2014 GP Australia

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 20 březen 2014 08:32

Maro, určitě by Tebou popisované věci nebyly ke škodě sportu, ale pokud tento sport má žít, musí nalákat automobilové výrobce ať už jako kompletní tým, nebo dodavatele motorů. Jinak nebudou mít piloti v čem jezdit a startovní pole "vymře". Pravým důvodem proč odešla Honda, Toyota a BMW nebyla krize, ale chybějící zpětná vazba a ztráta smyslu investic. Zatím se podařil návrat Hondy a zabránilo se odchodu Mercedesu. Ferrari pokud vím byl jediným odpůrcem turbomotorů.
Naplnit pole soukromníky? Garážisty? Max se o to bezúspěšně pokusil a jen nás ujistil, že pro soukromníky je F1 finančně nedostupná. Pro oponenty, RedBull nelze počítat mezi garážisty jelikož disponují kapitálem vyšším než mnohé automobilky.
Dalším aspektem je to, že F1 nemůže být pomalejší než vozy nižší kategorie. Zde nejde o maximálku, ale čas ona jedno kolo... Proto se hledá kompromis v přítlaku.
Snížení nosů bylo účelově definováno tak aby byla ponechána volnost, motory musí dávat zpětnou vazbu výrobcům, převodovky taktéž (takže manuál je nezajímavý) a zároveň to stále musí být vrcholná třída motosportu. Tak to aspoň vnímám já.
A mimochodem, kořeny F1 hledejte v soupeření automobilek, kde zájmy týmu byly vždy nadřazeny zájmům pilota. Byly časy, kdy tým odvolal pilota z trati, jelikož jedničce týmu selhala technika, a ten uvolnil místo v kokpitu jedničce která pokračovala za titulem mistra světa. ;)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 20 březen 2014 10:11

Dalo by s Tebou súhlasiť čo sa týka prevodovky a motorov, aj keď si myslím, že keď majú páku v rallye F1 by to neuškodilo a automobilky by sa prispôsobili, ale komu je načo púšťanie vzduchu pod predné krídlo? akú spätnú väzbu majú automobilky z toho? je to len obmedzenie možnosti predbehnúť jazdca predo sebou. Ani nie obmedzenie, ale znemožnenie! A vyriešia to tak, že spravia otvorené zadné krídlo?! Mne to príde ako keby sa opica škrabala na pravom uchu ľavou rukou... druhá vec akú spätnú väzbu majú z toho, že sa menia gumy? skôr by mali info o kvalite keby gumy museli vydržať jeden závod!?
Tvrdíte viacerí, že ľudský faktor je stále dominantný? Ja si to nemyslím. Len keď sa pozriem na obiehanie (predbiehanie) predtým o tom rozhodoval jazdec a jeho umenie, dnes o tom rozhoduje technika v podobe otvoreného zadného krídla, proste opičie riešenie ako som predtým písal. Keby neboli ľudia, čo bijú na poplach (ako mladý Villenevue) tak by im tú formulu niektorí žrali bez zamyslenia kam to vlastne speje...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

marec
Příspěvky: 2405
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 20 březen 2014 10:32

Jarek rozumiem tomu co si napisal, automobilky urcuju ako to bude, to je jasne. Ja som za, nech su auta hybridne, so senzormi, pocitacmi a pod., ale nech si to vsetko riadi pilot sam z auta, komunikacia s boxami rovna sa nule. Nech sa sam stara o svoj zadok, nech si sam urci kedy preradi, sam vypne motor ak hrozi destrukcia, nech nema problem sa za niekoho zavesit a predbehnut, lebo aerodynamika mu to umozni .... Garazisti maju financny problem ale to len preto lebo sa nestanovil financny strop na rok po vzore NHL, ktory ked prisla kriza realne mal byt stanoveny. Je to len o stanoveni latky, nic viac. Zaroven nikdy nezabudnem na nazov clanku z 1992, ked Mansellovi pripravili elektronicku nadupanu masinu aku dovtedy nikto nemal : Budu F1 v buducnosti riadit opice ?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 20 březen 2014 10:51

Henrichu, to s čím semnou nesouhlasíš tak automobilky nevyžadují. Ale i oni musí akceptovat to, že F1 nemůže být pomalejší než nižší soutěže a musí v něčem ustoupit. To v čem ustupuji se dá shrnout do dvou kategorií. Rychlost a dramatičnost. Bez přítlaku budou pomalí a bez dramatičnosti nebudou mít sledovanost, v obou případech bez reklamy... a jsme otázky zhodnocení vložených investic. Obhajoba investic před představenstvem musí být na realizovatelném základě.

Jinak díky za připomenutí Gillese (i když pomocí jeho syna). Skoro absence předních křídel, malé zadní křídla, mohutné bočnice Wingcar a k tomu potřebné široké pneumatiky. Jaké to byly závody a kolik bylo předjížděcích manévrů. ;)
Již při vstupu Pirelli do F1 se hlasitě hovořilo o přizpůsobení se F1 dnešnímu trendu nízkoprofilových širokých pneumatik. FIA ale tvrdošíjně trvá na hloupých 13 placových pneumatikách. Kdo dnes takové prosím obouváte? :?: Pirelli jasně dávalo na jevo, že zde není žádná zpětná vazba a Michelin podmínil svůj vstup do F1 přechodem na 17 palcové. Nadneseně dále obouvají to co se obouvalo na Škodě 105/120/Favorit... PŘED 40 léty :!:

Maro souhlasím s tvým názorem odstranit komunikaci, ale nemůžu souhlasit s finančním stropem. Již dnešní Dominance Mercedesu je daná možnostmi testování v jiných kategoriích narozdíl od Renaultu a Ferrari. Možností skrýt investice a vyvíjet věci jinde mimo stanovený strop rozpočtu v F1. Neexistuje způsob jak to řídit a hlídat. RedBull a jeho možnosti ukrýt investice do aerodynamiky bez nutnosti investovat do vývoje motoru. Automobilky se stejným rozpočtem jako soukromníci, když automobilky musí investovat i do motoru? Je to spravedlivé? Automobilky musí dodat tentýž motor, musí poskytnout data, musí musí musí... Soukromníci nemusí nic... Je to spravedlivé?
Naposledy upravil(a) 11111 dne 20 březen 2014 11:12, celkem upraveno 2 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 20 březen 2014 11:03

Jarku ale práve to čo tvrdím, že vzduch pod nos nemá ísť by spôsobilo tú dramatickosť! Wing cars a veľké zadné gumy to podpíšem kedykoľvek!!!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 20 březen 2014 11:09

Henri, jsem rád že v tomto jsem aspoň s někým za jedno ;)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 20 březen 2014 11:27

Kto zažil závody od 1978 do 1983 tak by s tým mal súhlasiť. To bol zlatý vek F1.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

peyrac
Příspěvky: 64
Registrován: 03 leden 2010 15:21
Bydliště: Braňany

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod peyrac » 20 březen 2014 14:58

V tomto s Tebou Henri musím souhlasit. První přímý přenos F1 jsem viděl v r. 1974 či 1975 díky jakési dvoulince ze splétaných drátků, kterou strýček na jednom konci opatřil banánky pro zastrčení antény do černobílé TV a druhý konec volně přehodil přes záclonovou tyč. Po chvilce přemísťování TV byly všechny komančovské rušičky na tuto úpravu krátké. A byl to zážitek, díky kterému jsem F1 pravidelně sledoval až do r. 1985. V paměti pořád zůstává několik výjimečných soubojů kolo na kolo, kdy si piloti několikráte vyměnily pořadí během průjezdu jediným kolem. Z nostalgie jsem si před čtrnácti dny pustil záznam GP Monaca z ročníku ´85. Paráda, a že se prý v ulicích knížectví nedá předjíždět!
Pokrok nezastavíme. Nevadí mi cars prošpikované hybridními systémy s komplikovanou elektronikou pro jejich řízení, neboť touto cestou se vydala i kategorie LMP1 a nedá se říci, že by na 24h LeMans, potažmo WEC, nebylo pokoukání. Opravdu mě neurazí, když se vedoucí závodník bude muset poroučet z prvního místa skrzevá nedostatek paliva nebo překročení limitů jeho spotřeby. Vadí mi nízká úroveň liberalizace pravidel ohledně motoru, karoserie a pneu. Vadí mi DRS zóny a s nimi související popření pravidla o zákazu pohyblivých aerodinamických konstrukcí. Vadí mi přestavování charakteristik pohonných jednotek z boxů. Možná by byla prča, kdyby se pilot musel zastavit v pitlane, přiběhl by číman a připojil konektorem vedení k laptopům a PC, co jich mají týmy plná depa. A po 10 s by začal nahánět ztrátu....

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 20 březen 2014 16:26

Nechci být rejpal, ale Wing cars byla auta s přítlakem závislým na proudění vzduchu pod vozem, proto postrádali křídla.
A v Monacu se poslení roky předjíždelo.
Jo a i rally vozy mají poloautomat už to není klasické H, ale jen UP a DOWN.
Třinácti palcové pneumatiky můžou působyt jako tlumič. Nízkoprofilovky by piloty dost vyklapaly a auto by skákalo jak trakař

marec
Příspěvky: 2405
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 20 březen 2014 19:32

Flavio Briatore :
"A ak sa formula 1 čoskoro opäť nezmení, tak diváci utečú," povedal Talian pre La Gazzetta dello Sport. "Stačí sa pozrieť na komentáre na internete, na blogoch, na Twitteri. Ľuďom sa Veľká cena Austrálie nepáčila. Nebola to akceptovateľná, lež deprimujúca šou."
Briatore to vidí podobne ako Bernie Ecclestone. V prvom rade musí ísť o zábavu fanúšikov, ktorí ale z mnohých noviniek nič nemajú. Z tribún zmeny nepostrehnú a v konečnom dôsledku sa k nim dostane len slabý zvuk. "Divák nepochopí, prečo jazdec neútočí. Nepochopí ani to, prečo šetrí palivo a prečo si napríklad ani majster sveta nechce brániť svoju pozíciu."
Veľká cena Austrálie bola nezvyčajné divadlo, ktoré "najkrajšiemu športu na svete" príliš nepomohlo. Inžinieri pracovali dlhé mesiace, ale "výsledok je katastrofálny. Je pochopiteľné, že základné myšlienky za novými pravidlami sú správne, ale nesmieme zabúdať na to, že vo formule 1 musí ísť hlavne o súťaženie jazdcov."
"Nútiť pretekárov ísť pomaly je v rozpore s každým zdravým ľudským uvažovaním. Je to niečo také, ako keby ste zaviedli pravidlo, že Ronaldo sa môže lopty dotknúť len desaťkrát za zápas. Dnes sú hviezdy nútené k tomu, aby sa na trati správali ako účtovníci," dodal 63-ročný Briatore.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod frydek665 » 20 březen 2014 21:11

Kluci klidně se na to vykašlete, on vás stejně nikdo nevyslechne :-)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 20 březen 2014 21:59

JoseFxx píše:Nechci být rejpal, ale Wing cars byla auta s přítlakem závislým na proudění vzduchu pod vozem, proto postrádali křídla.

Bohužel polopravda. Ne pod vozem, ale pod bočnicemi, které nebyly tak citlivé na změnu proudění vzduchu při jízdě v závěsu, jako je to u předního křídla a podlahy vozu fungujícího pouze na principu venturiho dýzy.

JoseFxx píše:Třinácti palcové pneumatiky můžou působit jako tlumič. Nízkoprofilovky by piloty dost vyklapaly a auto by skákalo jak trakař

Funkci pneumatik by převzalo jiné řešení a ladění tlumičů s nápravami. Třeba vozy DTM obouvají nízkoprofilové a neskáčou jako trakař.

Omlouvám se, ale oba argumenty jsou liché.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
blazotom
Příspěvky: 63
Registrován: 28 prosinec 2013 15:50
Bydliště: Ostrava

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod blazotom » 20 březen 2014 23:13

Na tomto webu je dobré video, které zachycuje stejný moment v roce 2013 a 2014

http://www.navratdoreality.cz/?p=view&id=19063

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 21 březen 2014 04:01

Takže mi chceš namluvit, že vzduch pod vozem byl pouze pod bočnicemi a podlaha nefungovala jako difuzor vzdchu, třeba jak toto řešení využívá např. Ferrari Enzo.

K těm gumám nakreslete na současnou F1 sedmnácti palcové nîzkoprofily děs. Vysoká guma lip přenese točivý moment viz. zavody dragsterů. Každá má své vyhody.
Pravidelně je vidět v DTM jak Mercedes na rovince skače jak koza

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 21 březen 2014 08:44

Vzduch bol aj pod podlahou, ale nešiel priamo pod nos vozu. Nos bol súčasťou podlahy a bočnice slúžili na vytváranie prítlaku.(wings) Preto predné krídla nemuseli byť alebo boli veľmi malé. Výhodou bolo, že tieto vozy neboli citlivé na prítlak prednej nápravy a mohli sa zavesiť jeden za druhého a predbiehať akonáhle dostali čo i len minimálny priestor. Čiže nepotrebovali otvorené krídlo aby mohli obiehať ako je tomu dnes.

Človek keď si to rozanalyzuje tak mu až potom dôjde aké nezmyslené riešenia prinášajú pravidlá.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

cron