Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 11 říjen 2012 08:26

Do konce stavby už mi chybí docela málo. Dnes bych mohl plesknout nějakou tu fotku k trupu připojeného motoru, ale začínám řešit problém, který vidím jako chronický u naprosté většiny postavených Lotusů 49.
Padají na čumák a není to tíhou přesahujícího nosu*. Já si myslím, že zadní osa v podobě průběžné rovné tyčky není to pravé ořechové, takže budu zkoušet v tomto směru a snad i Zdeněk Krčmář u své bety bude věnovat pozornost tomuto místu.

*a vylamovat silou přední ramena, aby srovnáním vznikl navíc parádní OFFROAD se mi taky nechce :twisted:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod 11111 » 12 říjen 2012 14:50

bernie píše:začínám řešit problém, který vidím jako chronický u naprosté většiny postavených Lotusů 49.
Padají na čumák a není to tíhou přesahujícího nosu*. Já si myslím, že zadní osa v podobě průběžné rovné tyčky není to pravé ořechové, takže budu zkoušet v tomto směru a snad i Zdeněk Krčmář u své bety bude věnovat pozornost tomuto místu.


Zaměř se na sklon horních vahadel přední nápravy. Tvá verze s verzí Zdenka nemá v přední části (vahadla a lemy) a ani zadní části (rozvodovka a nápravy) nic společného. Tento problém jsme řešili s Víťou při kontrolní stavbě Sifertova vozu a došli jsme k závěru že je to špatným sklonem. Proto jsou u verze L49B MKI i MKII použili vahadla s lomovou čarou a je opravdu na každém modeláři aby si nápravu seřídil tak aby vůz napodoboval start nebo brždění, či klidnou pozici v muzeu. U tvé verze L49 jsme stejně jako u L49B na 3D modelu neshledali nic špatně, ale je fakt že z nějakého důvodu vetšinu modelářů nutí průnik do trupu k špatnému úhlu sklonu vahadel. Doporučuji tedy při nasazování lemů a vahadel označit místo pro lomovou čáru na vahadlech v místě průniku v lemu a seřídit si nápravu dle sebe, podobně jako je řešena u L49B MKI a MKII.

Na požádání Oty, správný úhel sklonu vahadel:

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 13 říjen 2012 11:31

Ano, vahadla mají naznačení prostrčení do dílu 26- u devítiverze Lotus 49 a chybí na nich lomová linky pro snížení úhlu po nasazení překrytu. K problému u většini modelářů dojde tím, že horní stranu překrytu vahadla tlačí maximálně k i přes obrysové linky vyznačující nalepení, aby nebylo vidět černou čáru a tím se zvedá úhel vahadla a nos pak padá k podložce. U dalšího Lotusu se na to zaměřím. Tentokrát jsem se s tím vyrovnal úpravou zadní osy. Celý model tak pořádně padl k podložce.
Trochu mě mrzí pár chyb, které jsem udělal, ale o to větší je opět chuť do dalších verzí tohoto kultovního vozu 8)
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1085
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Umberto » 13 říjen 2012 18:58

Oťas, moc pěkný...čistá prácička i když je to níž jak obvykle.

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod René » 13 říjen 2012 20:41

Nádherne zlepený model, až dostávam chuť strihnúť do nejakého doutníku...

Uživatelský avatar
HAAL.70
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 červen 2010 21:24
Bydliště: Plzeň

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod HAAL.70 » 14 říjen 2012 20:28

To nemá chybu,pěkný :P .

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 15 říjen 2012 08:01

Díky borci,
jsem rád, že se líbí, zvláště pak náročnému plzeňskému publiku 8)

Kdo se bude chtít pustit do stavby, jen upozorním na:

- kapinku nepořádek ve značení, co a kam nalepit u předních přítlačných křidélek
- hodit za hlavu část návodu na kuželová či bombírovaná kola /až takový rozdíl v tom není, ale už jsem to psal výše.
- trubka chlazení vně vozu je drát 0,8mm zabalený do "cigárpapíru" a natřený na světle šedou /retušovací odstín zbytku motoru a zavěšení os - zkuste to, vypadá to líp než svítící chromový drát :evil:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti