Tou srdcovkou je auto
a) z nejhezčího období F1 - 1970-1979
b) pilota který byl sympaťák par excellance
c) které je trošku i mým dílem.
Nejprve trocha historie :
Britský jezdec David Purley, jezdící za "rodinný" tým LEC Refrigeration Racing, se do historie F1 zapsal ani ne tak výsledky (na rozdíl od nižších tříd, kde sbíral jeden úspěch za druhým, ho ve F1 spíše pronásledovala smůla) - ale hlavně tím, jak v Zandvoortu 1973 svedl hrdinský, i když marný boj o záchranu Rogera Williamsona z kokpitu jeho hořícího Marche, i tím, že mezi piloty, kteří přežili nehodu, on přežil asi tu nejstrašnější v Silverstone o 4 roky později. Více se o tomto sympaťákovi dočtete
tady.
Námětem mojí minikonverze byl March 731G, který si Purley pro svoji stáj pronajal v r. 1973. Jednalo se o standartní vůz, jedinou viditelnou úpravou jsou vzpěry ochranného oblouku, které nesměřují do kokpitu (tím asi u Rogera Williamsona vznikla zábrana, která mu v Holandsku znemožnila z vraku vylézt), ale daleko běžněji dozadu k bloku motoru. U jiného Marche jsem zatím tuto úpravu neviděl, pravděpodobně byl jejím iniciátorem sám Purley.
Další zajímavostí vozu byla příď. Už jsme ji tady více méně bezvýsledně řešili. Jak jsem zjistil, nejsme sami. Na jakémsi britském modelářském fóru z toho měli taky hokej a zajímavé je, že tuto příď nepovažují za starší jako my, ale naopak za novější, montovanou (to jsme se shodli) na rychlé tratě.
Model : Vzal jsem za základ nedávno vyšlý March p. Špinlera, který jsem nacpal do Corelu a podle několika použitelných fotek překreslil do podoby Davidova vozu. Tahle verze, oproti té s druhou přídí, byla pro mne jako začátečníka výhodnější - je tam minimum reklam.
Tak a teď, než to rozstříhám a zprzním, malá návnada na to co mne i vás čeká.....

