konec testů

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
Yanno
Příspěvky: 416
Registrován: 28 březen 2005 09:42
Bydliště: Komárno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Yanno » 09 březen 2007 16:18

Prezradte mi niekto, ze co sa dialo za posledne 2 sezony s Giancarlom Fisichellom. Totiz v minulosti, este pred tym ako jazdil za Renault, si Fisichella robil so svojimi tymovymi kolegami co chcel. A to boli jeho kolegami Ralf Schumacher, Button, Massa... Alonso ho v Renaulte ale uplne vygumoval. Bud je potom Alonso supertalent aky tu este nebol, alebo mal Alonso vacsiu podporu Renaultu. Snad sa tento rok Fisichella prebudi. Pred tromi-styrmi rokmi, ked bola rec o tom kto je najlepsi pilot F1, piloti oznacili spomedzi seba za najlepsieho prave Fisichellu. Osobne by mi ho bolo luto, keby po nevydarenej tohtorocnej sezone skoncil s F1.
Naposledy upravil(a) Yanno dne 10 březen 2007 10:13, celkem upraveno 1 x.

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Příspěvekod marec » 09 březen 2007 17:41

alonso dostaval lepsie auto, tak to bolo aj s montoyom, auto stale sa mu kazilo a kimimu az tak nie. mclaren vyhlasoval ze nove dielce dostava kimi, juanovi ich nahodili neskor. tak to chodi, tak bolo zo schumim a pod....

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 10 březen 2007 07:38

marec píše:alonso dostaval lepsie auto, tak to bolo aj s montoyom, auto stale sa mu kazilo a kimimu az tak nie. mclaren vyhlasoval ze nove dielce dostava kimi, juanovi ich nahodili neskor. tak to chodi, tak bolo zo schumim a pod....

S tým sa nedá súhlasiť predsa tým má záujem o body do šampionátu jazdcov pohára konštruktárov peniaze za body priazeň sponzorov - tak prečo by mal vlastné auto znevýhodňovať?

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 10 březen 2007 08:29

Rozdíl mezi týmovými kolegy je dán většinou čtyřmi faktory:
1. Jeden je lepší
2. Jeden dostává lepší materiál
3. Jeden jezdec je preferován
3. Styl jízdy - jednomu sedne vůz lépe a druhý se mu nemůže přizpůsobit.

Pokud to budeme aplikovat na Fisichellu:
1. Byl lepší než jeho týmoví kolegové, Alonso byl minimálně stejně dobrý
2. Materiál dostávají většinou stejný, ale jeden je vůdčí - úpravy na voze se dělají podle něho, přizpůsobuje si jízdní vlastnosti konstrukce - no a druhý se musí přizpůsobit... (viz bod 4)
3. Pro tým je lepší, když vítězí pilot, o kterém se bude více mluvit a udělá větší propagaci. A to byl Alonso. Pokud by vyhrál Fissi, každý by to považoval za úspěch jezdce (byl přeci považován za obrovský talent bez vozu). Podobně byl v roce 1985 protěžován Prost na úkor Laudy...
4. Jsou jezdci, kteří umí jezdit ze vším (R.Peterson) a jsou jezdci, kteří potřebují pouze přetáčivý či nedotáčivý vůz (D.Coulthard). No a pokud jim konstrukce vozu nesedne, nedokážou jezdit rychle. A jestli týmovému kolegovy sedne...

marec
Příspěvky: 2403
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Příspěvekod marec » 10 březen 2007 13:26

to rene
f1 non stop zdokonaluju, stale doplnaju nove dielce - pocas sezony. Tie musia otestovat, potom vyrobit atd ..... nove rychle vylepsene auto s najnovsimi dielcami dostaval Kimi aby bol vpredu a vyhraval a aby McLaren nestracal body Montoya mal starsie otestovane overene diely aby z vacsou pravdepodobnostou dosiel do ciela.
M.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 11 březen 2007 09:42

V podstatě to shrnul Achard. Já bych jen dodal, že už jen to srovnání s týmovými kolegy značně pokulhává: Felipe v roce 2004 ještě předváděl dost nestabilní výkony, takže se dal těžko považovat za měřítko. Button si v roce 2001 víc užíval slávu pilota F1 než aby se soustředil na závody a podle toho ty výsledky vypadaly (v San Marinu startoval někde z konce pole, zatímco Fisichella hodně vepředu). Pominu-li různé maďarské a jiné prachaté anti-talenty, tak už zbývá jenom Ralf a tam je to 20 bodů oproti 13ti, což bych nepovažoval zrovna za rozdrcení (Jordanu se tehdá povedlo zajet pár haluzáckých pódii, které rozhodly).

O Fisichellovi se tvrdí, že je velice rychlý jezdec s čistou stopou, který si ale nedokáže nastavit auto. Ta první věc je mu v dobách, kdy se zvažuje kontrola prokluzu skoro u dětských kočárku, asi celkem k ničemu, tou druhou trpí ve dvou směrech:
a) trefit správný setup se mu povede párkrát za sezónu, kdy zajede dobrý závod, v ostatních podává značně rozporuplné výkony
b) jak naznačil Achard, auto nelze postavit podle někoho, kdo není schopen poskytnout zpětnou vazbu. Takže auto se staví podle potřeb Alonsa (který má agresivní styl, úplně jiný než Fisichella). (mimochodem podobný problém měl Michael v roce 2003 - auto bylo víc ke stylu Rubense a proto Michaelovi taky víc než v ostatních letech šlapal na paty). McLaren tenhle problém v minulých letech řešil tak, že vyvíjel defakto pro Montoyu a Raikonnena dva vozy - lišily se mj. i v zavěšení kol, pro letošek to už vzdali, a prohlásili, že vůz bude pro Alonsa, Hamilton se bude muset přizpůsobit ;)

Ad zvýhodňování jednoho jezdce před druhým - občas se stane, že jeden jezdec dostane novější komponenty, ale je to spíš výjimka, že se něco nestihne vyrobit, ve většině případů jsou to spíše hypotézy fanoušků, kterými se snaží vysvětlit horší výsledky svého oblíbence ;) Komponenta se otestuje a buď funguje a dostanou ji oba jezdci nebo nefunguje a nedostane ji nikdo, pokud to není nutné, je blbost ztrácet drahocenný čas na trati testováním a vyhodnocováním dvou testů, když vím, že jedna funguje líp. Inženýři se pak můžou zbláznit. Když už, spíš to vyjímečně bývá naopak - loni v Brazílii dostal Fisichella nový motor, Alonso dostal starý, aby v každém případě dojel. Nuž, Fisichellovi to stejně nepomohlo.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 12 březen 2007 11:19

To marec: Krásně to popsal kvr. Já také nezastávám názor tzv. nadržování jednomu pilotovi. Sdílím názor, že jsou to "omluvy" svého oblíbence.
Věc komponenty: Nejen že může tým vyvíjet s jedním pilotem ale není ani schopen laboratorně více než jeden komplet vyrobit. Ten z pochopitelných důvodů dostane ten od kterého je zpětná vazba. Ke vší úctě k dvojkám jako byly Fisi a Rubens toho právě oni nebyli nikdy schopni. Oba teď mají šanci ukázat, Rubens již druhým rokem. Montoya jak sám dokazuje je vynikajíci showman, crachman, ale ne vývojový typ pilota.
Dovolím se zeptat. Co budou říkat oblíbenci Kimiho pokud jej Felipe bude porážet? Dostává horší techniku? Snad si nemyslíte, že 3x dražší pilot dostane horší techniku než ten levnější.
To kvr: Věc Kimi a Nurburgring - jako vždy jsou okamžitá prohlášení, a ta potom korigovaná. To první bylo opravdu že neuposlech radu. Ale těžko bude před Mercedesem Ronn přiznávat že neumí řídit tým :D a tak své prohlášení později korigoval s omluvou že by bylo těžké dokázat opotřebení... V dnešní době dat na jejímž základě je možné usvědčit pilota že úmyslně zaparkoval vůz v zatáčce "Razkaz" to snad nemůže být myšleno vážně :D :D :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti