Novinky v F1

Vše, co se týká skutečné F1 - vozů i pilotů
marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 06 březen 2016 10:21

Petre a pre mna je napr. Hulk frajer lebo sa neboji a Ricciardo srab.
Ja to vnimam ako uplne cudzi prvok.
Môj pohlad na vec posielam :
1. Stredna cudzia tyc prec a vyuzil by som exist.spatne zrkadla - su tam, preco ich nevyuzit ?
2. Pôdorysne by som kopiroval tvar kokpitu, preco vymyslat obluk, ktory z nicim nesuvisi ?
M.
Přílohy
ako.jpg
ako.jpg (60.08 KiB) Zobrazeno 4665 x

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Novinky v F1

Příspěvekod frydek665 » 06 březen 2016 10:28

Maroš, takže v principu by ti nějaký způsob ochrany nevadil.... On ten oblouk co zkoušeli na Ferrari je jen jakýsi zkušební prototyp. Konečná podoba může být a s největší pravděpodobností také bude úplně jiný.....

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 06 březen 2016 11:08

Petre ja to vidim tak, ze ked si odhlasujeme obluk ..
Tak nech sa aspon podoba na nieco na tom aute alebo vyuzije sa co tam je.
To co testovali na ferarku je nova stredna tyc, pritom vpravo a vlavo uz mas 2 pri zrkadlach.
Pokracoval by som teda zrkadlami, uplne idealne !
Ten obluk je priserny, kokpit na obdlznikovy pôdorys ... a pokracoval by som do chranicov hlavy.
Obluk dozadu maju ako dalsie tyce az niekam za hlavu ... naco ...
M.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 690
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Jirka » 06 březen 2016 11:39

Jako konstruktér si myslím, že z hlediska funkce je to co zkoušelo Ferrari mnohem lepší než to co nakreslil marec a to z několika důvodů:
1) Využít uchycení zpětných zrcátek i pro uchycení ochrany - vůbec si nedokážu představit, jak by to chtěl někdo bez výrazného zesílení držáků zrcátek udělat, vždyť do nedávna se řešil problém s kmitáním zrcátek z důvodu slabých držáků. Pak ale bude na každém boku masivní držák, přes který jezdec nebude vidět do zatáček. A to už nemluvím o potřebě masivního zesílení boku kokpitu.
2) Střední pilon je navržen tak, aby odrazil letící předmět nad hlavu jezdce ale ne do velké výšky. Protože na 99% by letící předmět nešel přesně na střed vozu, tak by se horní oblouk postaral o to, aby předmět nasměroval do strany. Navržená příčná tyč mezi držáky - kam asi tak poletí předmět, který na ní narazí? Pokud do ní narazí tak, že těžiště předmětu bude nad tyčí, tak poletí s největší pravděpodobností do výšky nad vozidlo, takže ohrozí vozy jedoucí za ním - těm bude padat na hlavu z výšky, což je hodně nebezpečné. Pokud bude těžiště pod středem tyče, tak se předmět odrazí buď zpátky před formuli a nebo zůstane zaklíněn pod tyčí a v nejhorším případě menší předmět trefí jezdce přímo do hledí. To asi není ta správná funkce ochrany.
3) Pokud si to sám vyzkoušíš, tak zjistíš, že střední pilon, pokud bude mít vhodný tvar, jezdci ve výhledu vadit nebude, protože člověk má prostorové vidění a jezdci mají oči zostřeny na předměty ve větší dálce a i přes pilon je vidí oběma očima. Je to něco podobného jako když za jízdy v dešti řidič nevnímá pohybující se stěrače.
4) Proč je navžen oblouk a ne ochrana kopírující tvar kokpitu? Právě z důvodu, aby se letící předměty odrážely do boku a ne dozadu za formuli. U ochrany kopírující kokpit by předmět mohl sklouznout po ochraně a letět na jezdce jedoucí za prvním vozem.
5) Chtěl bych vidět, jak si marecovi slabé tyčky poradí s kolem, které narazí do formule jedoucí rychlostí 300 km/h. Myslím, že by z ochrany a ani z jezdcovi hlavy moc nezbylo. Stačí si spočítat kinetickou energii, kterou by musela ochrana obsorbovat.

Prostě jak se říká: "Ševče, drž se svého kopita" - tedy nechme vývoj ochrany hlavy jezdce těm nejpovolanějším, kteří si mohou nasimulovat v počítači a potom vyzkoušet v reálu, co ochrana s letícím předmětem udělá.

S ochranou hlavy můžeme souhlasit i nesouhlasit, ale pokud už bude zavedena tak je třeba, aby byla hlavně účinná a ne aby šlo něco, co se bude podřizovat estetice na úkor funkce ... Stejně si myslím, že časem bude i estetika vylepšena, protože se týmy budou snažit upravit ochranu při zachování její funkce tak, aby co nejméně narušovala aerodynamiku vozu. A to má většinou za následek i podstané zlepšení vzhledu :)

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 06 březen 2016 12:42

Jirko slabe tycky som mohol nakreslit aj hrubsim perom.
Ked pises ze tyce pri zrkadlach by museli byt masivnejsie a cez ne by nebolo vidiet - cez zrkadla vidiet ?
Nie, a nebolo by to o nic masivnejsie.
Ja si myslim, ze by sa to dalo urobit aj estetickejsie, za tym si stojim.
Mozno budeme prekvapeni a na tu priseru s ferrari si zvykneme ...
M.
Naposledy upravil(a) marec dne 06 březen 2016 18:24, celkem upraveno 1 x.

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 06 březen 2016 14:22

Ještě bych Marec reagoval na to, že F1 vyměkla. Něco podobné řekl i Lauda, posadil se do současné formule a už při rozjezdu skončil v hodinách.
Co se týka vzhledu koukněte se na Audi R18 2016, tvůrci tvrdi, že je to vrchol aerodynamiky. Tak proč se furt rozčilovat. Že vzhled je takový. Prostě na prkně nespočítáš přesné proudění vzduchu.

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 09 březen 2016 12:17

k
Přílohy
kuk.jpg
kuk.jpg (41.54 KiB) Zobrazeno 4595 x

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 10 březen 2016 12:21

David Coulthard :
1. Myslíte si, že monoposty by mali byť veľkosti dodávky a jazdci by mali sedieť v strede obkolesení najbezpečnejším airbagom na svete? Ja osobne si to nemyslím,
2. F1 má byť nebezpečná - veď aj život je nebezpečný.
DC

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 10 březen 2016 12:21

Petre - David Coulthard k svatoziare :
1. Myslíte si, že monoposty by mali byť veľkosti dodávky a jazdci by mali sedieť v strede obkolesení najbezpečnejším airbagom na svete? Ja osobne si to nemyslím,
2. F1 má byť nebezpečná - veď aj život je nebezpečný.
DC

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Novinky v F1

Příspěvekod frydek665 » 10 březen 2016 14:05

Maroš, to je Coulthardův názor. Nikdo mu jej nebere. Možná má pravdu, co já vím...? Mnoho jezdců má ale jiný názor. Takový pan Surtees by o tom mohl vyprávět:
http://f1sport.autorevue.cz/clanek/surt ... e-zamyslet

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Novinky v F1

Příspěvekod frydek665 » 10 březen 2016 20:08

Dohadujeme se tady o oblouku, což je vlastně jen jakási kosmetická vada. Nikdo ale nereaguje na předpisy které se týkají samotného závodění, jako je třeba formát kvalifikace. A právě závodění je to hlavní co sledujeme na závodech F1, nebo ne?

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 10 březen 2016 21:35

Petre je mozne ze navrh kvalifikacie urobi zo soboty vacsiu zabavu ako z nedele.
Takze mozno bude viac srandy.
Ale svatoziara, tam sranda konci, pre mna to rozhodne kozmetika nie je.
Vcera v NHL nestastnou nahodou korcula rozrezala hrdlo Cehlárikovi, chlap takmer zomrel.
To iste sa stalo Richardovi Zednikovi pred 10 rokmi.
Nikdy som necital nic, ani dnes po tom co sa stalo vcera, ze na krku by mali mat chranice :idea:
M.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4751
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Novinky v F1

Příspěvekod frydek665 » 11 březen 2016 02:59

Je to čistě o lidech , kteří se kolem toho sportu točí. Kdyby se rozhodlo, že hokejisti budou mít chrániče krku, byl bys taky proti? S odůvodněním že to nevypadá esteticky?

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 11 březen 2016 08:25

Nemáte kalendář s časy přenosů aspoň hlavního závodu.

marec
Příspěvky: 2408
Registrován: 12 říjen 2006 07:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 11 březen 2016 17:58

Petre podstatne je, ze o tych chranicoch nik nehovori a skoro na to odisli dvaja Slovaci.
Kdezto o vytvoreni kokpitu kde sa ti prakticky nic nestane sa hovori stale.
Kto rozhoduje ze hokej zostane nebezpecny a F1 nie ?
M.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti