Lotus 49 / FT / 1:24 / různé verze

Modely, které se připravují k vydání...
Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 29 leden 2009 06:25

No nevím, jestli se držet předloh z muzeí není tak trochu krok zpátky..........

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 29 leden 2009 09:11

Nemusí to být vždy krok zpátky. Snaha mít vždy vše naprosto dokonalé, když v létech kdy tyto vozy jezdily se vše řešilo pomocí samolepících fólíí, a například i číslo "10" na bocích vozu je zešikma, může naopak snaha o dokonalost vést k neodpovídajícímu modelu své předloze. Právě dodržování dobových technologíí při restaurování vozu je hodně ceněné. Mnoho nedokonalostí musíme tedy promítnout i my do modelu aby byl co nejvěrnější.

V budoucnu si budete moci povšimnout i nejednotného "kabátu" Gold Leaf. Umístění čísla na přídi a jeho vzdálenost od zlatého "čumáku", proporce zlaté grafiky, výška a umístění zlaté čáry na boku vozu, velikost reklamy Gold Leaf, změna námořníka na kolečko s Britskou vlajkou (mimochodem také disproporční). Na první pohled nepatrné odlišnosti, které poukazují na ruční práci.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 29 leden 2009 09:37

Chápu že nedokonalosti své doby jako nakřivo nalepené číslo, lepící páska utěsňující přechody dílů a tak by na modelu být měly, proti tomu nic, naopak většina vozů v muzeích je co se týká potisků neoriginální, v tomto případě bych se řídil dobovými fotkami a nikoliv fotkou z muzea, když už, tak pouze v případě kdy nejsou prokazatelné dobové fotky k sehnání. Je otázka nakolik to modelářská veřejnost a svědomí autora zkousne, v opačném případě bych model jednoduše nedělal a čekal na podklady.

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 489
Registrován: 23 září 2003 16:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 29 leden 2009 10:45

Třeba by ses nedočkal...
Já myslím, že pokud není použitelná fotka z reálu tak to přiblížení z muzea bude muset stačit.
Netvrdím, že fotka neexistuje, jen, že jí kluci z FT nemají a to myslím, že co se týká Lotusu 49 mají fakt solidní archiv.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 29 leden 2009 11:56

Přijde mi poněkud směšné nepustit se do modelu vozu, který byl historicky jako první v F1 celý obléknut do kábátu cigaretové reklamy, jen pro nemožnost zjistit přesné proporce vlajky, kterou vozil a která má na modelu asi 3x4mm. :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 29 leden 2009 13:29

Bylo to myšleno obecně........ předpokládám že toto forum čtou i ostatní.

koleno
Příspěvky: 50
Registrován: 15 leden 2009 17:08
Bydliště: Slovácko

Příspěvekod koleno » 29 leden 2009 20:55

To víš že ho čtou i ostatní, ale připadá mi, že by to mohlo jít podle tebe tak daleko, že budeš upozorňovat na kde jakou rozmáznutou mouchu na kapotě podle jisté dobové fotografie.... Nepřeháníš to trošku?

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 30 leden 2009 06:11

Jo, to máš pravdu, asi to trochu přeháním.

koleno
Příspěvky: 50
Registrován: 15 leden 2009 17:08
Bydliště: Slovácko

Příspěvekod koleno » 30 leden 2009 19:19

Doufám, že jsi se neurazil. Já to zas tak nemyslel. Jen mi připadá daleko větší blamáž, že se např. p. Rado Radevicz u svého modelu Tyrrell 012 v návodu zmiňuje, že se jedná o vítězný vůz z Detroitu 1983. To ovšem není pravda. Vítězným vozem byl Tyrrell 011. Tyrrell 012 byl nasazen až ve VC Rakouska. Nebo např. další model tentokrát od p. Špinlera March 731 "G". Nikde, ale opravdu nikde jsem nenašel, že by někdy jezdila 731 s označením "G". March 721 G ano, ale 731 ne. Ani v červené. žluté nebo černé verzi. Toto jsou pro mne daleko větší kotrmelce. Ale už brzdím. Nechal jsem se unést. Asi jsem trošičku odbočil od daného tématu. Omlouvám se

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 485
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 03 únor 2009 18:04

Tak konečně můžu zvolat HOTOVO a Lotus 49 Grahama Hilla z GP Španělska 1968 je dokončen. Jak již bylo avizováno jinde v Lužánkách bude zahájen prodej.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) novakv dne 01 leden 2010 18:10, celkem upraveno 1 x.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 22:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 03 únor 2009 22:58

koleno píše:...že se např. p. Rado Radevicz u svého modelu Tyrrell 012 v návodu zmiňuje, že se jedná o vítězný vůz z Detroitu 1983. To ovšem není pravda. Vítězným vozem byl Tyrrell 011. Tyrrell 012 byl nasazen až ve VC Rakouska...


Dobry vecer, ano mate pravdu, vitezny vuz z Detroitu 83 je opravdu Tyrrell typ 011B, timto se chci modelarum omluvit za chybnou informaci v navodu..RR

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 04 únor 2009 07:11

Paráda Víťo, mockrát děkujeme za čistě postavený model.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 489
Registrován: 23 září 2003 16:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 27 únor 2009 08:02

Tak jsem probíral fotky z Brna:
vlevo Honza "Cashpick" - 79 bodů, 3. místo v kategorii MDT.
vpravo Víťa "novakv" - 83 bodů, 1. místo v kategorii MDT.

Obrázek

Za pozornost stála i skutečnost, že v prvních sedmi umístěných modelech v kategorii MDT bylo 6 doutníků od FT!

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 02 březen 2009 14:50

31.3.2009 končí prodej Lotusu 49 z Dutch GP 1967 jezdícího v zelených barvách, na pozdější objednávky už nebudeme moci brát zřetel.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3160
Registrován: 20 srpen 2006 14:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 28 březen 2009 19:46

Tak jsem se také zúčastnil lepení modelu Lotusu 49. Byla mi svěřena stavba verzí, které jezdily na šasi s pořadovým číslem 3 a 4. předlohou byly vozy J.Clarka (4) a G.Hilla (5) startující v GP Jižní Afriky 1968.

K představení modelu Vám zde poskytnu pár fotek již hotového modelu Grahama Hilla, a lehkým trikem i verzi Jima Clarka, kdy jsem k nafocení daného modelu použil jen přelepky startovního čísla, a jmenovek pilota.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek



Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti