Ferrari F2007, Kimi Raikkonen, Monako GP, 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 11 prosinec 2011 17:04

Dík za upozornění, mám obráceně žebro v nosu, naštěstí není přilepeno na fest. Ostudná chyba začátečníka. "žluťas nemající slov"
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 11 prosinec 2011 17:15

Stane se. Marku, nevím, jestli jsi tak učinil, ale doporučuji ti projít si silkovu recenzi tohoto modelu. Dozvíš se tam celkem zajímavé věci :wink: .

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 11 prosinec 2011 17:25

Tak jsem se krapítko přepočítal, to žebro už asi nedám, bylo by to příliš riskantní. Utěšoval jsem se náhradním dílem F.M., ovšem jen do té doby než jsem si jaksi vzpomněl, že již mám slepena Kimiho kola. Tudíž přátelé stavím prototyp! Nezbývá než otočit i protikus a mít v horní části lavůrek. Zamrzí to, ale čert ví, jestli to vůbec dotáhnu do konce, takže...jedeme dál.

Škoda, že jsem tak "pečlivě" studoval Tomovu recenzi. "žlutík mamlas"
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 11 prosinec 2011 17:32

Marku...to nic. Já mám rozdělaný BAR 002. Vítězoslavně koukám na trup modelu s nalepeným pravým bočním pontonem, když tu mi sjede pohled na řezací podložku, kde stále leží chladič, který by měl být umístěn uvnitř pontonu. A co fčul? Tak jsem se jal k preparaci, ale nakonec se mi vstup s chladičem do trupu umístit podařilo. Ostré, velice ostré nástroje jsou v určitých případech velikou devízou.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 11 prosinec 2011 17:36

Marku to bych nedělal (ten prototyp). Nepodaří se ti to odlepit aspoň nahoře v tom prohybu? Dej to do roviny, protikus nalep tak, jak má být, aby ti to nahoře lícovalo. Zespodu ti to lícovat nebude, ale tam to aspoň nebude vidět.
Naposledy upravil(a) frydek665 dne 11 prosinec 2011 17:41, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1016
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 11 prosinec 2011 17:37

Marku, hlavu vzhůru, stane se, mně teď v sousedním vlákně.

A ano Zdendo, máš pravdu, někdy je plochá, ostrá čepelka přímo k nezaplacení.
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 11 prosinec 2011 17:38

Což o to já bych preparoval, ale pálený doplněk, no bez šancí. Takže až se vyvztekám, vybrečím, vynadávám, znovu vybrečím a najdu zbytek modelu, nůžky a skalpel, jež jsem vyhodil ze třetího patra, tak možná popojedu.

"stagnující šipka, která ztratila jistotu"
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
míša kulička
Příspěvky: 187
Registrován: 11 duben 2010 00:12
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod míša kulička » 11 prosinec 2011 18:23

Podle žebra které přijde do trupu (R5) si vyřež nové, které ti bude pasovat do té špice a to tam vlep, tím by jsi neměl nic zkazit. Ať se Ti daří
Používám družice za miliardy dolarů abych našel v lese krabičku od jídla. Jaký koníček máš ty ?

petrl
Příspěvky: 2
Registrován: 21 únor 2011 19:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrl » 11 prosinec 2011 18:45

Marku včera jsem dostavil verzi F.M. Můžu Ti poslat alternativní díly pro Raikkonena. Kdyžtak napiš SZ.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 11 prosinec 2011 22:32

Děkuju moc za nabídku. Velmi mne potěšila svou velkorysostí, nicméně jelikož jedu nepřetržitý maratón modelaření od dnešní 7 hod. ranní (s pár přestávkami), situaci jsem byl nucen vyřešit po svém. Nechal jsem předek s prolisem nahoře a pokračoval tak i u trupu. Jelikož jsem obě žebra již předem o trochu upravil není prolis tak zásadní, jak ukazuje fotografie. V podstatě je to přehlédnutelné. Snad to neovlivní zespodu přední zavěšení.

Dobíjím digitál, takže foto, buď během pozdního večera nebo zítra ráno. Pokračuju trupem, kapotou a opěrkou hlavy.

Možná jsem vložte fotku Vašeho modelu, klidně do tohoto vlákna, já se zlobit nebudu, naopak uvítám. Ještě jednou díky za možné řešení. Sorry za to tyko-vykání. "pokorný a uctivý žluťas"
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 12 prosinec 2011 07:58

Marku, vítej do klubu :-) Udělal jsem úplně stejnou chybu (ono většina nových monopostů ten čumák takhle prohlý má, ale zrovna F2007 ještě ne). Když mi partnerka přišla zkritizovat mou už hotovou upatlanost a upozornila na hrozně promáčklý čumák, tak jsem ještě hrdě prohlásil, že to tak má být ;) Naštěstí jsem nepoužil žebra, takže stačilo rozříznout špici, navlhčit štětcem a přetvarovat.

Tady jedině vypreparovat poslední žebro nebo rozříznout zespod, ale uvidíme, jak sis s tím zatím poradil. Mimochodem, stojí zadní náprava na kolech nebo na spodní desce? Mi to vyšlo hodně těsně, že se kola podložky sotva dotýkají...

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 12 prosinec 2011 08:07

kvr: Tak nahoď nějaké foto.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 12 prosinec 2011 12:13

ad kvr. :líp bych to nenapsal. Bral jsem také automaticky průlom, že je v horní části. Ale nejhorší na tom je, že v plánu je jasně vidět, že průlom je dole. Ostuda. Na druhou stranu při detailním průzkumu reálného vozu, se u nápisu Marlboro, karosérie trochu propadá, slabá útěcha vždy potěší.

Kola jsou na těsnost, to též sedí!

Fotku sem.

Ráno jsem po menším oddychu pokračoval kapotou, fotky dám až bude hotový celý trup. Zbývá mi ještě doobsadit výfuky a přidat kostru. Takže teď teprve začne patláníčko matláníčko.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 12 prosinec 2011 16:53

Tak pokračuju v maratónu, trvajícím zhruba 2 a půl dne, přesto aspoň pár řádek k postupu.
Vkládám dosavadní fotku průběhu, snad konečně zítra předložím detailnější foto. Pod lampou ta červená se mnou prostě nechce spolupracovat.
K modelu: nevím proč, ale zatím se nikdo neozval, že na běhounech chybí bílé pásky. Více mne zaráží, že se nikdo neohradil ani při pohledu na zadní zavěšení. No tím lépe pro mě. Trup ja na podvozku pouze přiložen, přilepím ho až osadím sací otvůrky, potvůrky.
Neodhodlal jsem se k žádným vlastním úpravám, je to zbytečné. Návod je napsán velmi dobře, není důvod mu nevěřit. Akorát se nějak ztratila myšlenka, kdy vložit přesně zhotovený kokpit. Občas dojde k prohození dílů levý-pravý v porovnání s plánem. Návod "straší", že tvarování zadní části je nejtěžší část modelu. Nesouhlasím. Pomocí pálených žeber a dobrého nazkoušení, to lze v klidu. Průlom zůstal jak u předku, tak u trupu, kde jsem nechal otočená žebra - možná by stálo za to do ávodu připsat, vykrojením dolů. I při velmi náročných ohybech nedochází k odlupu barvy, maximálně k žilkování. stačí namočit prst v retuši a jemně setřít, vše vyřešeno. Překvapilo mne, že díly přesně sedí i při mém leckdy lajdáckém lepení. Na modelu tedy prozatím není větší retuš či "náhradní flastr". Ještě dodám, že mírné výběžky u opěrky byly dodány "uměle". Původní mírně zanikaly a ztrácely se. Zadní část, především kostra žeber a prolisy byly lepeny vteřiňákem. Chce to ale dávat velký pozor, laserový tisk ho nemá moc rád. Ideální je volit kápnutí tam, kde bude následovat další díl.
Zkušební přiložení trupu vypadá více než nadějně, vše neuvěřitelně dosedá a sedí. Uvidíme jak to dopadne až přidám chladiče. To je asi tak nějak vše. Málem bych zapomněl, doporučuju nalepit nejdříve opěrku 108 a 109 a až následné tvarování dílů 96 a 97 k hladkému přechoduna díl 37. Dále při lepení dílů 96 a 97 k dílů 37 nespojovat dílem 110 před spojením, ale nalepit až poté. Malé žebírka, tedz průchody bočnic jsem nechal původní, akorát naříz a naohýbal - i ty u výfuku. Chceto trpělivost, ale jde to. Tak to už je snad vše. Ostatní případné chyby či nedostatky (pokud je na fotce indentifikujete) nechám na Vás.

Obrázek Obrázek



..."šipka"
Naposledy upravil(a) Marek dne 16 prosinec 2011 21:38, celkem upraveno 1 x.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 12 prosinec 2011 21:59

No nevím, co s těma fotkama furt máte, zvlášť když píšu, že se značně nepovedl, ale budiž. Podotýkám, že ještě před finální retuší, barvením kol a ometením prachu :-) :

Obrázek Obrázek Obrázek

Mi spíš celkem jdou prostě jednodušší modely ala ty uprostřed:
Obrázek

Marku, k těm kolům: předpokládal jsem, že s bílým pruhem váháš kvůli přebarvení. Já je tam dal hned, ale nejsem si jistý, že to byl dobrý postup. Takže klidně váhej dál ;)

Jinak obdivuju odhodlání a koncentraci, zvlášť v případě takto složitého modelu. Já jej dělal téměř měsíc...


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů