Sauber C20

Jak to pěkně vypadá HOTOVÉ...
(fotky hotových modelů, sbírek atp. )
Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 306
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Sauber C20

Příspěvekod Kašpi » 16 červen 2007 13:52

Na první pohled se to možná nezdá ale tento model je o dost propracovanější než jsme u vozů pana Špinlera z tohoto období zvyklí. Otočné náboje kol a řiditelná náprava, ale co mě nejvíce překvapilo: díky výztuhám ve formě žeber se mi poprvé podařilo že nemám zkroucený nos :D Také tuhost takto lepeného trupu je skvělá. Škoda jen té mizerné ábíčkovské kvality :evil: ten papír je extrémně tenký a na bílém nosu a křídle prosvítají barvy z rubu aniž bych lakoval.



ObrázekObrázek
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1188
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 16 červen 2007 15:06

Kašpi, tá prepracovanosť bude asi tým, že je to Antonický :wink: Inak pekná, čistá práca. :D
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 306
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 16 červen 2007 16:50

Já vím že je to Atonický, ale koukám že jsem to ve svém příspěvku nenapsal. Dobrý postřeh Viki :wink:
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1188
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 16 červen 2007 17:46

Práveže zlý postreh, pretože som Tvoj príspevok pochopil, že to je Špinler s otáčajúcou nápravou :oops:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 18 červen 2007 12:00

Já to pochopil stejně (špatně) :)

Jinak, musím zaklepat, ač mě to překvapuje, tak problémy s kroucením jsem ještě u nových vozů nikdy neměl. Stejně tak s tuhostí - obojí řeším tak, že ty základní díly podlepuju "za běhu" kladívkovou čtvrtkou, stejně tak potom kryty chladičů. Je to docela hodně práce navíc, ale model je pak pevný a navíc je jednodušší jej nalakovat...

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3168
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 18 červen 2007 12:31

Formule moderní doby - vlastně jejich modely jsou náročné na velikou přesnost lepení. Stačí se s bočnicema při lepení na horní díl přídě seknout třeba jen desetinkama milimetru a je zaděláno na vrtulku. Také mě to postihlo a to jsem si myslel jak přesně to mám. Po pořádném prozkoumání se objevilo lehké posunutí bočních dílů ... no a je to. Ksakru leda tak potom lze hřešit.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 306
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 19 červen 2007 07:32

Přesně jak to vystihl TEO. Problém není v podlepování, taky podlepuju, ale v tom že u Špinlera mezi bočními, vrchním a spodním díle´m uvnitř nic není, takže při sebemenší nepřesnosti není pomyslným řezem nosu obdélník ale lichoběžník :cry:
Slepil u špinlera trup tak, aby byl geometricky uspokojivý se mi ještě nepodařilo.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 červen 2007 08:17

Já s přesností problém nemám, ale u prvního modelu jsem měl. Je zapotřebí lepit od rysek (spojnice mezi odnímatelnou přídí a monokokem) a potom pokračovat dopředu a dozadu. Ač lepím z kopie a potom tmelím, tak zkroucenou příď bych už neopravil.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3168
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 19 červen 2007 09:55

Ale to jo Jardo. Od té rysky se to lepí pokaždé, ale fakt stačí i u této rysky rozdělení nosu formulky udělat sebemenší posunutí i neznatelné tak hrozí další nepřesnot a může být zaděláno na vrtulku. Stačí že na jedné straně bočnici přilepíš k této rysce jakoby víc dopředu a druhou stranu jakoby více dozadu ..... a máš to. A může to být okem skoro neznatelné.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 červen 2007 10:24

Jo souhlas, tuto zkušenost mám, a proto lepím nejdříve na jednu chlopen a to tu která je na rysce či vedle, a po zaschnutí pokračuji.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 19 červen 2007 10:58

TEO píše:Stačí že na jedné straně bočnici přilepíš k této rysce jakoby víc dopředu a druhou stranu jakoby více dozadu ..... a máš to.


Já ctím pravidlo, když blbě, tak na obou stranách stejně :)
Té, byť malé, nepřesnosti si vždycky všimneš a pak jde akorát o to, to posunout lehce i na druhé straně.
Ono navíc, jedna věc je posun proti rysce dopředu či dozadu, ale stejně se dá seknout i ve vertikálním směru, věcí ke zkažení je tam docela dost.

Napadá mě ještě, Kašpi, když pak lepíš tu spodní část nosu, tak už zcela ignorovat všechny rysky a spíš se řídit pohledem zepředu, jestli má čumák správný tvar...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 červen 2007 11:06

Já neignoruji žádnou rysku při lepení modelu z kopie, ale uvědomuji si jednu důležitou maličkost. Lepím tyhle části náročné na přesnost pod lupou se zářivkou a tam je vše vidět tak 3-5x větší. Lépe se tedy chytá ryska na rysku.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3168
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 19 červen 2007 11:19

:) :D :lol: ty jooo lepíš vše pod lupou. To jsem viděl v Brně. :wink:
Ale co my konzumní modeláři lupu nevlastnící a leckdy pidlovoký se
někdy sekneme a přesnost musíme nahonit nějak jinak. To mě kolikrát
očička pěkně bolí a pálí po modelařině. :cry: Ale i přes to mám tuto
činost strašně rád .... Jaká maličkost, ale při tom důležitá, dokáže tu
skomírající diskusi opět rozproudit, :wink: že jo. :P A dobré osvětlení
pracovní plochy, moc důležitý element.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 červen 2007 11:29

Já všem lupu doporučuji koupit přes internet, tady je výběr od 800 po 15.000 Kč :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 19 červen 2007 11:56

Tak já nevím..... jsem pidlovokej, lepím to při nedostatečném osvětlení u televize, ale že by se mi to nějak extra kroutilo říct nemůžu, by si to asi taky občas chtělo pročíst návod a rozmyslet si jak to teda lepit :lol: :lol: :lol:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

cron