konec testů

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 05 březen 2007 14:44

to kvr:
V podstatě s tebou souhlasím, ale je několik ale. Do Barcelony přijelo Ferrari zcela nepřipravené, jelikož doma testovali omezeně z klimatických důvodů a tak stejně jako ty nepřičítám rychlost pouze novému aerodynamickému balíčku, ale hledání nastavení vozu. Ovšem i tak bylo Ferrari v Barceloně vždy mezi nejrychlejšími.
K otázce Michaela - určitě jej neplatí ze strachu, že by jezdil u někoho jiného. I Ferrari oficiálně uvádí, že Michal má přístup ke všem datům z testů a udržuje spojení s týmem. Jednou věcí právě on převyšoval konkurenci a to tou, že umí komunikovat s techniky a dokonale nastavit vůz. A to je to co mne celou dobu vede k myšlence kterou jsem zatím nikde neřekl. Třeba je to jen má fantazie, ale nestojí právě Michal za nastavením vozu pro Felipeho. Styl jízdy Felipeho by tomu nasvědčoval... Naopak Kimiho styl je úplně jiný.

Nicméně vše co uvádím jsou jen dohady a skutečnost může být jiná.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 06 březen 2007 13:21

Myslím si, že by tuhle schopnost měl už Massa získat taky, nicméně každá Schumacherova rada dobrá ;) V každém případě je to myšlenka zajímavá, uvidíme, zda někdy vyjde na světlo...

S tou Barcelonou máš recht, problémy s počasím sice měli všichni, ale u Ferrari byl ten handicap asi největší...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 březen 2007 14:38

retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 06 březen 2007 15:26

Bernie (Ecclestone) toho povie veĺa a rozumného ale toto sú iba úvahy. Podľa mňa to bude zaujímavá sezóna a veľa jazdcov bude pod tlakom - hlavne Fisico a aj Kimi ak by sa Felipemu darilo hneď od úvodu sezóny.
Inak čo sa týka odstúpenia Kimiho keď mu prasklo zavesenie kolesa od vibrácií gumy - mal 20 sek. náskok a išiel naplno na brzdy - súhlasím mal zvolniť a dôjsť do cieľa lenže ešte je tu aj týmová stratégia ktorej sa musí jazdec podriadiť a aj pravidlo že guma sa mohla meniť iba keď bola úplne zničená - no ešteže to dopadlo iba takto.

Uživatelský avatar
Achard
Příspěvky: 160
Registrován: 24 září 2003 11:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Achard » 06 březen 2007 15:33

Týmová strategie v posledním kole s 20 vteřinovým náskokem? Já nevěřím, že ho nutili jet nadoraz jen proto, aby byl dřív v cíli...

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 305
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 06 březen 2007 16:34

Kdyby auta za nešetrné zacházení mohla jezdce fackovat, polovina startovního pole, včetně Kimiho, by si raději po závodech nesundávala přilbu.
Pokud se Kimi naučí jezdit alespoň trochu hlavou, titul časem získá. Je tam ale ono důležité pokud.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 06 březen 2007 16:42

? Mluvíte o Nurburgringu 2005?

Alonso měl v nájezdu do posledního kola ztrátu 1,589, v žádném případě tak nemohl zaútočit na konci cílové rovinky, jedinou možností byla šikana NGK v závěru kola. Tak daleko ale souboj nedošel, protože obrovské vibrace nevydržel závěs pravého předního kola McLarenu a Räikkönen šel do svodidel.
(http://formule1.auto.cz/komentare/analyza-grand-prix-evropy.html)
[/url]

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 06 březen 2007 21:07

Áno bolo to v Nurburgringu 2005 proste to riskli a nevyšlo to - čakalo sa či to tá guma vydrží a ono nevydržalo zavesenie. Nemali by sme za všetko viniť len pilota. A čo keby tak jazdci mohli fackovať autá za odmietnutie poslušnosti ...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 březen 2007 09:13

Fackovat se mohou vzájemně, ale jsou piloti a byli piloti jako J.M.Fangio a M.Schumacher, kteří dokázali dojet i s porouchanou převodovkou a zařazeným jedním rychlostním stupněm. Ne nadarmo je jeden pěti a druhý sedmi - násobný mistr světa. A právě umění být s vozem a technikou jedno tělo dělí mistry od také mistrů.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 07 březen 2007 09:53

René píše:Áno bolo to v Nurburgringu 2005 proste to riskli a nevyšlo to - čakalo sa či to tá guma vydrží a ono nevydržalo zavesenie. Nemali by sme za všetko viniť len pilota. A čo keby tak jazdci mohli fackovať autá za odmietnutie poslušnosti ...


Já jen, že se tu mluví o 20 vteřinách náskoku v posledním kole, skutečnost byla 1,589. Takže za tenhle závod bych ho určitě nehaněl (je třeba si uvědomit, jaká byla tehdá situace v šampionátu).

Raikonnen měl "pár" slabých chvilek, např. Nurburgring o dva roky dříve, Hockenheim minulý rok, tam to ale bylo v časnějších fázích závodu. I tak jest diskutabilní, zda měla na výpadek nějaký vliv agresivita jízdy (viz Alonso minulý rok v Monze), ale je recht, že 10 bodů je stejných s náskokem vteřiny nebo celého kola.

PS: s těmi výpadky mi to připomíná doby, kdy jsem ještě na stroji hrával GP2 a snad už v prvním practice se rozhodlo o tom, že v závodě v 52. kole v páté zatáčce mi odejde převodovka ;)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 březen 2007 15:29

Vzpomínám si na případ Nurburgring, Kimi chtěl za každou cenu vyhrát a neuposlechl doporučení týmu zastavit a měnit pneumatiku. Alespoň se o tom spekulovalo. Ron tehdy prohlásil že konečné rozhodnutí je na pilotovi a že je těžké Kimiho brzdit. Ale nebylo by lepší mít do šampionátu 8 bodů než nic? Údaje z telemetrie a opotřebenou pneumatiku by potom tým použil k argumentaci o nutnosti výměny. Těch 20 sekund, nebyl to náhodou náskok na třetího v pořadí?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 08 březen 2007 06:59

Tak sa mi zdá že to bol náskok natretieho jazdca, možno chcel stihnúť pitstop aby nestratil poradie ale to sú len špekulácie aspoň sme sa pobavili.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 08 březen 2007 14:29

11111: Ale právě naopak, celý tým Kimiho rozhodnutí podporoval (viz např. http://formule1.auto.cz/novinky/mclaren-risku-nelituje.html). Upřímně, u Dennise bych asi ani nic jiného nečekal ;)

8 bodů vs. nic: to je takové o bitvě a generálovi. Alonso měl v té době náskok přes dvacet bodů (Achard mě určitě opraví, pokud se pletu) a v takové situaci každá ztráta byla kritická.

S tou nutností výměny to není úplně pravda, po Nürburgringu se dokonce rozvířily diskuse, zda by McLaren vůbec mohl za tehdejších pravidel pneumatiku vyměnit...

Teď to v každém případě bude mít horší, za takové rozhodnutí s kladným výsledkem ho italský tisk vynese do nebe, v případě neúspěchu ho roznese od Sicílie až po Alpy ;)

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 08 březen 2007 15:19

Takže testy máme za sebou a Ferrari vyzerá najsilnejšie - len ako sa prejaví reorganizácia týmu počas sezóny. Bolo by fajn keby tak bojovali o titul 3-4 tými a boli aj vyrovnané. :wink:

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 09 březen 2007 10:39

Ja by som Kimiho za jeho štýl nekritizoval, aj keď ho ako jazdca nemám veľmi v obľube.
Na druhej strane pozrite sa na Gillesa, on tiež nikdy auto nešetril a napriek tomu sa so neho nikto nenavážal, práve naopak tým Commendatoremu imponoval :wink:
Aj keď sa mi zdá, že vtedy autá vydržali viac, aj keď boli krehkejšie...
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti