Ferrari 500 (F2), A.Ascari, Silverstone 1953

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 srpen 2011 15:49

Marlboro: Vážně toto neřeším a ani nechci. Pokud si někdo bude chtít koupit drahá kola k mizernému scanu :D je to jeho volba a jeho svědomí. Mimochodem, konstrukce kol byla činost naprosto stejná jako tvorba modelu. Je to takový malý model :wink: A tak v něm pochopitelně bude autorské pro autory. Psal jsem to již v prvím příspěvku ohledně kol z laseru. Myslím, že už toto odradí ty, kteří ze zásady nechtějí autorům dát odměnu za jejich dílo :idea: Tato zvláštní sorta lidí raději nakoupí žiletky od OLFY ve stejné hodnotě a stráví výrobou několik dní... Pocit zadarmo je prioritní.
Mimochodem: Běhouny a žebra budou součásti modelu. Bočnice pneumatik a výplet s ráfkem bude jako doplněk. Scan to první mít nebude. Nevím k čemu a komu budou bočnice pneumatik bez běhounu? Doporučuji lépe číst příspěvky a zamyslet se nad souvislostmi.
zároveň navrhuji ,neřešme více toto téma a věnujme se raději prvnímu papírovému modelu z 50th.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1067
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: Ferrari 500 (F2), A.Ascari, Silverstone 1953

Příspěvekod Novis » 10 srpen 2011 19:01

Robert Blaschke píše:Keďže stále tu ešte nie je model z 50-tych rokov, rozhodol som sa s tým niečo urobiť. Aj keď to nie je popravde F1, predsa len to tak trochu k F1 patrí, pretože v rokoch 1952 a 1953 bolo majstrovstvo sveta vyhlásené práve pre formulu 2. Majstrom sveta sa v oboch rokoch stal Alberto Ascari na Ferrari 500.

Jsem z toho jelen. Myslel jsem že Ferrari 500 jezdilo v F1?
Jak tak koukám na stavbu, přišlo by mi lepší nalepit bouli na pravém boku "natupo" na plášť boku než jí vlepovat dovnitř (přišlo by mi to "pohlednější" a možná by se bok bez prostřihu i lépe tvaroval).
Ale je to maličkost a každý si to může upravit sám při stavbě modelu.
Držim palce, aby Robert dotáhl model z padesátých do zdárného konce.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, MP4/7A, MP4/8
Lakovna / dodělávky:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, FW08C, MP4/4
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 10 srpen 2011 21:54

To máš jednoduché, v letech 1950 a 1951 jezdily F1 vozy vycházející více méně z předválečných let. Proto se začaly připravovat nové předpisy. Ale aby výrobci neutápěli peníze do něčeho, co bylo jasné že už nebude pokračovat, platily v letech 1952 a 1953 pro F1 stejné technické předpisy jako pro F2. Tedy vozy, které jse zůčastňovaly šampionátu F1 se mohly účastnit i F2 a naopak :D

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 10 srpen 2011 22:14

Tak som dnes spáchal najpodrobnejšiu pedálovú skupinu v mojej papierovej kariére :)
Nuž, keď nie je komplikované predné krídlo alebo komplikované difúzory, tak aspoň komplikovaný interiér :D

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 10 srpen 2011 22:28

Jak tak koukám na stavbu, přišlo by mi lepší nalepit bouli na pravém boku "natupo" na plášť boku než jí vlepovat dovnitř (přišlo by mi to "pohlednější" a možná by se bok bez prostřihu i lépe tvaroval).


Tie boule sú na fotkách dve verzie. V prvej verzii je pokusná kapota s vypuklinou lepenou celou zvnútra a naozaj to nevyzerá úplne najkrajšie. Preto som to aj prerobil na iný systém - na konečnej verzii je horná polovica chlopní na vypukline a dolná polovica na kapote, "v diere". Opticky to dáva lepší efekt, než prvé riešenie.
Ale keď to niekto bude chcieť nalepiť natupo zhora, samozrejme to pôjde - keď je človek šikovný a má hlavu na správnom mieste.
A či by sa bok bez diery lepšie tvaroval neviem posúdiť, pretože mne to celé tvarovanie nerobilo žiaden problém.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 22 srpen 2011 10:46

mustang51 píše:niekde som tuším videl fotku 500f2 aj v modrej farbe? bude aj taká varianta?


Ťažká otázka.
Pretože tie tvary sa líšili pri rôznych strojoch a v rôznych obdobiach.
Ja som si vybral stroj, ktorý sa mi videl byť tvarovo z tých jednoduchších. Na ten modrý by sme museli najskôr zohnať dosť dokumentácie a potom zvážiť, či potrebné úpravy tvaru stoja za tú námahu.

Zatiaľ som v stave, že budem rád, ak dokončím to, k čomu som sa odhodlal. Ďalšie verzie ešte neriešim (a veru ich bolo požehnane :) )

Louis Rosier Silverstone 1953Obrázek

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 22 srpen 2011 17:04

Vím o jedenácti verzích z let 52 - 54..... Ale tvary nejsou tak moc odlišné... Ale i tak myslím, že nejsou všechny...

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 22 srpen 2011 19:54

Jen jedenáct verzí? To je slabota proti takovému Maserati 250 F z let 1954 - 1960 :)
Já snad budu muset oprášit Lancii D50 a ten Mercedes W196, aby toho bylo z 50.let víc :D. Ale až po dodělání Porsche nebo mne Jarek přetrhne :D:D:D

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 22 srpen 2011 22:04

S modrou verzí jel Louis Rosier :wink:
Pokud by jsi jirko chytil druhou mizu, potěší to myslím ne jen mne :)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 23 srpen 2011 19:38

Modrý nástřik měly i pětistovky, které závodily v barvách brazilského motoklubu, navíc měly vozy žluté kryty motorů.....

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 24 září 2011 16:34

Po dlhšom čase, v ktorom som sa venoval iným záležitostiam, som sa vrátil k tomuto formulovému dedovi a dal som dokopy pár dielcov strednej časti.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Je to dosť zaberák tieto 50. roky. Teda hlavne cockpit - vonkajší plech je súčasne vnútorný plech, takže žiadne že "zlepím si cockpit a vložím do trupu". No nič to, popotáhnem to a nejako to vyjde :)

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 03 říjen 2011 21:59

Postupne skladám dielce interiéru.

Obrázek Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 03 říjen 2011 22:19

Našiel som na nete jeden veľmi pekný obrázok. Nie je zo Silverstone, ale z Nemecka 1953. Forza Ferrari :D

Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 04 říjen 2011 07:32

Krásná fotka. Je vidět, že u Ferrari používali už před skoro 60 lety aerodynamické křidélka :wink: .

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2428
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 16 říjen 2011 11:58

Po dlhom čase vymýšľania, kreslenia, opravovania a prezerania podkladov som dnes zlepil to, čo bolo pre mňa najzložitejšie v cockpite. Dielce k sebe pasujú dobre, ale zlepiť to s predkom je trochu "tricky". No, uvidíme, čo na to povie nejaký ten betatester :)

Ja som hlavne šťastný, že túto partiu mám za sebou a dúfam zase v nejaké ľahšie obdobie :D

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

cron