Jako konstruktér si myslím, že z hlediska funkce je to co zkoušelo Ferrari mnohem lepší než to co nakreslil marec a to z několika důvodů:
1) Využít uchycení zpětných zrcátek i pro uchycení ochrany - vůbec si nedokážu představit, jak by to chtěl někdo bez výrazného zesílení držáků zrcátek udělat, vždyť do nedávna se řešil problém s kmitáním zrcátek z důvodu slabých držáků. Pak ale bude na každém boku masivní držák, přes který jezdec nebude vidět do zatáček. A to už nemluvím o potřebě masivního zesílení boku kokpitu.
2) Střední pilon je navržen tak, aby odrazil letící předmět nad hlavu jezdce ale ne do velké výšky. Protože na 99% by letící předmět nešel přesně na střed vozu, tak by se horní oblouk postaral o to, aby předmět nasměroval do strany. Navržená příčná tyč mezi držáky - kam asi tak poletí předmět, který na ní narazí? Pokud do ní narazí tak, že těžiště předmětu bude nad tyčí, tak poletí s největší pravděpodobností do výšky nad vozidlo, takže ohrozí vozy jedoucí za ním - těm bude padat na hlavu z výšky, což je hodně nebezpečné. Pokud bude těžiště pod středem tyče, tak se předmět odrazí buď zpátky před formuli a nebo zůstane zaklíněn pod tyčí a v nejhorším případě menší předmět trefí jezdce přímo do hledí. To asi není ta správná funkce ochrany.
3) Pokud si to sám vyzkoušíš, tak zjistíš, že střední pilon, pokud bude mít vhodný tvar, jezdci ve výhledu vadit nebude, protože člověk má prostorové vidění a jezdci mají oči zostřeny na předměty ve větší dálce a i přes pilon je vidí oběma očima. Je to něco podobného jako když za jízdy v dešti řidič nevnímá pohybující se stěrače.
4) Proč je navžen oblouk a ne ochrana kopírující tvar kokpitu? Právě z důvodu, aby se letící předměty odrážely do boku a ne dozadu za formuli. U ochrany kopírující kokpit by předmět mohl sklouznout po ochraně a letět na jezdce jedoucí za prvním vozem.
5) Chtěl bych vidět, jak si marecovi slabé tyčky poradí s kolem, které narazí do formule jedoucí rychlostí 300 km/h. Myslím, že by z ochrany a ani z jezdcovi hlavy moc nezbylo. Stačí si spočítat kinetickou energii, kterou by musela ochrana obsorbovat.
Prostě jak se říká: "Ševče, drž se svého kopita" - tedy nechme vývoj ochrany hlavy jezdce těm nejpovolanějším, kteří si mohou nasimulovat v počítači a potom vyzkoušet v reálu, co ochrana s letícím předmětem udělá.
S ochranou hlavy můžeme souhlasit i nesouhlasit, ale pokud už bude zavedena tak je třeba, aby byla hlavně účinná a ne aby šlo něco, co se bude podřizovat estetice na úkor funkce ... Stejně si myslím, že časem bude i estetika vylepšena, protože se týmy budou snažit upravit ochranu při zachování její funkce tak, aby co nejméně narušovala aerodynamiku vozu. A to má většinou za následek i podstané zlepšení vzhledu
