Lotus T127 Cosworth - 2010 Bahrain,H.Kovalainen / Forum Team

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Lotus T127 Cosworth - 2010 Bahrain,H.Kovalainen / Forum Team

Příspěvekod kvr » 15 prosinec 2011 22:48

Tak snad mě veřejná recenze dokope k tomu, aby tentokrát výsledek za něco stál.

Na začátku nějaká drobota a kola, za ty mě asi autoři nepochválí ;-) :
Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) kvr dne 16 prosinec 2011 21:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 15 prosinec 2011 23:23

Prečo by sme nepochválili? Nevyzerá to zle. Uvidíme, čo ďalej. Aj keď, priznám sa, rád by som videl zlepený model z GP Malajzie. Ale veď sa raz určite dočkám.

Avšak s FORDom toto auto myslím nemalo nič spoločné - teda motor sa všade uvádza len ako Cosworth, nie Ford. (?)

Schumi0003
Příspěvky: 569
Registrován: 20 srpen 2011 16:37

Model

Příspěvekod Schumi0003 » 16 prosinec 2011 20:15

Proč????? ty kola mášdocela dobrý.........

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 16 prosinec 2011 21:57

Ad kola: Přecejen jsem se opět dostal do kategorie Downgrade, tedy proti původní verzi jsem si situaci značně zjednodušil. I když musím přiznat, že jsem hodně dlouho váhal a přemýšlel nad postupy podobnějšími původnímu návrhu, než zvítězila hrubá síla nad jemností modeláře...

Roberte, s motorem máš samozřejmě pravdu, díky, už je opraveno. Malajsi se snad dočkáš brzo, ve vedlejším vlákně něco avizoval Marek ;-)

Dneska jsem se pustil do křídel, tedy nakonec jenom jednoho. 30 dílů, to bylo za starých časů půl formule ;-) Od chvíle, co FIA omezila aerodynamiku na trupu vozu, se konstruktéři snaží víc vyřádit asi na křídlech. Fotím s minuloročním vánočním dárkem, v krabici je sice 54 barviček, zelená zabírá celou řadu, ale na Lotus nesedí ani jedna :-/ :
Obrázek

Části zadního křídla jsem zapomněl podlepit, takže další posun pouze v nepodlepených částech a komínu, nic, co by stálo za zvěčnění...

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 18 prosinec 2011 21:52

Velký krok pro mě, ale malý krok pro Lotus. Dokončeno zadní křídlo, slepené bočnice a komín a podlaha. Některé díly jsem tvaroval opačně, takže retušovat se bude moc:
Obrázek

Jinak zdravím Vlcacku a jsem zvědav na ploutevnatou verzi!

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 19 prosinec 2011 21:24

Tentokrát malý krok pro mě i pro Lotus - dlouho jsem podobnou konstrukci neskládal, tak to nějak logisticky nezvládám. Nápravy visí na tom, že mi došly připravené špejle, zbytek vozu čeká na podvozek, který schne pod zátěží. Na podvozku je plácnutý 2mm karton, zespoda je vlnitá lepenka vlepena do středu podlahy, aby to tu zátěž přežilo :-)
Obrázek

Mezitím jsem aspoň stihnul vyřezat kopie ze čtvrtky pro zpětné podlepení...

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 20 prosinec 2011 22:30

Jak jsem avizoval, trup lepím obvyklým způsobem - podlepováním 200g čtvrtkou po slepení:
Obrázek

A už jen plácnout všechno na podvozek. U boků jsem už při zkoušení tušil problémy u vstupů do chladičů, nakonec jsem si vyříznul kus čtvrtky, která měla zajistit správné umístění:
Obrázek

Základ je hotov. U přídě jsem lehce zaoblil hrany, podobně jako to dělám u kol. Do čumáku jsem pro lepší zachování tvaru nacpal toaletní papír s lepidlem (ale stejně se ten tvar příliš nevydařil - asi jsem málo stáhnul boky):
Obrázek

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 21 prosinec 2011 21:10

Chyběly už jenom závěsy a detaily, takže postupně. Dělám točící kola, takže malá úprava v podobě špejle v předním závěsu. Z druhé strany je chycena namotaným proužkem papíru:
Obrázek

A model je téměř hotov, zbývají anténky, zafixování zavěšení, drobná doladění retuše apod.:
Obrázek Obrázek Obrázek

Model se lepí velice dobře, jednoznačně jde z Robertových konstrukcí o tu jednodušší ;-) Úpravy jsem zmiňoval postupně výše, do ničeho zvláštního, co by vylepšilo vzhled, jsem se nepouštěl. Trochu jsem se bál lámaných předních kol (hlavně kvůli nim dlouhodobě odkládám Red Bull), nakonec jsem to vyřešil po svém, výsledek ale bude třeba posoudit až po přebarvení...

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 21 prosinec 2011 21:19

Zaujalo mne to řešení předních kol, tedy plášťů. Mohl by jste se více o této úpravě rozepsat? Díky.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 22 prosinec 2011 09:48

Ahoj Marku,
záleží, co přesně myslíš.

Pokud máš na mysli to zaoblování pláště a hran, tak v sekci Postupy & Triky byl postup popsán dříve. Chystám se jej doplnit o vlhčení a začišťování hran lepidlem, ale to bude později (v galerii fotky jsou).

Pokud máš na mysli jenom tu strakatost, tak ta je způsobena jen tím, že pláště v plné šíři nebyly k dispozici, takže jsem vzal ty původní a rozšířil o bílou plochu kolem :-)

Ještě jeden tip - večer jsem ještě řešil jak zafixovat neposlušné závěsy:
Obrázek

PS: To "jste" si nech od cesty, přinejmenším je to nekonsistentní s Tvými ostatními příspěvky ;-)

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 11:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Ďourek » 22 prosinec 2011 13:19

kvr píše:PS: To "jste" si nech od cesty, přinejmenším je to nekonsistentní s Tvými ostatními příspěvky ;-)


To je prada Marku - druhá osoba množného čísla je správně: "ABYSTE"... "Aby jste" je hrozná hrubice... :wink:

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 22 prosinec 2011 18:36

Přesně to jsem měl na mysli. Díky.

Tyko-vykání je u mě normální jev. Není možné si zapamatovat všechny uživatele a vzájemné oslovování. Ale o tom, proč tak činím, jsem již psal jinde.

Mimochodem to příjmení Vyškovský - je to náhoda nebo...?

A ještě jeden dotaz věcný. Co používáš za barvu na přetření kol? Používám Teovy - Zdeňkovy dezeny, ale zatím jsem je ničím nenatíral.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 22 prosinec 2011 18:39

Vyškovský...to je jen shoda jmen Marku.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 23 prosinec 2011 08:19

Tak teď sice nevím na co, ale jsem rád, že jsem odpověděl ;-)

Potvrzuju, že jméno je jen náhoda, aspoň AFAIK (je pravda, že mé znalosti sahají tak do druhého kolena).

Na kola používám zde celkem populární Agama 36M, ale podle toho, co lze vidět na fóru, je to skoro jedno. S dezény mám jenom problém, že jsou dost vysušené, takže se chce krotit, co se množství barvy týče, aby se nezanesl vzorek. Ale plášť stejně natírám dvakrát - nejdřív plášť, potom boky a pak ještě jednou plášť...

PS: A jinak také všem příjemné vánoce a spoustu nejen modelářské radosti v dalším roce!


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů