Ferrari F158 1965 Forum Team

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 03 listopad 2012 19:08

Jirko...? Otázka zní: na modelu v compu, jak máš sací hrdla navržena? Mají se na hoéře jakoby k sobě směrem ke středu sklánět k sobě, nebo mají býtr při pohledu ze zadu být rovnoběžne od sebe? Na slepeném modelu to vyopadá, že při konstrukci horní desky s otvory pro sání nějak možná nebylo pamatováno na tloušťku papíru slepených dílů a tak se asi nejspíš stalo to, že rovnoběžně postavené sací hrdla Berniem se pak nesetkala s kulatými ploškami pro jejich přilepení. Vypadá to že deska tím pádem mohla být širší a díry pro sací hrdla dál od středu motoru ven /asi tak 0,2 - 0,3mm) a pak by se snad mohlo zadařit sesouhlasit přilepní hrdel s kolečky na daném díle.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod Jirka » 03 listopad 2012 20:09

Sací hrdla mají být rovnoběžně, tak jako u všech F158. S tloušťkou papíru samozřejmě při konstrukci počítám, po zkušenostech již z prvního modelu (BRM P83) ji zadávám 0,15 mm.

Motor je vlastně pořád stejný, jako byl u prvního modelu F158 z roku 1965 - verze Boba Bonduranta z GP USA 1965. Tenkrát při betastavbě viewtopic.php?f=11&t=544 Honza neříkal že by něco nesedělo a i podle fotek má hrdla sání přilepena tak, jak byla navržena. Od té doby je už pár modelů F158 z roku 1965 je postavených a nikdo nic nehlásil, ani ty Zdeňku :P, že by někde něco nesouhlasilo.

Tak jen doufám, že tu není nějaká chyba a u této verze modelu nezůstala horní deska z F158 z roku 1964 - tam byla o cca 0,5 mm kratší, to by odpovídalo poloze komínků sání tak jak je má Ota - o cca 0,3-0,5 mm blíže k podélné ose vozu. Ale zase komínky sání jsou v pořádku, takže opravdu nevím, kde je zakopaný pes. Zkusím se na to ještě podívat.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod Jirka » 03 listopad 2012 20:18

Oto, nedal bys sem fotku motoru zeshora? Ať mám nad čím dumat :P

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod bernie » 03 listopad 2012 20:52

Ahoj Jirko,

fotku ze shora určitě zítra udělám. Nemám zatím v archivu, takže nabídnu jen pohled na vůz zezadu. Komínky jsou korektně postavené, avšak:

Obrázek

Díly 25 a 26 dávám na základní blok motoru tak, aby držely zlomovou hranu nebo si byly blíže k sobě, protože právě tvarování dílů 28 není nejjednodušší a pak je docela potíž je dostat do solidní pozice.
Vstřikovací čerpadlo hlavně dílem 64 pak jde dovnitř celkem na krev a je navolno - není lepeno, jen si ustálím vodorovnou pozici vůči zbytku agregátu.

A když připočteme nalepené desky s otvory, kde se snažím dotat zase blíž k sobě, aby grafika navazovala a neprosvítila mi bílá podkladová plocha na dílech 25 a 26, tak při založení komínků na korektní pozici - rovnoběžně jsem nepřesný na díle 28 :oops:

Naopak pak ale pohodlněji nasazuji motor do krytu, když ho lepím k trupu. Ale to je čistě můj problém že? 8) Tato prekérie taky nebyla předmětem mých poznámek pro Jarka. Jedině u dílu 29 jsem připomínkoval o nějaké procento větší otvor pro pohodlný vstup komínků.

Takže je to rukama. Můžete klidně spát a já si jdu spráchnout hlavu do hospody.

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod bernie » 04 listopad 2012 19:48

Tak tady je ta slíbená, ale jestli to něčemu pomůže nevím. Včera jsme to snad rozebrali dostatečně - je to rukama :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari F158 1965 Forum Team

Příspěvekod Jirka » 04 listopad 2012 20:19

Oto dík za vysvětlení, konečně dnes budu klidně spát :P


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti