2014 GP Australia

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
John
Příspěvky: 269
Registrován: 05 červen 2004 17:15
Bydliště: Praha

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod John » 21 březen 2014 09:57

Už jsem ten obrázek viděl dřív, ale myslím, že stále stojí za to :D
Přílohy
tumblr_n06efmV6HG1t2n73yo1_1280.jpg
tumblr_n06efmV6HG1t2n73yo1_1280.jpg (40.18 KiB) Zobrazeno 3732 x

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 21 březen 2014 10:31

Najhoršie na tom je že to už ani smiešne nie je! Skôr na zaplakanie...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 21 březen 2014 11:01

JoseFxx píše:Takže mi chceš namluvit, že vzduch pod vozem byl pouze pod bočnicemi a podlaha nefungovala jako difuzor vzdchu, třeba jak toto řešení využívá např. Ferrari Enzo


Pro představu foto klasického vozu Wingcar. Pokud by pravidla definovala šíři bočnic které by mohly být profilované a zbytek podlahy by byl nařízen rovný s minimalní a maximální výškou nad vozovkou včetně nosu vozu.... vypadalo by to asi takto:

Obrázek

Vzduch samozřejmě proudí i pod rovnou částí, ale není urychlován difusorem, jelikož převodovka a rozvodovka využívá nejnižšího uložení daného podlahou. Vzduch bez urychlení nevytváří přítlak, jeho zpomalení naopak vytváří vztlak.

Klasickým příkladem je tlak v potrubí, kde v užším místě je menší tlak než v místě širším což je dáno rychlostí proudění média. V užším místě musí totéž množsví protéct logicky rychleji.

Obrázek

Tohoto efektu využívá zvednutý nos vozu, nizká podlaha a zvednutá zadní část (difusor). Pokud dojde k porušení toku vzduchu při jízdě za soupeřem, ztrácí pilot jakoukoliv šanci na předjetí. Bočnice na ztrátu přítlaku byly přece jen méně náchylné a přední křídlo které vytváří desítky procent celkového přítlaku je při jízdě v závěsu zcela nefunkční.
Takže odstranění předního křídla a směřování přítlaku do bočnic vozu je logická cesta jak usnadnit předjíždění.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 21 březen 2014 12:45

Toto by si mal poslať do FIA ale aj s vysvetlivkami lebo myslím, že tí páni ich potrebujú...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 21 březen 2014 13:14

Henri, já myslím že o této variantě jak zachovat přítlak a rychlost vědí, jen nevíme my proč se bojí radikální změny. Přitom zachovat míru přítlaku, jen jej přemístit mezi nápravy vozu je cesta kterou naznačuje i Gordon Murray, jehož názor cituji.

"Čím více přítlaku, tím důležitější je vyvážení. Ztratit za někým přítlak je jedna věc, ale ztratit balanc, to je katastrofa, protože vůz je pak nedotáčivý a přední křídlo nefunguje. A nikdy tak nebudete dost blízko, abyste mohl předjíždět."

Když to vezmu podle důležitosti:
1. Vyvážení přítlaku aby byl vůz neutrální, které dnes ztrácíte jízdou za soupeřem.
2. Přítlak samotný.

V éře Wingcar také docházelo při jízdě za soupeřem ke ztrátě přítlaku, avšak nikoliv ke ztrátě vyvážení vozu, který Gordon vyzdvihl ve větě jako prioritní a označil ztrátu vyvážení alfou-omegou potíží proč nelze předjíždět.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 22 březen 2014 15:05

Jenže není tohle spíš otázka pro konstruktéry, že při dnešní technice ztrácí auto stabilitu?
FiA napsala do pravidel nosy dolu a co udělali konstruktéři?
Ono to není jen o FiA

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod 11111 » 25 březen 2014 12:20

JoseFxx píše:Jenže není tohle spíš otázka pro konstruktéry, že při dnešní technice ztrácí auto stabilitu?

Konstruktér má za úkol vytvořit víťezný stroj, tudíž nejrychlejší. Za nic jiného není placen a stabilita vozu při jízdě v závěsu není prioritou. Opět bych mohl citovat Gordona. "Čím větší přítlak, tím důležitější je vyvážení". Ztráta přítlaku na některé z části vozu vede k nevyvážení. Při jízdě v závěsu je řeč o předním křídle a pochybuji, že by se někdo dobrovolně zbavil předního křídla a zadního v zájmu zvýšení stability vozu při jízdě v závěsu.

JoseFxx píše:FiA napsala do pravidel nosy dolu a co udělali konstruktéři?

Pravidla nedefinují tebou zmiňované "nos dolů" Nic takového tam opravdu není. Pravidla definují jen jistou část nosu a jeho vztah k referenční rovině vozu + dříve zmiňovaný průřez nosu ve vztahu k dalším rovinám.

JoseFxx píše:Ono to není jen o FiA

Bohužel je to jen o definici pravidel a jejich volnosti. Jelikož pravidla definují techničtí experti FIA, nemůže to být o nikom jiném než jen o FIA.

Zamysli se nad tím.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Turco
Příspěvky: 874
Registrován: 06 červenec 2009 14:54
Bydliště: Humenné

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Turco » 25 březen 2014 12:51

Takže s tohtoročnou F1 nemáme problém iba niektorí z nás na tomto fóre, ale aj ľudia čo majú do toho povedať oveľa viac: http://www.f1.sk/clanok52904-Walker_Nem ... _sport.htm

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 26 březen 2014 11:58

To vždy ked tomu šéfuje Francúz tak sa to dosere! Viď Balestre co mal iný meter na každého jazdca! Teraz Todt, za to čo vymyslel aj s tými tzv odborníkmi by mal odstúpiť a ísť navrhovať detské autosedacky a rodinné autá! Tam je dôležitá spotreba a bezpečnosť !
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 26 březen 2014 12:06

Este zaujímavý pohľad od Damona Hilla! Najviac ma zaujala veta: "tí jazdci v minulosti to robili aj preto lebo to bolo nebezpečné!" http://www.f1.sk/clanok52863-Hill_o_Sen ... nt=Magazin

Keď to porovnám z horolezcami, ktorým ide na každom kroku o život , aké obmedzenia by mali mať aby neumierali pri výstupoch?!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

marec
Příspěvky: 2404
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 27 březen 2014 15:11

Seb.Vettel :
„Je to na hovno. Tak to vnímam zo svojho hľadiska a myslím si, že je to podobné aj pre fanúšikov,“ povedal Vettel na adresu nových turbomotorov. „Počas pretekov som bol na boxovom múriku a bolo tam tichšie ako v bare. Myslím si, že pre fanúšikov to nie je dobré. Podľa mňa musí byť F1 aktraktívna a zvuk je jednou z dôležitých vecí. Spomínam si, aj keď len veľmi matne, pretože som mal len šesť rokov, že keď sme sa išli pozrieť na tréning v Nemecku, jednou z vecí, ktorú som si pamätal, bol zvuk.“
„Spomínam si, že autá boli veľmi hlučné a pri ich prejazde sa zem triasla. Je škoda, že v súčasnosti to tak nie je,“ pokračuje Vettel, ktorý sa tak okrem iných pripojil k názoru šéfa F1 Bernieho Ecclestona. Ten bol dlho proti aktuálnym zmenám.

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 27 březen 2014 16:15

Henkie neříkej, že toužíš po tom vidět v F1 smrtelné nehody?

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1363
Registrován: 26 září 2011 22:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 27 březen 2014 17:00

Mňa sa nepýtaj či to chcem vidieť! Spýtaj sa jazdcov či chcú pretekať tak ako sa preteká dnes? Ja chcem vidieť preteky na ostrie noža a nie vozenie sa po trati! To môžem ísť na Slovakia ring a pozerať sa na amatérov ako sa vozia po trati...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 27 březen 2014 20:36

Tak se koukej na BTCC :lol:

marec
Příspěvky: 2404
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 27 březen 2014 21:52

Josefe pozri rallye zostalo rovnako nebezpecne ako pred 30 rokmi.
Preco si myslis ze dnesna sterilita F1 ked uz ani ruku z volantu nedaju dole na riadiacu paku je v poriadku, to netusim ...
M.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti