Nové vozy sezóny 2014

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
anonym01

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod anonym01 » 03 únor 2014 10:52

Každá era už tu byla. Tak bych řekl, že motory V10 se vrati.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3161
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 03 únor 2014 21:21

Tak jsme se u přirovnávání nových monopostů některým zvířecím druhům docela i trefovali.....

http://www.sport.cz/moto/formule1/clane ... tml#hp-sez
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod 11111 » 03 únor 2014 23:13

Lucas80 píše:Sound je určitě jiný oproti atmosférickým motorům, které byly lepší, ale zase hodně pištěly. Nyní je to více dunivý jako vozy LMP, také je slyšet roztočené turbo jako v rally, takový mix.
Někomu se ale může líbit to a jinému zase ono.


Ano, zrovna já vítám snížení otáček motorů a turbo. Dokonce snížení na 12 tisíc za minutu by mi lahodilo více, než vysoký tón otáčkových, upištěných, řvoucích (kvůli tomu jsme dostávali chrániče sluchu) motorů bez kroutícího momentu, jehož nedostatek povoloval pilotům sešlápnout plynový pedál až na podlahu. Jen ať se teď některé primadony učí ovládat vůz s přebytkem kroutícího momentu v nízkých otáčkách díky přeplňování a ERS :!: Technologie pokročily a F1 stála na místě v oblasti motorů poslední dvě desetiletí a možná i více. Chápu že mnoho konzervativců velké změny děsí, ale já se na novou sezónu těším nejvíce za posledních 20 let.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod bernie » 04 únor 2014 13:23

trochu OT od letošních vozů, ale posuďte sami 8)

Třeba Seb dostane ještě jednu fakturu a za "donuty" tentokrát nebude :D
http://www.sport.cz/moto/formule1/clane ... tml#hp-sez

marec
Příspěvky: 2405
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod marec » 06 únor 2014 16:23

Vyborny clanok k motorom, Jarek takze ked si pisal 12 000, nebol si daleko :

Zaujímavý poznatok hovorí aj o tom, že súčasné motory prakticky nikdy nedosiahnu maximálny limit otáčok, ktorý je stanovený na 15 000 za minútu. Cowell to potvrdil: "Pri 10 500 otáčkach za minútu máme maximálny prietok paliva 100 kilogramov za hodinu. Od tohto bodu ďalej je krivka krútiaceho momentu až po 15 000 otáčok plochá. Keď točíme vyššie, tak stúpa len trenie a spotreba paliva, samotný výkon ide dole. Najefektívnejšie je ostať niekde okolo úrovne 10 500 otáčok. Preto uvidíme menšie množstvo radenia, jazdci ostanú dlhšie v jednom prevodovom stupni. Na trati to otvorí priestor pre viac súbojov."

http://www.f1.sk/clanok52477-Nove_motor ... cakalo.htm

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1175
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod hepyno » 06 únor 2014 19:18

Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Jirka » 06 únor 2014 21:57

marec píše:Vyborny clanok k motorom, Jarek takze ked si pisal 12 000, nebol si daleko :

... Cowell to potvrdil: "Pri 10 500 otáčkach za minútu máme maximálny prietok paliva 100 kilogramov za hodinu. Od tohto bodu ďalej je krivka krútiaceho momentu až po 15 000 otáčok plochá. Keď točíme vyššie, tak stúpa len trenie a spotreba paliva, samotný výkon ide dole. ...

Přiznám se, že jsem toto trochu nepochopil, nevím, jestli se něco neztratilo v překladu.

Výkon se počítá jako točivý moment krát otáčky motoru. Takže pokud mám křivku momentu plochou, tak při zvýšení otáček z 10500 na 15000 by se musel výkon zvýšit o cca 43% (při maximální dodávce paliva). Pokud jde podle Cowella výkon dolu, tak by musel jít výrazně dolu kroutící moment. To ale popírá tím, že tvrdí, že momentová křivka je plochá :).

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod 11111 » 07 únor 2014 23:52

Trochu teorie od humanitně vzdělaného autora a ne jen o benzínových motorech:) http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... n-teorie_2

Možná došlo k záměně výkon a kroutící moment. Dokážu si představit že kroutící moment klesá a výkonnostní křivka zůstává plochá.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Jirka » 08 únor 2014 11:35

Připadá mi, že rozhovor byl zkrácen a možná i špatně přeložen. Cowell prvaděpodobně myslel to, že pokud musíme i ve vyšších otáčkách udržet spotřebu na 100kg/h (správně mělo být v článku max.průtok 100 l/h), tak se musí snižovat kroutící moment.
Lepší článek je asi zde: http://f1news.autoroad.cz/novinky/46726 ... lny-vykon/ .

Za svůj život jsem hodně často setkal s tím, že překlad technického textu dělá člověk, který toho o dané problematice moc neví. To jsou vám pak věci, co se člověk dočte, občas změní i fyzikální zákony :D . Znáte to určitě sami - stačí se podívat do českých návodů třeba u výrobků z Asie a člověk žasne, co se tam dočte :).

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod 11111 » 08 únor 2014 14:00

Všeobecně k překladům: Koupili jsme výrobek z akce v Lídlu a u návodu na použití jsem se pobavil. Cituji: Zástrčka se musí hodit do zásuvky. :D Přemýšlel jsem, jestli se trefím a když tak na který pokus. :lol:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Jirka » 11 únor 2014 21:02

Myslím, že by měli do technické komise FIA pro F1 angažovat nějaké opravdu dobrého konstruktéra se zkušenostmi z praxe. Ten by jim aspoň dokázal říct, co z těch jejich blbě napsaných pravidel konstruktéři udělají :D

http://f1sport.autorevue.cz/fia-uz-plan ... vozu-38841

Definovat u přední 150 mm dlouhé části nosu (deformační zóny) maximální přetížení při nárazu a nenadefinovat minimální přetížení je opravdu totální hovadina. To se pak nesmí divit, že se jim zdají málo pevné, když je mohu udělat z papíru ...

Skoro bych řekl, že ani jeden tým nemá nos takový, jaký si ho FIA představovali :)

marec
Příspěvky: 2405
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod marec » 12 únor 2014 11:00

Ja vidim klucovu chybu v priereze 9000 mm2. Nechapem z coho su dnes sokovani, ked sami toto nezmyselne male cislo vymysleli. Tu staci zrusit prudenie vzduchu pod nosom a prikazat vyrovnanu podlahu pod autom az uplne dopredu a hotovo.

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 13:15
Bydliště: Vsetin

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 12 únor 2014 11:07

Nechápu, proč řeší tvar nosu nějakýma mírama, plochama atd. Stačilo by zanést do pravidel jednoduché slovo KONKÁVNÍ. Jak při pohledu shora, tak z boku(snad jen s vyjímkou spodní plochy nosu). Tomuto pravidlu by nevyhověly ani schody, ani penisy, ani kly.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod frydek665 » 12 únor 2014 11:11

Oni samozřejmě vědí, proč to tak je, i když se naoko diví :roll: .

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Henrich Sobotka » 12 únor 2014 14:44

Frýďo prepáč že Ti stále oponujem , ale podľa mňa sú tam takí istý nímandi ako v politike a sú tak z bohvie akých dôvodov, len z odborných nie!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti

cron