Brabham BT 26 Repco /Forum Team/

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
fefee

Brabham BT 26 Repco /Forum Team/

Příspěvekod fefee » 12 listopad 2006 10:31

Nemohol som odolať, a tak som sa konečne pustil do tohto krásavca od Forum Teamu. Tyrrell som už konečne dokopal do konca...(bude aj foto)
Rozhodol som sa pre verziu z Mexica.

Obrázek

Narazil som však len na jednu jedinú fotografiu ktorá zodpovedá originál modelu. Zistil som že model je len z testu respektíve z tréningu. V závode bol použitý iný model a to s úpravami najmä prednej časti. viď foto:

Obrázek

Teraz sa neviem rozhodnúť, či ho urobím s upgradeom so závodu, alebo ho nechám tak ako je z tréningu...
To Forum Team: nemáte nejaké foto ešte z Mexica ktoré by presne zodpovedalo modelu?
Ďakujem,
s pozdravom fefee :wink:

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 12 listopad 2006 11:41

Teď jsi fefee narazil na problém, se kterým se potýkáme při tvorbě modelu z 50. a 60. let neustále. Jedna otázka: Jsi opravdu na 100% přesvědčený, že fotografie, kterou máš, je opravdu z Mexika a ze závodu? V tom totiž je ohromný chaos, prakticky nikdo nerozlišuje zda jde o fotografii ze závodu a nebo z tréninku, občas jsou spletené i fotografie z jednotlivých závodů. V našem případě bohužel je to o to složitější, že jak v GP USA 1968, tak v GP Mexika 1968 startoval Jack Brabham s vozem se strartovním číslem 3.
My jsme vycházeli při konstrukci modelu z této fotografie: Obrázek, z fotografie z GP USA 1968 Obrázek a z fotografie v knize Nejlepší týmy Formule 1 (str.57, fotografie uprostřed vpravo). Na fotografii v knize žádné přední malé spoilery nejsou a proto jsme usoudili, že se jedná pravděpodobně o vůz z GP Mexika 1968. Ani na fotografie z GP Mexika jsme nenašli před předním křídlem jakékoliv náznaky malých spoilerů a aerodynamických krytů na horní straně trupu u přední nápravy, které jsou vidět na fotografiiz GP USA 1968. Z toho jsme odvodili verzi modelu, kterou jsme vydali v přesvědčení že se jedná o nejpravděpodobnější vzhled vozu Jacka Brabhama z GP Mexika 1968.
Tvoje fotografie z GP Mexika ukazuje naprosto identický vůz z naší fotografie z GP USA 1968. A teď: startoval J.Brabham v obou závodech na identických vozech a nebo je u jedné z těchto fotografií špatný popisek? A u které? A nebo s tímto provedením vozu startoval pouze pouze v tréninku? Dokážeme to určit? Myslím, že dost těžko. Navíc se vloni v časopisu Formule v jeho prosincovém čísle objevila fotografie Jacka Brabhama v „dvojplošníku“ se startovním číslem 3, který až na příčnou vzpěru mezi držáky předního spoileru odpovídá námi vydáné verzi z GP Mexika. Bohužel u této fotografie není uveden žádný závod, pouze rok 1968. Podle čísla a provedení předního spoileru se musí jednat o vůz z GP USA nebo Mexika.
Takže pokud mám v tuto chvíli říct , zda námi vydaný vůz odpovídá vozu ze závodu v Mexiku 1968, musím říct, že opravdu si tím nejsem na 100% jistý. Pokud jsi přesvědčen, že tvoje fotografie je na 100% ze závodu v Mexiku, nikdo ti samozřejmě nebrání si náš model doupravit podle svého. Já bych si tím tak jistý nebyl, ale vše je možné. Třeba se mýlím já. :lol:
Když uděláš upravenou verzi dle fotografie, tak určitě potěšíš Acharda a jeho touhu po různých verzích jednoho vozu :lol:
V každém případě ti přeji hodně štěstí při stavbě 8)

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 12 listopad 2006 13:44

Jsem přesvědčen, že náš model odpovídá vozu z Mexika.
Ten vůz co sem dal fefee je shodný s tím, co jel ve Watkins Glen (viz i ta fotka Jirky z USA)

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 12 listopad 2006 14:32

Ještě abych nezapomněl, vycházel jsem také z tohoto plánku, ale v něm je bohužel splácáno dohromady několik verzí, takže bez fotografií nikdo neví, co k čemu patří :?
Obrázek

fefee

Příspěvekod fefee » 12 listopad 2006 14:57

Vďaka Jarku za podrobné vysvetlenie.
Takže teraz ja:
Dlho som strávil času nad fotodokumentáciou a overovaním. (poučil som sa už pri Tyrrellu, v poslednej dobe viac trávim čas nad fotkami ako samotným lepením :) ) som detailista ako Achard, a preto ho úplne chápem - týmto ho pozdravujem :wink:
Takže k veci. Presne som narazil na fotografiu čo máš a musím konštatovať že je pri nej zlý popisok:
Obrázek
nejedná sa o GP USA ale o:arrow: GP Mexico
Tá ďalšia fotografia z ktorej ste vychádzali je skutočne z Mexica:
Obrázek
škoda len že nie je vidieť celý nos vozu. Zrejme by bol aj tak čistý bez prídavných krídelok tak ako ste to spravili. To ale vysvetľuje to že je to fotografia z tréningu.
Jediná celá fotografia Brabhamu je tá tretia čo spomínaš v knihe. (mám ju vytlačenú v prvom obrázku viď hore. na stole)
Tá však je taktiež z tréningu.

Teraz dôkaz: :arrow:
Obrázek
Fotografia je zo štartu GP Mexica-Mexico City
Jacka vám nemusím ukazovať :)
V GP Mexica použili po prvý krát spodný prítlačný spojler na nose vozu. Nikde inde sa predtým neobjavil. Je to charakteristický znak, a použili ho v poslednej GP sezóny 1968 čo je GP Mexica.
Keďže ho použili v závode v tréningu ešte nebol nasadený. To znamená že fotka z knihy je jedine z tréningu alebo z testu.
Naproti tomu v GP USA-Watkins Glen štartoval Jack tiež s číslom 3, avšak tam použili na voze Brabham malý detail- zakrytovaný motor. :arrow:
Obrázek
Tak isto tam mal na rozdiel od Mexica kratšie predné prítlačné krídlo.
Ďalej na boku nálepku Gulf. Inak bol nos čistý.
Naproti tomu v Mexicu mal krídelka na boku, nálepku Gulf, vedľa vstupu chladenia malé aerodynamické prvky a veľké meno J. Brabham tak ako bolo použité v GP Anglicka.
(Fotiek mám niekoľko čo potvrdzujú moje slová)

Ešte pre porovnanie :arrow:

ObrázekObrázek
:arrow: GP USA-Watkins Glen :arrow:GP Mexico-Mexico City

Toď vše odo mňa priatelia. :wink:

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 12 listopad 2006 15:33

Ten startovní rošt je rozhodující důkaz :lol: . Máš pravdu, že je GP Mexika 1968, takže špatný popisek u fotografie jsme měli my a ne ty. Jen je škoda, že se tyhle podklady vynořily až rok po vydání modelu. Mít je k dispozici hned, tak by model mohl dostávat v soutěžích o 2 body více :lol: . Co se dá dělat, brečet kvůli tomu nebudem, teď už prodej modelu končí. Jedině že bychom udělali úpravu a dali na stránky ke stažení.
Kde jsi tyhle fotky našel? My zkoušeli prohledat kde co a nic dalšího jsme nenašli :( . Asi budem muset snížit jednomu členovi výplatu :lol: .

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 12 listopad 2006 17:25

Ja hlásim svoj záujem o doplňujúce diely :roll: :wink:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

fefee

Příspěvekod fefee » 12 listopad 2006 19:57

Ano, väčšinou to tak býva že vždy sa niečo objaví keď je už neskoro.
Mne sa to stáva tiež, že na niečo prídem keď už to mám zlepené. To je ten slávny - zákon schválnosti. A preto sa snažím už ponaučiť.
Ale nič si z toho nerobte hoši, model je fantastický a čo je dôležité :arrow: zodpovedá reálu !
Takže nič nemusíte meniť.
A kto je natoľko postihnutý ako ja, stačí keď si prehodí štartovné čísla 3 a 5, ustrihne z predného krídla asi 9mm z každej strany, pridá priečne rameno na predné krídlo a vozidlo Jacka Brabhama z GP Canady-Mont Tremblant je hotové. :D Ľahká pomoc.

Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 13 listopad 2006 09:00

Díky za podporu :lol: , ale abychom se vrátili k BT26 verze Mexiko. Pokud se bude dařit, tak by do konce listopadu mohl být na stránkách FT ke stažení soubor s novými díly a popis úpravy 8)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 13 listopad 2006 13:30

Až mi Jirka dodá díly jenž chybí na vydané verzi Mexico BT26 díly vybarvím, označím a umístíme je ke stažení na stránky FT.
1. chybějící spojler - radlici pod vstupem ke chladiči
2. chybějící náběhové lišty (spojlery) před přední nápravou
3. větrné štítky před výstupy od chladiče
4. chybějící příčnou vzpěru ke přednímu spojleru.
5. Všechny díly trupu s vyznačeným místem pro přilepení dílů (bod č.1, 2 a 4) a doplněnou reklamou Gulf + štítkem s jménem pilota + nakreslenými výstupními otvory od chladiče.

Vše bude na stažení v *.jpg, *pdf pro možné jednoduché zneužití bohužel ne.

Omlováme se :cry:
Kdo si chce již postavený model ponechat, nebo postavit model z vystřihovánky bez úprav, má verzi z tréninku.
Kdo chce závodní verzi, bude moci použít trup vozu a doplňující díly ke stažení.
Kdo již má model postaven, bude moci vystřihnout reklamu (tištěnou na papír gr.80, štítek pilota a přilepit jej na stávající model. Dále doplnit o spojlery štítky a příčnou vzpěru, jen jejich umístění bude zapotřebí odhadovat či překreslit.

Fefeemu za toto upozornění děkujeme, v žádném případě se nezlobíme, tedy jen na sebe že jsme tyto fotky při tvorbě nenašli, a ještě jednou se všem omlouváme.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 167
Registrován: 26 červenec 2004 18:47
Bydliště: Praha 4,Braník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomys » 14 listopad 2006 16:30

úúúúf to sem rád že ji postavenou nemám a mám jen druhou variantu ... :wink:
This is Sparta !!!!!!!!!!!!!!

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka » 18 listopad 2006 11:02

Tak se to začíná rýsovat, ale proti elegantnímu doutníku z tréninku to bude hrozná příšera :lol:

fefee

Příspěvekod fefee » 23 listopad 2006 21:56

Jirka píše:Tak se to začíná rýsovat, ale proti elegantnímu doutníku z tréninku to bude hrozná příšera :lol:

No a práve v tej škaredosti je ta krása :),,,

fefee

Příspěvekod fefee » 23 listopad 2006 22:26

Tak som zase o kúsok pokročil, aj keď času mám na tieto radosti málo, keby sa dal čas kupovať, stál by som naň aj vo fronte. :)
Tu je zopár foteček :arrow:
ObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázek

Nie všetko sa mi podarilo tak ako by som chcel, ale keď pomyslím koľko efjedničiek má čaká ešte polepiť, a rozhodne si to zaslúžia, tak už ma to aj prestane trápiť... :!: :| :wink:

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 24 listopad 2006 14:11

fefee píše:Nie všetko sa mi podarilo tak ako by som chcel, ale keď pomyslím koľko efjedničiek má čaká ešte polepiť, a rozhodne si to zaslúžia, tak už ma to aj prestane trápiť... :!: :| :wink:

Dúfam, že teraz už chápeš, prečo sa ja s tými modelmi nehrám toľko ako ty :twisted:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů