Stránka 1 z 6
Schumacher, Badoer místo Massy
Napsal: 29 červenec 2009 19:57
od frydek665
Zdravím všechny odborníky na F1. Před chvílí se potvrdila skutečnost, že Michael Schumacher zaskočí za zraněného Felipe Massu. To je teda super bomba. Zatím samozřejmě nikdo neví na jak dlouho. Troufne si někdo tipovat, jakých výsledků dosáhne. Já osobně tipuji bodový úspěch hned v 1. závodě ve Valencii.
Napsal: 29 červenec 2009 20:43
od Lukáš Votický
Tak tohle vědět, jdu si vsadit
Ale vážně, já jsem ani nedoufal, že Massu zaskočí MS. Myslel jsem, že to bude Mark Gené, který letos dominoval ve 24 hodinách LeMans.
O to větší šok i pro mě, tak teda doufám, že ostudu neudělá a ukáže ještě něco ze svého umění. Jen aby ho nezaskočil ten chaos v týmu, který tam panuje od jeho odchodu. Vloni by např. ve Valencii byl vypuštěn přímo do Sutila a nebo by odjel s tankovací hadicí. Tak doufejme, že mu to tým nepokazí a bude to comeback jaksepatří.
Napsal: 30 červenec 2009 13:54
od kvr
No je to bomba. Uvidíme, jestli se jde jen svézt nebo skutečně udělá nějaký výsledek. Přecejen, boční "géčka" jen tak někde nenatrénuje, v F60 s kompletně překopanou aerodynamikou a KERS nikdy neseděl a navíc s testovací přestávkou...
V každém případě po dlouhé době závod, na který se podívám. Já si snad koupím televizu
PS: Nejedete do Spa?

Napsal: 30 červenec 2009 21:52
od 11111
Lukáš Votický píše:Jen aby ho nezaskočil ten chaos v týmu, který tam panuje od jeho odchodu.
Lukáši, nedá mi to a musím reagovat. Věčně omílaný chaos ve Ferrari.
Renault - neupevněné přední kolo
Brawn - nedotankovaný vůz Barichella, či chybná strategie zastávek.
Red Bull - vypuštění Webera z boxů když kolem projížděl Raikonen.
Střípky za poslední dva závody, ale nikdo o Francoukém či Britském chaosu nehovoří... Není to už posedlost kritizovat jen jeden tým za chyby které vyplynuly třeba z novátorství při používání semaforu v boxech

Napsal: 31 červenec 2009 02:01
od Lukáš Votický
Vzpomínám si i na další kiksy, např. při VC Japonska 2007, kdy byl vyhlášen mokrý závod a bohužel jediné Ferrari to nepochopilo. Nebo špatná kalkulace benzínu v letošním Španělsku také nemá co dočinění se semaforem. Oproti ostatním má Ferrari přeci jen náskok v tomto směru za poslední dva a půl roku od odchodu MS, nemyslíte?
Jedná se právě o ten nejvíce zkušený tým, tam každý kiks je s velkým K, proto ta posedlost kritizovat, proto ten věčně omílaný chaos. Red Bull a Brawn bych s Ferrari co se týká chaosu vůbec nesrovnával, protože si naopak vzhledem ke své krátké historii vedou dobře.
Ale určitě nic nemám proti Ferrari, bylo to myšleno tak trochu s nadsázkou, jak se tady na fóru běžně říká. Spíše si přeji, ať se návrat Schumachera podaří, když už k tomu má dojít - toť vše.
Napsal: 31 červenec 2009 06:43
od 11111
"Bohužel" oba takzvané "kiksy" kiksama nebyly, ale pokud tomu někdo věří, těžko mu jeho víru vyvrátím.
Taktéž polopravda o mladých týmech...

Brawn je nezměněná zkušená Honda, Red Bull na zelené louce také nevznikl.
V Japonsku vlivem chybné komunikace FIA jediné Ferrari nedostalo informaci o mokrém závodě. Bylo objasněno a FIA se dokonce omluvila.
Ve Španělsku došlo, stejně jako u Brawnu (ale u Brawnu je to chyba tankovacího zařízení narozdíl od Ferrari

), k nedotankování vlivem chyby tankovacího zařízení. Naopak klidnou hlavou zachránili co se dalo, protože návštěva boxů by znamenala ještě větší propad.
Většina novinářů z F1 jsou Britové a ti vlastním chyby promíjí (Renault má základnu v GB) a těžce nesou že Italové převzali vedoucí pozice ve Ferrari. Naši novináři články přebírají a překládají z angličtiny a k tomu české přesvědčení o německém perfekcionismu

Jediným možným způsobem jak tyto mýtusy odstranit je cestovat, poznávat země i jinak než povrchově a sundat růžové brýle.
Schumacher místo Massy
Napsal: 31 červenec 2009 08:26
od frydek665
Pánové, hezky do sebe bušíte. 11111 je evidentně Ferrarista. To já jsem taky, ale nemyslím si, že by to Lukáš myslel nějak špatně, nebo snad jako výsměch. Zanechte sporů a zkuste si zatipovat, jestli Schumi uspěje, či nikoliv. Letošní F60 není zrovna nejlepší, ale stále se zlepšuje. Tak co myslíte, dokáže Schumi bodovat? Bude lepší než Raikkonen? Dokáže snad dokonce vítězit?
Napsal: 31 červenec 2009 11:00
od Novis
No, podle mě to bude mít MS hodně těžké a bude muset celý srpen poctivě dohánět kondičku. F60 je sice závod od závodu lepší, ale vzhledem k tomu, že McL je taky na vzestupu a je nutno počítat s Red Bullem, Brawnem a i Williamsem (ten je samosebou nejlepší

), bude rád, když urve bod za osmé místo. Uvidíme jak se sžije s F60 při trénincích...
Napsal: 31 červenec 2009 12:10
od René
Chaos vo Ferrari určite nepanuje, chýba im však typ jazdca ktorý celý tím motivuje. Je to už tu niekde spomínaná spätná väzba jazdec a auto v ktorej je MS perfektný.
Kondične na tom vyzerá byť dobre a som presvedčený že to zvládne.
Velmi sa teším jeho návratu a hlavne porovnania s Kimim či ostatnými a ak bude jazdiť viac závodov verím tomu že V Monze bude čo oslavovať

.
Napsal: 31 červenec 2009 12:33
od 11111
Ferrarista jsem a jen jsem vyvracel mýty o chaosu. Stejně bych postupoval v případě jiného týmu, třeba i McLarenu. Pokud bych vzal k úvahu informace z italských médií, tak by byl chaos u Brawnu kterému se auta rozpadají za jízdy

Dovedete si představit upadlou pružinu u Ferrari a zraněný Button

Jasně za vše by mohl italský chaos

Zkrátka už mne ty bludy o italském chaosu uvádí do varu. Vadí mi dvojí metr v posuzování chyb ktrých se dopouští každý.
Ostatně s názorem Reného souhlasím a jen můžu dodat že Kimi není ten pilot který umí motivovat. Jeho chladný přístup a nechuť testovat v kombinaci s velmi omezenou zpětnou vazbou... Michal může pomoci ve vývoji modelu F60, ale dle mne to smysl nemá a Ferrari by se mělo soustředit na příští sezónu dle zase jiných pravidel.
Ohledně Michala: Cením si jeho odvahy za to že položil hlavu na špalek. Jen těžko se totiž naskakuje do rozjetého vlaku s absurdním pravidlem o zákazu testování. pokud to dokáže bude vynášen do nebe, pokud ne, všichni jeho kritici a odpůrci si na něm zgustnou jako britové na chybách Ferrari
Držím mu palce aby to první bylo pravdou.
Napsal: 31 červenec 2009 13:18
od kvr
Tak Schumacher už je za volantem F2007:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77445
Aby se vyhli zákazu testování, použili "veřejně dostupný" dva roky starý vůz. F60 si vyzkouší na simulátoru.
V tom případě mu dávám daleko větší šanci a myslím, že si jen pro body nepojede...
S tím chaosem bych ale souhlasil. Nevztahoval bych to tak nutně k italskému národu, ale hlavně management je zodpovědný za organizaci. Tam si spíš myslím, že chybí Todt - kam přišel, tam to fungovalo. Po jeho odchodu je těch chyb výrazně více - stačí vzpomenout minulý rok, kde oba adepti na titul předvedli dost slabý výkon, ale zatímco u Hamiltona to bylo převážně v důsledku vlastních chyb, tak u Massy byl za většinu zodpovědný právě tým.
Napsal: 31 červenec 2009 16:21
od Lukáš Votický
Když jsem psal o Red Bullu a Brawnu, tušil jsem že se najde někdo, kdo bude prodlužovat jejich původ. Ale na Ferrari s 60 roky to stejně neprodloužíte
Jinak já na to nahlížím objektivně a nesnažím se ty chybky Ferrari nějak zvětšovat, ale nedají se ani omluvit, jak to fanošci Ferrari rádi dělají.
Rád bych připoměl i Massovo vypuštění do kvalifikace vloni v Maďarsku bez paliva a nezvládnutou kvalifikaci letos v Malajsii pro Kimiho, kde chtěli ušetřit jednu sadu pneumatik. Je toho fakt moc a to prostě neomluvíte. Stačí vzpomenout na časy se Schumacherem ve Ferrari a to se nedá srovnávat s tímto, to tady musíte všichni souhlasit.
A abych navázal na to původní, tak si myslím, že Schumacher uspěje, ale pořadí netroufám odhadovat. Jinak jsem nezaujatý fanoušek, fandím hlavně krásným závodům a tak na to také nahlížím, nic víc za tím není.
Napsal: 31 červenec 2009 17:38
od 11111
Objektivní posuzování nezná rozdílu mezi předčasným vypuštěním Massy a Webera. Pokud je to v jednom případě chaos a podruhé chyba mladého týmu, není už to objektivní posuzování.
Stáří týmu navíc nelze posuzovat dobou účasti v F1 ale můžeme posuzovat dobu po kterou současný management vede tým a tím i jeho zkušenost jak uvedl kvr. Tady lze vzpomenout i na některé chyby v počátcích vedení Ferrari p.Todtem. Na chyby se jen zapomělo protože Ferrari měl od roku 2000 bezkonkurenční vůz a to se potom chyby dělají složitě.
Lukáši: Massa byl bez paliva pro opětovné selhání tankovacího zařízení což se stává i lepším v tomto roce a Kimi je zvláštní člověk se kterým si ani Ron ¨nevěděl rady a suše komentoval že Kimiho nelze ovlivnit. Stačí si jen vzpomenout na zbytečné tlačení na pilu když vedl s náskokem 30sekund *oprava chyby minut*.
To kvr: Chyba typu Mclaren v Australian GP a nejednotná výpověď by mohla být nazvána pravým chaosem a nebyla. Naopak vystupování pilotů Ferrari a vedení Ferrari je jednotné.
Pokud bych byl pravý tifosi, po každé GP budu psát o chybách protivníků, což nečiním, ale nutíte mne srovnávat srovnatelné a poukazovat na dvojí metr.
Schumacher místo Massy
Napsal: 31 červenec 2009 18:43
od frydek665
Myslím,že 11111 má naprostou pravdu. Bohužel chybujeme všichni a nezáleží na tom jestli jsme helfři u míchačky nebo šéfové těch nejúspěšnějších stájí. Vloni ve Valencii se mechanikům Ferrari podařila velká chyba. To je prostě fakt a musím ho uznat i jako velký fanda Ferrari. No a tedˇdává Michael Schumacher hlavu na špalek za stáj Ferrari a právě ve Valencii. Vtento moment nikdo z nás netuší, kolik závodů pojede. Je docela možné, že to bude závod jediný. Proto si myslím, že Lukáš napsal to co napsal. Byla by obrovská škoda, kdyby všechno tohle snažení ovlivnila nějeká zbytečná chyba.
Napsal: 31 červenec 2009 20:34
od Lukáš Votický
Je mi líto, když fanoušek nedovede přiznat ani jednu chybu svého týmu a ještě se ohání chybami ostatních. S takovým fanouškem je to pak těžké.
Nejsem proti ničemu a přeju návratu Schumachera do kokpitu. A pokud to bude návrat s úspěchem, budu jen rád. Nemám nic proti žádnému týmu, ani proti Ferrari. Jen jsem se snažil poukázat na věci, které ten návrat mohou ovlivnit. Ale fandové Ferrari mě za to stejně "sežerou", tak do toho
