Lotus 49B MK I a MKII 1:24 / FT - různé verze

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 09 únor 2011 11:28

Ali píše:Krása, hned v sobotu jedu pro něj :twisted:

Bude tam i naživo, tak ne že se spleteš a sebereš mi ho. Pěkne si ho vem ještě placatý. :wink:
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 09 únor 2011 19:30

Nádherný model a aj výborne nafotený, teším sa že si ho v sobotu budem môcť pozrieť naživo.
Len malinká drobnosť - na trubkách chladenia by to chcelo kúsok začierniť pri číslach.

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 09 únor 2011 19:52

René, máš pravdu, chtělo. Přiznám se bez mučení, že jsem nad tím přemýšlel. Než tam ale namalovat klikatou čáru s rizikem zapatlání modelu (což by se mi povedlo s téměř stoprocentní jistotou), tak jsem to raději nechal tak.

Možná časem ještě změním názor a dokreslím to, uvidíme. Zatím ale ještě ne.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 09 únor 2011 21:18

Jen přes jedničku byl proužek na trubce, dvojka na trubce začernění neměla.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Alda » 09 únor 2011 21:31

novakv píše:René, máš pravdu, chtělo. Přiznám se bez mučení, že jsem nad tím přemýšlel. Než tam ale namalovat klikatou čáru s rizikem zapatlání modelu (což by se mi povedlo s téměř stoprocentní jistotou), tak jsem to raději nechal tak.

Možná časem ještě změním názor a dokreslím to, uvidíme. Zatím ale ještě ne.


Já bych jen poradil nečernit...fakt by se to mohlo zapatlat, ale spíš přelepit tenkým černým proužkem. Je nááááádhernej !!!!!!! Vynikající model. Precizní stavba.
Naposledy upravil(a) Alda dne 09 únor 2011 21:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 09 únor 2011 21:33

Na fotce na samém začátku tohoto vlákna je vidět, že i dvojka měla začernění na trubce :wink: .

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 09 únor 2011 21:58

Súhlasím že začierňovať to je riskantné, najlepšie by bolo nalepiť dva čierne prúžky pred čísla a je to skoro bez rizika.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 09 únor 2011 23:53

frydek665 píše:Na fotce na samém začátku tohoto vlákna je vidět, že i dvojka měla začernění na trubce :wink: .


Ta fotka není ze závodu, je z přípravy vozu, tréningu, ale přesto jsem se zmýlil a díval jsem se na fotku se startovním číslem 16 (Mexican GP a US GP), kde tomu je tak jak píši výše.
V Kanadě je tedy opravdu na trubce čára přes obě čísla.

V případě vítězné verze British GP si nejsem jistý na 100% ale mám za to že trubka byla v místě čísla jen bílá. Fotky levé strany vozu jsou velmi nekvalitní.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 27 únor 2011 16:11

Dostal jsem již dvakrát dotaz na "rozhození" startovního čísla na bocích vozu, verze z Kanady (12).
Nejedná se o chybu, startovní čísla byla opravdu jinak umístěna na straně levé než na straně pravé.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1707
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 24 červenec 2011 23:15

Dovolím si tu navázat na Víťovu stavbu a představit Vám další z Lotusů 49. Zatím neprozradím o jakou verzi se jedná (pokud máte chuť můžete si zkusit zatipovat :wink: ).
Co jiného na začátek než kola. Kluci z FT se rozhodli pro kola včetně plastických ráfků. Daň za to je, že se ráfky budou muset přetřít (v mém případě barvou stříbrnou AGAMOU 08Me)- jelikož tu spousta modelářů přetírá pneumatiky, nebude to snad pro Vás žádný problém...
Plastické ráfky jsou řešeny pomocí laserem pálených kružnic, které oblepením pásků získají požadovaný tvar. Původní myšlenka byla použít vygravírované ráfky, bohužel po natření ráfek měl velice hrubou strukturu.
Pro porovnání obě varianty (gravírovaný ráfek je vpravo):
Obrázek
Ještě jedno srovnání v podobě natřených částí ráfků:
Obrázek Obrázek
Přední kola. Na druhé fotografii je patrný jeden nižší obvodový pásek- ten slouží k přesnějšímu nalepení bočnice.
Obrázek Obrázek
Pro lepení kol je možno použít buď velice jemně bombírovanou bočnici, nebo bočnici slepenou do kužele:
Bočnice vytvarovaná do kužele:
Obrázek
U varianty s bombírovanou bočnicí je :!: NUTNÉ zbroušení páleného kroužku o 0,3mm :!:. Na následující fotce kroužek není zbroušen a ráfek příliš vystupuje.
Srovnání bombírované bočnice (vpravo) a bočnice do kužele (vlevo):
Obrázek
Finální podoba předních koleček:
Obrázek
U zadních kol je to podobné, jen s tím rozdílem že pokud se rozhodnete použít bočnici tvarovanou do kužele je NUTNÉ pálené kroužky podlepit dvěma distančními kroužky, v případě bombírované bočnice tyto kroužky odpadají.
Obrázek Obrázek
Finální podoba kol:
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 24 červenec 2011 23:31

Alešu, nevím, nevím. Ty bočnice tvarované do kužele se mi nepozdávají. Myslím, že ty bombírované vypadají mnohem reálněji.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1707
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 25 červenec 2011 08:50

Petře, samozřejmě bude na každém jaké tvarování zvolí.
Vyzkoušel jsem obě varianty, aby bylo jasné jaké úpravy pro jednotlivé bočnice zvolit.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 červenec 2011 09:11

Jasně, chápu. Já bych jednoznačně volil bombírované. Tipnul bych si, že ty také :wink: .

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 25 červenec 2011 09:14

Bombírování bude určitě dobré, ale nesmí se moc přehánět. Bočnice kol byly opravdu poměrně dost šikmé. Pro ilustraci přikládám obrázek. Upozorňuji, že se ale jedná o jiný vůz než který Aleš staví :wink:

Obrázek
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1707
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 25 červenec 2011 09:18

Víťo, díky za fotku. Přidávám ještě jednu (opět se jedná o jiný L49 než stavím, ale pro ilustraci kola jistě postačí)
Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů