pneumatiky zmenšíme na 99%, slepíme koleso a nakoniec nalepíme prúžky z pôvodného plášťa.
Tu je potom výsledok: http://picasaweb.google.com/hepyno/ModelyF1/photo#5087795595309064002 (príp o dve foto dozadu).
Chcel som ich tiež pretrieť Agamou, ale nikde v BB som ju nezohnal.

Napsal: 14 srpen 2007 21:03
od Zdeněk-TEO
To já mám při lepení pásků trošku odlišnější postup, i když je v mnohém
stejný.
Originál díl pláště skrátím zhruba o 1mm, vytvaruji a slepím dohromady
podotýkám,že ponechávám i originál pomocné chlopně pro přilepení boků.
Pak na něj lepím pásky nařezané s 200gr papíru a to tak ,že přilepím nej-
dříve oba krajní při dodržení boční hrany pro bok pneu. Následuje střední
pásek abych dodržel na obě strany stejnou mezeru. A mezi středním a
krajníma je pak stejné místečko pro přilepení zbývajících dvou pásků, a
opět dodržím mezery a tím pádem i rozložení všech pásků, tak aby byl de-
zén pěkně souměrný.
No a nakonec jak bylo řečeno, použiji barvu agama BARVA PNEUMATIK
na běhoun a matný lak na boky pneu. Barvu na běhounu během zasychá-
ní je možné lehopunkým pohybem velkého štětce konečky jeho štětin za-
patinovat a dát tak i místy ten zvláštní gumový lesk. Ale okamžik kdy tuto
technologii udělat je potřebné si vyzkoušet osobitně.

Napsal: 14 srpen 2007 21:17
od marec
Ja mam zas pripravenu takuto vec, kto ma zaujem o pdf nech si povie, poslem.
Obrázek

Napsal: 15 srpen 2007 08:33
od 11111
Pneumatiky mám již hotové když na ně natahuji pásky či celý běhoun. Pásky řežu z černého výkresu který je běžně k zakoupení v papirnictví a posléze běhoun natřu již výše zmíněnou barvou AGAMA či Revell namíchanou z černé-šedé-hnědé. Stačí jen řídká vrstva, protože pásky z černého výkresu či černý běhoun od TEA se snadno překrývá. Po zaschnutí stříknu ředěný bezbarvý lak 1:1 na celé kolo a po opětovném proschnutí kdy se místy objeví bílé fleky v drážkách běhounu rozetírám ředidlem tak dlouho dokud nezmizí. V průběhu tohoto patlání dostane běhoun gumovou podobu. U pneumatik drážkovaných se mi navíc s kombinací neviditelných zbytků herkulese v drážkách podařilo udělat žmoulky které je dnes možno po dojezdu na pneumatikách vidět.

Napsal: 16 srpen 2007 11:13
od kvr
Mi tam právě neseděla ta kladívková čtvrtka. Odhadem má 0.3-0.35mm, což by ve skutečnosti dělalo 7.2-8.4mm hluboké drážky. Oproti tomu ten kancelářský papír dělá cca 3mm, což víc odpovídá realitě.

Hepyno: S tou Agamou je to docela škoda, docela pěkně zakryje ty přechody papíru apod. Navíc bych řekl, že je s tím míň práce, než retušovat hrany těch proužků ;) Koukal jsem, že mají i nějaké prodejny na Slovensku, nicméně předpokládám, že jakákoli akrylová barva splní účel podobně...