Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
mára
Příspěvky: 108
Registrován: 30 březen 2008 10:57

Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod mára » 09 listopad 2014 15:49

Po stavbě T148 a letní přestávce jsem se rozhodl opět rozšířit svou sbírku formulí Nelsona Piqueta o Brabham BT49 z Long Beach 1980, kde tento jezdec dosáhl svého prvního vítězství ve F1.
Obrázek
Model jsem zakoupil na akci v Kyjově přímo od autora (mimo jiné jsem se na této akci poprvé odvážil vystavit své modely.)
Při lepení pneu jsem neměl k dispozici kružítko Olfa ani barvu na pneumatiky. Takže jsem pneumatiky lepil klasicky na zoubky a hotové jsem zkusil stříknout bezbarvým matným lakem. Výsledek dopadl celkem dobře, lak překryl nepřirozený lesk laserového tisku.
Obrázek Obrázek
Pak jsem se pustil do karoserie. Díly seděly bez problémů. Jediný problém byl při napojování bočnic na trup, kdy lepidlo nechtělo držet na laserovém tisku a bylo nutné je pořádně zalít lepidlem. Naštěstí toto napojení zůstává skryté uvnitř. Při lepení zadního křídla už jsem se pučil a vyříznul z lepenky žebírka,
které jednak drží tvar ohybu a návíc zajištují lepší spojení s bočnicemi.
Obrázek Obrázek Obrázek
Dále pokračuji krytem motoru a závěsy kol
Obrázek Obrázek
Hotovo:
Sbírka vozů Nelsona Piqueta: Ensign N177, Brabham BT49C, Brabham BT52, Benetton B190, McLaren M23, Brabham BT46A, Mclaren M23 , Brabham BT49, Williams FW11B, Brabham BT52, Lotus 100T, Brabham BT50 Dijon 82

Rozpracováno:

mára
Příspěvky: 108
Registrován: 30 březen 2008 10:57

Re: Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod mára » 16 listopad 2014 21:23

Během týdne jsem pokračoval po drobných krůčcích. Takto vypadá karoserie po několika poprašcích lakem.
Obrázek Obrázek

Model je přesný, ale neodpouští chybky. Mě se nasčítaly drobné chyby při lepení bočnic a pak jsem měl problémy při nasazování krytu motoru.
Vyzkoušel jsem kombinované lakování kol. Pneu jsem lakoval matným a disky lesklým lakem. A výsledná kombinace nevypadá špatně (Ve skutečnosti líp než na fotkách). Škoda, že ty přední budou zakrytované.
Obrázek Obrázek Obrázek
Hotovo:
Sbírka vozů Nelsona Piqueta: Ensign N177, Brabham BT49C, Brabham BT52, Benetton B190, McLaren M23, Brabham BT46A, Mclaren M23 , Brabham BT49, Williams FW11B, Brabham BT52, Lotus 100T, Brabham BT50 Dijon 82

Rozpracováno:

mára
Příspěvky: 108
Registrován: 30 březen 2008 10:57

Re: Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod mára » 19 listopad 2014 20:58

Jestli chcete poradit, jak zkonit hotový model při lakování, obraťte se na mě.
Jelikož jse teď pracovně v Německu, tak jsem na lakování modelu koupil lak v místním Lidlu - dle popisu alkydový lak. I přesto, že jsem udělal minimálně 10 jemných nástřiků , tak mě při dalším lak prosákl do papíru a nechal fleky.
Mrzí mě to o to víc, že model po celkové kompletaci vypadá až na drobné chybky celkem dobře. Napadlo mě si z dalšího modelu okopírovat daný díl (jde o kryt motoru), vystřihnout jen bílou část a přelepit. Máte s tím někdo zlušenosti? Nebo nějaký jiný nápad jak to napravit?

Přidávám aspoň fotky nasucho sestaveného modelu. Kola nejsou přilepena a jsou zatím bez matek. Závěsy ani zadní křídlo nejsou "docentrovány". Model čeká ještě transport do Česka a až potom ho zkompletuju na hotovo a zkusím opravit ten renonc při lakování. Potom přidám i fotky s ostatními bratry Brabhamy i s ostatními vozy N. Piqueta.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Hotovo:
Sbírka vozů Nelsona Piqueta: Ensign N177, Brabham BT49C, Brabham BT52, Benetton B190, McLaren M23, Brabham BT46A, Mclaren M23 , Brabham BT49, Williams FW11B, Brabham BT52, Lotus 100T, Brabham BT50 Dijon 82

Rozpracováno:

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod Alda » 19 listopad 2014 21:30

Mám taky takovej lak. Obecně by bylo asi lepší bílé modely vůbec nelakovat. A stává se mi to dost často. I když třeba dám pár lehkých nástřiků před stavbou... pokud stavím zkušební stavby z inkoustového tisku.... tak se mi pak ve finále stane, že se mi propíjí. Bílá plocha zprůhlední a je vyděláno. Přelepit část bych si troufl, ale ne na lak. Taky určitě netrefíš bělost papíru a bude to viditelný.

mára
Příspěvky: 108
Registrován: 30 březen 2008 10:57

Re: Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod mára » 21 listopad 2014 20:42

Ono je hlavně asi problém v tom použitém laku. Doma lakuju osvědčeným akrylovým Motipem a zatím jsem problémy neměl. Samozřejmě před finálním lesklým nástřikem dám aspoň 10 vrstev poprašku. Hlavně u laserového tisku, kde je extrémní rozdíl mezi savostí potištěných a bílých ploch.
No uvidím jak dopadne pokus o opravu.
Hotovo:
Sbírka vozů Nelsona Piqueta: Ensign N177, Brabham BT49C, Brabham BT52, Benetton B190, McLaren M23, Brabham BT46A, Mclaren M23 , Brabham BT49, Williams FW11B, Brabham BT52, Lotus 100T, Brabham BT50 Dijon 82

Rozpracováno:

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Brabham BT 49 - Nelson Piquet GP US West 1980/ 1:24/Rado

Příspěvekod makr » 21 listopad 2014 22:51

Ono je hlavně asi problém v tom použitém laku.

Přesně tak Máro.
Alkydový laky se chovají trošku jinak a sou vhodný na něco jinýho.
Na papír rozhodně ne.

PS: Na fotkách žádný problém vidět není, tak to třeba není tak hrozný.
A je lak dostatečně před každou vrstvičkou proschlý?
Martin


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů